RD-JT91 vs 4805 vs mt200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RD-JT91 vs 4805 vs mt200

Det er kommet mange lignende tråder, men det har allikevel våre svært lite fokus og meininger om LG sin RD-JT91.

Dette virker som en bra prosjektor, da den har god kontrastforhold, lav støy, kort "kastelengde" og den fåes til ca 9 000 kr.

Jeg har søkt gjennom hele internett, men finn ikke fakta om dens hastighet på fargehjul og ant. segment. Dette er svært viktig, da jeg sjekket ut en infocus 4800, og fann ut at jeg var følsom for regnbuer.

Lurer også på om hvordan den 16:9 funksjonen på denne prosjektoren virker, om det blir bra kvalitet.

Når det gjelder Infocus 4805 og Toshibas mt200 ligger det mye bra omtale om de på forumet, men de ligger ett par lapper høgere i pris, og for en fattig film- og spille-glad student som meg, lurer jeg på om det er virkelig er fornuft i å legge til de lappene for en av de prosjektorene?

Lurer også på hva prisen ligger på de forskjellige lampene.

Og et siste spørsmål: Viss jeg spiller av en film fra pcen som er i 16:9 format, vil den da bli i 4:3 eller 16:9 format på prosjektoren? :?: :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme dilemmaet som deg... De siste 2 månedene har jeg traversert nettet for å llære meg mest mulig om prosjektorer og alt som har med disse å gjøre for å finne ut hva som vil være den optimale prsojektor til den optimale pris. Jeg har endelig funnet ut hva jeg skal kjøpe....
    Rd-j91 virker som en grei prosjektor til en grei pris, men jeg tror muligens den har litt mer regnbuer enn de andre...og selvsagt litt lavere kontrast (uansett bra for prisen). Den har også litt lavere oppløsning. Men hvis du først vurderer en prosjektor til rundt\under 9000 så tror jeg Benq 5120 vil være bedre enn denne.
    av 4808 og mt200 tror jeg Mt200 er den beste til film ihvertfalll , ved tv og videospill kan 4800 være å foretrekke fordi den har en superb linjedobler. Ellers så veier jo 4800 en del mer,og det er jo en fordel å ha en lett projektor som Mt200 hvis du skal frakte den rundt og slikt.
    Jeg har nå etter lang tids spekulering funnet ut at jeg skal kjøpe Toshiba MT200. Så når jeg er ferdig å skrive dette går turen til Hifi-klubben for å hente mine nye superprosjektor :lol:
    Men ,jeg er som deg en fattig student som EGENTLIG ikke engang burde vurdere å kjøpe noe så dyrt bare for underholdning....men jeg klarer ikke dy meg....! Og når jeg først kjøper ,vil jeg ha en maskin som duger til det meste....så selv om Mt200 er noen tusen dyrerer enn Benq 5120 og Lg Rd-j91 så tror og håper jeg at det er verdt det !! :P

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: RD-JT91 vs 4805 vs mt200

Sitat Opprinnelig postet av eivstei
    Når det gjelder Infocus 4805 og Toshibas mt200 ligger det mye bra omtale om de på forumet, men de ligger ett par lapper høgere i pris, og for en fattig film- og spille-glad student som meg, lurer jeg på om det er virkelig er fornuft i å legge til de lappene for en av de prosjektorene?

Lurer også på hva prisen ligger på de forskjellige lampene.

Og et siste spørsmål: Viss jeg spiller av en film fra pcen som er i 16:9 format, vil den da bli i 4:3 eller 16:9 format på prosjektoren? :?: :?:
    Har ingen erfaring med MT200, men jeg går gjerne god for 4805. Bruker den mye til Xbox, og det blir nok aldri det samme å spille på en 28" igjen 4805 er også meget god til film. Du drar spesielt godt nytte av linjedobleren der hvis du ikke har all verdens utstyr ellers. Hvis jeg MÅ sette fingeren på noe, blir det støynivået. Det plager ikke meg noe særlig men det kunne nok, som flere påpeker, vært litt lavere.

Messel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert BenQ 5120 også ja, men utfra andre på forumet her virker det som den har mye av regnbue-effekten, og det er det som holder meg igjen fra å kjøpe den...

Viss det er noen her som har noe erfaring eller lignenes med LG sin RD-j91 hadde det våre fint å fått ført hva dere synst om den.

mt200 er den som frister mest, utfra spesifikasjonene og omtaler, men så er den eit par lapper for dyr og da... :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Info fra LG

Sendte mail til LG ang. hastighet på fargehjulet og ant. segment.
    Dette fekk jeg til svar.
    Er dette korrekt da??

3 segment med 6x speed på JT91
    6 segment med 6x speed på JT92 och 16:9 panel

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også sett på Optoma H31.

Ulemper med 4805 støy
    Ulemper med Mt200 offset

Mvh

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 segment med 6x speed på JT92 och 16:9 panel
    Det er vel i så tilfelle eneste produsent som har 6X hastighet på fargehjulet, noe som burde bety at den skal ha veldig lite RGB flimmer.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k

Ulemper med 4805 støy
    Ulemper med Mt200 offset

Mvh
    Kan ikke skjønne de som er plaget av støy fra Infocus 4805 SP...
    Har denne selv og "hører" ikke problemet.

Sitter dere å ser på film uten lyd :shock: ?
    Selv uten lyd, synes ikke jeg denne bråker nevneverdig.

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Kan ikke skjønne de som er plaget av støy fra Infocus 4805 SP...
    Har denne selv og "hører" ikke problemet.

Sitter dere å ser på film uten lyd :shock: ?
    Selv uten lyd, synes ikke jeg denne bråker nevneverdig.
    Den bråker. *slutt-på-diskusjon* :lol:

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k

Ulemper med 4805 støy
    Ulemper med Mt200 offset

Mvh
    I mitt tilfelle gjør det ingenting med mye offset. Kommer vel an på avstand fra vegg til lerret...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt 4805 hjemme, men etter å ha testet litt med Ask M3 og synes denne bråkte for mye er det klart at 4805 er for høylydt for meg. Jeg ville vurdert noe mer stillegående.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, er det INGEN som kan bidra med erfaringer fra RD-jt91????
    Den virker jo som eit veldig godt kjøp til den prisen. Pæren koster kun +/- 2500 kr også, så det er mange ting med denne projectoren som frister. Viss det skulle vere slik at den har 6x fargehjulhastighet (!!) og 3 segment (kan dette vere korrekt?), må vel det vere flott med tanke på regnbuer.

Men kun 3 segment, er det veldig negativt med tanke på film- og ps2-bruk?

Når en projector er 16:9 kompetabel, men er ikkje "ekte" 16:9, kor stor forskjell er det egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder lg 92 så har den 6 segmenter (RGBCMY?) som spinner i 2x hastighet. Dette påstår www.bigscreen.se og jeg ser ingen grunn til å tvile på dem på dette området. Jeg tviler sterkt på at lg91 har høyere spinn enn 92 og mistenker den dermed for å ha 2x spinn med RGB fargehjul. Hvis det er korrekt så vil 92 være på høyde med 4805 og mt200, mens 91 er på høyde med benq5120. Med tanke på regnbuer.

Jeg har mt200 og er strålende fornøyd. Anbefales til alle med geomtri som tillater den ;-)
    Mvh
    Oddbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, uansett, no fekk eg ein spesialpris på RD-JT91 på Komplett.no, så jeg går for den jeg. Må no vere godt nok til første gangs-kjøp. Penger vokser tross alt ikkje på tre om dagen...

Gleder meg sinnsykt til å få igang ein liten kinosal på hybelen....

Må eg kjøpe no ekstra overgang eller noko for å koble pcen og ps2 til den???

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget.

Fra PC',n bruker du vga eller DVI kabelen som er med. Fra PS så må du vel ha en overgang til s-video eller kompositt.

Vi får vel høre mere når ting er på plass.

PS kastelengden er middels tror jeg ca 170 bilde fra 3 meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, jeg skal skrive eit par ord om den når jeg får den i hus....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...;view=detailed

Denne helgen har de RD-jt91 til 8.000 kr, selv har jeg i lengre tid vurdert å skaffe meg en prosjektor, men har liksom ikke hatt tid til å sette meg inn i alle detaljene hver gang kjøpelysten er der

Hvilke andre alternativer til denne vil dere anbefalt til denne prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg fått RD-jt91 i hus, og prøvd den i 8 timer... Til film og ps2.

Førsteinntrykket er bra. Støysvak, enkel i bruk, ca 100" på 3,5m (4:3).
    Kjøpte meg ei rullegardin på ein eller annen interiør-butikk, eit beigt lerret på 160:195. Bildet er bra, men er muligens litt kornete (ser eit rutenett), men om det er lerrete eller prosjektoren vet jeg ikke- litt begge deler tenker eg. Regnbuer ser jeg svææært lite / ingenting av, og er ingen problem. Såg ein demostrasjon av Infocus 4800, og den hadde jeg sikkert ikkje klart å sett mye på, for der så jeg mye av regnbuene.

Kastelengden er svært bra på denne, og passer ypperlig til meg med små hybelrom. På kun 3,5 m får en som sagt 100", og med en sitteavstand på 2,5-3 m blir det veeldig stort.

Nå er dette min første prosjektor, så kan ikke samenligne den med noen, men selv synest jeg det er en bra prosjektor til en bra pris (+/- 8 000).

Men har et lite problem med min bærbare pc, for når jeg kobler den til prosjektoren med rgb-kabelen, får jeg bare bilde til prosjektoren som et "utvidet" skrivebord, der venstre halvdel av skrivebordet er på pc-skjermen, og høgre halvdel er på prosjektoren. Noen som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivstei
    Men har et lite problem med min bærbare pc, for når jeg kobler den til prosjektoren med rgb-kabelen, får jeg bare bilde til prosjektoren som et "utvidet" skrivebord, der venstre halvdel av skrivebordet er på pc-skjermen, og høgre halvdel er på prosjektoren. Noen som kan hjelpe?
    Dette fikser du i instillingene for skjermkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg fått RD-jt91 i hus, og prøvd den i 8 timer... Til film og ps2.
    denne virker anstendig...men jeg kan ikke helt finne ut hvor "catchen" er...for når denne koster 8000 bør det vel være et eller annet område hvor denne svikter litt i forhold til dyrere prosjektorer i samme klassen (eks. MT200) ....men ingen regnbuer er jo ihvertfall godt nytt.
    Jeg er jo på vei mot MT200,men leggeer ikke ut 4000 ekstra for ingenting liksom...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir kontrast / sortnivå i eco modus ? Er det for mye lysutbytte på projektoren slik at det ikke blir bra sortnivå ? Mener å ha lest at den er mer lyssterk enn konkurrentene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •