Remote til Windows XP Media Center 2005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Remote til Windows XP Media Center 2005

Tenkte å kjøre min nye HTPC med Windows XP Media Center 2005. Den engelske versjonen i OEM er tilgjengelig nå. Microsoft har to krav til en MCE-PC: tv-tuner og fjernkontroll. Noen som har funnet en fjernkontroll som kan brukes? Den skal jo ha bl.a den grønne startknappen...

Ellers var det prat på noen som hadde fått igang en EPG på norsk her inne! Hvordan har han fått i stand det?

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes vel en orginal fjernkontroll til MCE, sjekk ut www.netshop.no eller www.multicom.no, for tv-tuner sjekk ut http://www.microsoft.com/windowsxp/m...erlisting.mspx

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, den listen postet jeg også for noen dager siden...
    Og MCE-fjernkontroll har verken Netshop eller Multicom.
    Noen som har et vettug svar på spørsmålet? Fjernkontroll? EPG?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å ligne noe her! Fant Microsofts egen fjernkontroll til salgs - endelig!

Noen som faktisk har prøvd EPG-en det er linket til her? Ser ut til kun å selges til OEM-byggere. Hvordan få tak i den til hjemmebygg? Nå mangler jeg bare EPG for å lande på et 100% MCE-bygg!

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TH
    Hehe, den listen postet jeg også for noen dager siden...
    Og MCE-fjernkontroll har verken Netshop eller Multicom.
    Noen som har et vettug svar på spørsmålet? Fjernkontroll? EPG?
    http://www.multicom.no/varedetaljinf...gerantall=10pl

Kunsten er å bruke de svarene du får vettu.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Windows XP Media Center 2005

Sitat Opprinnelig postet av TH
    Tenkte å kjøre min nye HTPC med Windows XP Media Center 2005. Den engelske versjonen i OEM er tilgjengelig nå. Microsoft har to krav til en MCE-PC: tv-tuner og fjernkontroll. Noen som har funnet en fjernkontroll som kan brukes? Den skal jo ha bl.a den grønne startknappen...

Ellers var det prat på noen som hadde fått igang en EPG på norsk her inne! Hvordan har han fått i stand det?
    Jeg har fått norsk EPG i gang og det virker som en drøm, bare man er villig til å "mekke" litt for å få det til å virke.

Sånn fungerer det nå:
    1. o2grabber henter xmltv med mine kanler http://www.o2design.se/o2grabber/
    2. Webguide 2 parser xml og oppdaterer sin webapplikasjon for EPG/opptak. Dvs. at jeg nå kan sette opp opptak fra hvorsomhelst/nårsomhelst via et webgrensesnitt
    3. Smartguide parser webguide sin access database og lager MCE-format

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orginal OEM fjernkontroll, Philips eller HP, finner du på f.eks eBay.com. Tro jeg bladde opp ca 100,- for fjernkontroll og mottaker av type Philips.

Fungerer utmerket. rekkevidde på ca 25 meter, og i vellkjent "philips kvalitet". Mottakeren fungerer også som en repeater, men kun under XP MCE.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt Firefly fjernkontrollen fra Vendur. Denne fungerer 100% med MCE, veldig fornøyd med den!

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har fått norsk EPG i gang og det virker som en drøm, bare man er villig til å "mekke" litt for å få det til å virke.

Sånn fungerer det nå:
    2. Webguide 2 parser xml og oppdaterer sin webapplikasjon for EPG/opptak. Dvs. at jeg nå kan sette opp opptak fra hvorsomhelst/nårsomhelst via et webgrensesnitt
    Jeg vurderer å gå til anskaffelse av Media Center - og er vel bare avventende i forhold til at norsk EPG ikke fungerer i utgangspunktet. Kunne du satt opp en mer detaljert plan for hvordan du satte det opp, samt skrive litt rundt hvert punkt, hadde jeg satt stor pris på det !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av -Harald-

Sånn fungerer det nå:
    Jeg vurderer å gå til anskaffelse av Media Center - og er vel bare avventende i forhold til at norsk EPG ikke fungerer i utgangspunktet. Kunne du satt opp en mer detaljert plan for hvordan du satte det opp, samt skrive litt rundt hvert punkt, hadde jeg satt stor pris på det !!!
    Amen til det! For jeg har funnet guiden på The Green button community, og man begir seg ikke ut på den prosessen der uten seriøs kunnskap om data. Det innebærer å instalere Internett information Services, .NET Framework, O2 grabber laster ned filer som du må flytte å rename og duplisere..osv osv....for å si det kort: Jeg falt av, og syntes det hele ble latterlig komplisert og forvirrende å sette opp.

Og de som har postet her på forumet om at de har fått det til har unnlate å skrive hvordan, noe som igjen leder meg til å tro at de ikke hadde det så lett heller.

AKIRA

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •