HK AVR630 og DVD22 eller Marantz SR7500 og DV4500 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK AVR630 og DVD22 eller Marantz SR7500 og DV4500 ?

Har hatt HK komboen hjemme i en uke nå...denne spiller knalltøft på film, rock og den slags. Derfor sliter jeg litt, siden jeg har veldig variert musikksmak.

Marantz oppsettet skal jeg hente i morgen tidlig for testing. Noen som har tanker om dette oppsettet?

Per idag har jeg Dali Concept 6, men håper på å kunne oppgradere når det nærmer seg sommeren. Tanken er da Audiovector Mi3 eller Focal.JMlab Chorus 726 S. Har ikke testet sistnevnte. Marantz passer vel kanskje best til disse høyttalerne?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noe å komme med?

Avgjørelse tas idag....

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HK AVR630 og DVD22 eller Marantz SR7500 og DV4500 ?

Sitat Opprinnelig postet av Thomaso
    Har hatt HK komboen hjemme i en uke nå...denne spiller knalltøft på film, rock og den slags. Derfor sliter jeg litt, siden jeg har veldig variert musikksmak.

Marantz oppsettet skal jeg hente i morgen tidlig for testing. Noen som har tanker om dette oppsettet?

Per idag har jeg Dali Concept 6, men håper på å kunne oppgradere når det nærmer seg sommeren. Tanken er da Audiovector Mi3 eller Focal.JMlab Chorus 726 S. Har ikke testet sistnevnte. Marantz passer vel kanskje best til disse høyttalerne?
    For meg virker H/K forsterker og Marantz DVD-spiller som den mest spennede kombinasjonen. Det burde ihverfall i teorien takle alt du måtte finne på å spille, og ha skikkelige muskler. Nå driver jo Marantz og bygger mer og mer muskler inni recieverne sine, men helt på H/K-nivå er de nok ikke. DVD-spillerne er er jo kjent for gjennomgående god kvaltitet, men har kanskje ikke samme fete lyden og dynamikken som H/K er kjent for. Og Marantz frister jo med romkorreksjon da...og går du opp i pris får du SR8500 for 15k. Den har tatt over for SR8300 som i kostet 23k...Nå har jeg ikke hørt den, men om så stemmer, kan den være et skikkelig gullkjøp.
    Uansett ville jeg gått for H/K. Livet blir liksom litt mer morro med Harman Kardon

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HK AVR630 og DVD22 eller Marantz SR7500 og DV4500 ?

Sitat Opprinnelig postet av Thomaso

Vet ikke om det er forsent, men dersom du skal gå for en kombinasjon i forhold til Mi3 eller 726s, ville jeg helt klart valg Marantz-komboen dersom du har fokus på musikk.

H/K er nok mere en filmmaskin i mine øyne/ører, og yter ikke musikken rettferd på noen måte.....

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette var morsomt

Hifi Center kjeden i Stavanger nærmest nektet meg å kjøpe DV4500. Jeg testet dermed kun med DVD22 og nevnte recievere. MRAC funksjonen funket definitivt mye bedre enn EzSetup.

På musikk må jeg si Marantzen overgikk HK på det meste. HK var kongen på film, men Marantz var hakk ihjel følte jeg.

På den tekniske siden var Marantz hakket forran. Man kan velge å bruke Surround Back kanalene til biwiring på frontene (liten switch på baksiden). Dette veier opp for litt lavere kraftforsyning enn hos HK.

Design messig var det trist å kvitte seg med AVR630. Likte utseende bedre på denne, men det er jo vane og smakssak. Tror muligens blåfargen i volumknappen kunne blitt slitsom i lengden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •