Pluss forsikring på projektor fra hi-fi klubben?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pluss forsikring på projektor fra hi-fi klubben?

Var litt usikker på kor eg skulle plassere denne tråden, men prøver her eg..

En gang eg var innom hi-fi klubben var det en kunde som tipsa meg om å kjøpe pluss-garanti på projektor. Dette hadde en kamerat av han gjort, og når pæra var nådd 1000 timer knuste han den, og fikk en ny på forsikringa (som gjelder i 5 år). En slik forsikring koster 1500. Er det andre som har erfaring med denne forsikringen? Er det verdt de ekstra kronene? Eller skal eg kjøpe ny dvd-spiller eller noke anna snacks i stadenfor? :roll:

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Jeg kjenner ikke til den Pluss-garantien, men den gjelder neppe prosjektor-pærer i 5 år...

2: Å misbruke garantien på den måten, koster oss andre penger. En plass må jo garanti-selgeren hente pengene fra!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zyon: Hvordan er det misbruk å ta noe på forsikringen, forutsatt at forsikringen dekker det? Og hvorfor skulle det koste andre penger, hvis man da ikke selv er kunde hos samme forsikringsselskap? Forsikring er business, og pengene for forsikringsoppgjør kommer fra forsikringspremiene kunden betaler.

Vet ikke om du mente at pærene blir dyrere, det tviler jeg på. En bil blir jo ikke dyrere selv om noen kræsjer og tar det på forsikringen, men forsikringen blir muligens dyrere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Zyon: Hvordan er det misbruk å ta noe på forsikringen, forutsatt at forsikringen dekker det? Og hvorfor skulle det koste andre penger, hvis man da ikke selv er kunde hos samme forsikringsselskap? Forsikring er business, og pengene for forsikringsoppgjør kommer fra forsikringspremiene kunden betaler.
    Hvis nok mange knuser ett-eller-annet som er forsikret av Hi-Fi Klubben og ikke produsenten, så øker nok Hi-Fi Klubben utsalgsprisene for å dekke utgiftene fordi forsikringsselskapet til Hi-Fi Klubben må øke satsene for butikken. Ergo, alle som handler der må betale litt mer. Om det er varen i seg selv eller Pluss-forsikringen som blir dyrere, er uinteressant for de som handler der og vil ha den ekstra forsikringen. De må uansett betale ekstra, noe de fleste ikke liker.

Hvis bare en og annen person knuser ett-eller-annet, så vil det nok ikke gi noe utfall som forbrukerne merker, men dårlige holdninger sprer seg fort... :?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke om du mente at pærene blir dyrere, det tviler jeg på. En bil blir jo ikke dyrere selv om noen kræsjer og tar det på forsikringen, men forsikringen blir muligens dyrere.
    Hvis han knuser pæren med vilje så går det utover andre kunder. Da de må betale mer for noe annet. Forsikringssvindlerer har jeg null til overs for.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men la oss sei at eg ikkje skal stikke hull på pæra med vilje... Det hadde jo vært litt greit å ha en forsikring som faktisk dekker en ny pære dersom denne ryker på "normalt vis" før den forutsatte levetiden er over.. F.eks. viss pæra går etter 700 timer..

Det står forresten ikke direkte i forsikringsavtalen at ny pære dekkes, men ifølge kunden(og selgeren) dekkes en ny pære dersom det ikke er snakk om at den er slitt ut på vanlig vis...

Uansett så gidder eg ikkje å kjøpe ekstra forsikring.. Bruker heller pengene på ei kasse øl og en ny stereobenk

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hvis han knuser pæren med vilje så går det utover andre kunder. Da de må betale mer for noe annet. Forsikringssvindlerer har jeg null til overs for.
    Der er jeg 100% enig med deg. Jeg tenkte på de tilfellene hvor pæra går av seg selv. Jeg tenkte ikke på at trådstarter muligens mente å knuse pæra med vilje.

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Der er jeg 100% enig med deg. Jeg tenkte på de tilfellene hvor pæra går av seg selv. Jeg tenkte ikke på at trådstarter muligens mente å knuse pæra med vilje.
    Hvis dette er tilfelle, noe jeg ikke håper, er det ikke rart forsikring er dyrt. Det er en holdning som gjør det dyrere for alle og som jeg ikke liker.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg jobbet i HFK dekket denne forsikringen pærer i 5 år eller levetid på pæren (typisk 2-3000 timer) :shock: Altså en meget billig pære forsikring!

Det er videre IKKE hi fi klubben som dekker forsikringen men et dansk forsikringsselskap som har lagd et "produkt" for HFK, så HFk taper ikke penger på dette.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    eller levetid på pæren (typisk 2-3000 timer) :shock:
    Vil det si at forsikringen dekker en ny pære dersom den går etter 2900 timer?

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thotved
    Tror faktisk den gjør det ja hvis den har oppgitt levetid på 3000 timer, men sjekk med din nærmeste HFK for sikkerhetsskyld.
    Visstnok spekulerer HFk i denne forsikringen som ett salgspunkt for projektorer fordi det danske forsikringsselskap ikke vet hva de faktisk forsikrer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjapp telefon til Hi-Fi Klubben bekreftet det ja. Så da tok jeg feil :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    En kjapp telefon til Hi-Fi Klubben bekreftet det ja. Så da tok jeg feil :wink:
    Hmm.. då skulle eg jo nesten tatt den likevel då

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en ganske bra deal da. Spørs hvor lenge forsikringsselskapet er villig til å fortsette med ordningen..

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en ganske bra deal da. Spørs hvor lenge forsikringsselskapet er villig til å fortsette med ordningen..
    De har nå holdt på i over fire år med denne dealen så jeg tror de vinner totalt sett på alle forsikringene som de selger gjennom HFK

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har nå holdt på i over fire år med denne dealen så jeg tror de vinner totalt sett på alle forsikringene som de selger gjennom HFK
    Det er jo mulig å forsikre andre ting og, som dyre dvd-spillere, recievere, etc.. Kan jo hende at pengene tjenes inn igjen på andre produkter enn projektor? Isåtilfelle er det jo litt "urettferdig" for dei som kjøper en ny forsterker til 15.000 og har lyst på en bra forsikring...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •