Vurderer kjøp av Xbox til mediacenter/game'ing bruk.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer kjøp av Xbox til mediacenter/game'ing bruk.

Som nevnt ovenfor.

Lurte på hvor jeg bør kjøpe Xbox, helst en xbox hvor alt er klart til media avspilling. Hvor er det billigst, og hvilke butikker er seriøse?

Skulle gjerne også fått den "vifte" moddet før kjøpet også, hvist det er noen butikker som gjør det (sbox støyer jo en del....) :roll:

Takker på forhånd for alle svar!

Word!

Edit: Lurte også på hvilket media center som blir annbefalt.

Vet tråden kanskje kunne vært posta i prisjakt, men siden det var litt forskjellige spørsmål så tok jeg sjangsen på å poste det her......ikke skyt meg av den grunn, bare flytt tråden hvis nødvendig.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøper Xbox-en her:
    www.mediacenter.no

Han er mer seriøs enn de fleste. Kan sakene sine og har skikkelig support.

Du får den selvsagt med nyeste mediacenter som er det beste.
    Nyere = bedre i mediacenterverden.

Jeg synes ikke "de nye" xboxene støyer noe særlig. De første var horrible ja.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Vurderer kjøp av Xbox til mediacenter/game'ing bruk.

Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Skulle gjerne også fått den "vifte" moddet før kjøpet også, hvist det er noen butikker som gjør det (sbox støyer jo en del....)
    De første versjonene av Xbox hadde en GPU-vifte som støyet ganske mye, denne er borte på de nyere versjonene. Nå er det kun en 70 mm vifte i bakkant som også kjøler CPU, og den må nok være der.

Hvis du installerer Xbox Media Center har du egentlig alt du trenger til medieavspilling.

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.digiworks.no

De er rimeligere enn han mediacenter.no-gubben som selger "sin" overprisede Xbox-mod med Evolution... Spørs hva de gutta som laga Evolution synes om reklamen hans

Eller du kan mekke selv, er veldig lett, har gjort det på fire stk selv. Kjøpt chip på www.divneo.co.uk, de siste to var (helt) loddefri og veldig enkelt å installere.

ALT annet for å gjøre hva som helst selv finner du på www.xbox-scene.com

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nok med det, men ved å kjøre Xbox Mediacenter kan du sette viftehastigheten til akkurat det du vil i software.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Vurderer kjøp av Xbox til mediacenter/game'ing bruk.

For tiden er det vanskelig å få tak i burker (XBOX). De fleste butikker er utsolgt. Jeg har 4 stk i bestilling hos Bestbuy. Spennende å se om de virkelig kan levere.....

Hvis så er tilfelle kan jeg tilby deg ny XBOX med Xecuter 2.6 Lite og 200 GB hd til 3000.- Frakt inkl. ved forskudd....

Maskin er klar til bruk, all nødvendig software installert på ny hd og du beholder original hd'en. 1 års garanti på chip og montering.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håper ikke dette blir feil i denne tråden...

Når Xbox brukes som mediacenter og skal streame fra annen pc/server, hvordan gjøres tilkoblingen lettest? Har trådløst nettverk pr i dag til pc'n, med et usb nettverkskort. Er dette måten å gjøre det på?

Hmmm, håper ikke dette spørmålet var helt på jordet :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv vanlig nettverkskabel til routeren.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men den trådløse routeren jeg har står ikke i stua. Altså der Xbox'n skal stå.... :roll:

Kan man legge inn programvare for et trådløst nettverkskort ala' pc løsning eller blir jeg nødt til å ha en router i stua også? Da med en kabel ut til Xbox'n?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Versjon 1.0 støyet som det allerede har blitt nevnt mye, men dette har minket på nyere utgaver. Har selv 1.0 med "moddet mot støy", dvs GPU vifte er fjernet og større kabinettvifte er satt inn.

Nye utgaver av MediaCenter fåes lastet ned "overalt", og oppdateringer kommer bortimot hver dag. Skal du bare streame fra PCen behøver du strengt tatt ikke særlig stor disk i det hele tatt, da ligger filmen/musikken på PCen istedet. Er veldig enkelt å sette dette med "streaming" opp og som en ekstra bonus slipper en jo HD støy ved streaming!

En kan enten koble til PC ved hjelp av nettverkskabel eller via trådløst. Jeg har dette selv og har gjort det slik at jeg bruker to aksesspunkt, en vanlig bredbåndsrouter og ett AP som er koblet kun til Xboxen. Ett alternativ er såkallede "gameadaptere", men vær OBS at de ofte kun støtter 11mbps noe som er i minste laget ved streaming!

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du kunne velge fritt?

Hvilken moddet Xbox hadde dere gått for nå om dagen karer? Kan jo lese seg grønn på sidene som er nevnt over, men noen her har kanskje fysisk prøvd noen alternativer?

Altså hvilken chip og str. på HD bør en velge nå for å komme i "mål"? Har ikke lyst/planer om å modde selv, men vil ha en ferdig en ...og 5 lapper bør vel holde?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du først og fremst bruke den til mediaavspiller har valg av chip ca ingenting å si... og hvilke utgave av Xbox du velger er stort sett det samme med unntak av den første (1.0) som du bør styre unna, men den som selges i butikker idag er versjon 1.6. Størrelse på disk er det dine krav som avgjør... skulle jeg kjøpt ny idag hadde jeg klart meg med 40 gb da jeg alikevell streamer film/musikk fra PCen.

Men ett helt greit oppsett består av Xbox, DVD kit, chip, 250 gb disk og AV kabel med digital ut og RGB/s-video, noe du bør få for ihvertfall rundt 3500.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.loddebolt.com

Eller ta kontakt med |sys| på efnet #ps2.no / xbox.no

Han er en kjempekar som leverer billig og med god support.

Fikk modda min hos ham.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Skal du først og fremst bruke den til mediaavspiller har valg av chip ca ingenting å si... og hvilke utgave av Xbox du velger er stort sett det samme med unntak av den første (1.0) som du bør styre unna, men den som selges i butikker idag er versjon 1.6. Størrelse på disk er det dine krav som avgjør... skulle jeg kjøpt ny idag hadde jeg klart meg med 40 gb da jeg alikevell streamer film/musikk fra PCen.

Men ett helt greit oppsett består av Xbox, DVD kit, chip, 250 gb disk og AV kabel med digital ut og RGB/s-video, noe du bør få for ihvertfall rundt 3500.
    Blir nok mest til at jeg bruker den som medieavspiller ja, med streaming mulighet fra annen pc evt. Hva mener du med DVD kit, er det bare fjernkontroll og adapter?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD kit er egentlig det en trenger for å spille av DVD på en umodifisert Xbox, men samtidig også det en trenger for å kunne styre Xboxen (modifisert eller umodifisert) via fjernkontroll. I praksis er det ikke annet enn en IR mottaker som en monterer på en av portene i front og en fjernkontroll.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei

Er det bare orginalt å få kjøpt her forresten?

Newcomer rtn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har god erfaring med www.hammar.no på modding av xbox og ps2.
    ellers kan du lese alt om xbox modding på www.xbox-scene.com
    der skal du finne det meste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •