tolling over 200 på Play.com??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer klingal sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tolling over 200 på Play.com??

Lurte på om det var noe toll fra play.com
    siden du betaler først, og det ikke står hvor mye det koster?
    Noen som har kjøpt ting over 200 der før?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de er fullt klar over tollsystemet i Norge, og er litt "kreative" når de setter prisen på pakka. De sender den sikkert som "gift" (gave) også. En kamerat som handler der sa at de gjorde det sånn ihvertfall.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Play.com

Det er ikke noe problem, har handlet mye der, og ingen verdens ting har havnet i tolla. En annen ting er at man kan jo handle for opptil 200 kroner PLUSS frakt, husk det også. Men det går veldig bra der, kommer som regel bare rett hjem i kassa!

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje litt redd for det med forhåndsbetaling og greier, men er det trykt? En oppgir jo visakortnr, er det mulighet for at dette kan bli missbrukt? Noen som har noen dårlige erfaringer? :roll:

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er generelt veldig lite dårlige erfaringer med play.com. Men hvis du bestiller noe til over 200 kr, er jeg ganske sikker på at du må punge ut for det (gjelder ikke hvis du f.eks bestiller 2 filmer a kr 150,- da de blir sendt hver for seg).

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt noe for over 200 fra play 2 ganger. Den ene gangen måtte jeg betale toll og moms og den andre gangen så måte jeg ikke.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg begynte å bestille fra play.com var første bestilling på ca 2000,- Nkr. Jeg fikk da en mail og senere en telefon fra play om hvordan jeg ønsket det sendt jeg forklarte de da reglene rundt mva/toll osv til Norge. Jeg fikk da alt til sendt som enkelt forsendelser.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man betaler ikke toll for dvd filmer, men derimot moms hvis prisen overstiger 200 kroner.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Man betaler ikke toll for dvd filmer, men derimot moms hvis prisen overstiger 200 kroner.
    Jeg har bestilt X-files sesong 1 til 6 på dvd. Hver av de kostet rundt 1000 og jeg har betalt moms + tollavgift 120kr på alle sammen.

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollavgift er en annen sak.

Tollavgift er en utgift du betaler for behandlingen. Hadde varen kostet 5000 kr hadde tollavgiften vært det samme. 120kr tror jeg er standardsummen som tollerne tar for papirarbeidet. Du kan velge å bruke en billigere speditør f.eks. DHL (nå vet jeg ikke prisene deres så det kan blir dyrere). Når man importerer og må betale moms så får du en lapp i posten med 3 alternativ (husker jeg rett). Gjøre det selv, så sparer du 50kr eller.no, la norske tollmyndigheten gjøre det eller bruke speditør.

Speditører er bare for større firmaer stort sett da det går kjappere og enkelte av dem tar en % andel av verdien som avanse.

Det står bittelitt om det her: http://search.atomz.com/search/?sp-q...p-a=sp1001e30c (ikke mye matnyttig informasjon der, men noe er det da)

Om dere vil kan jeg høre med DHL, har kontakt med dem omtrent daglig i forbindelse med jobben min og høre hva de tar eventuelt. Selv om det blir ikke så mye man sparer, men kan man spare 120kr så er jo det 120kr spart

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du fortoller varen selv, betaler du kun moms. Posten tar et gebyr på 150 kroner for å gjøre jobben for deg.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du fortoller varen selv, betaler du kun moms. Posten tar et gebyr på 150 kroner for å gjøre jobben for deg.
    Nå er det ett år siden jeg importerte noe selv, så det er jo mulig det har blitt endret.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ett år siden jeg importerte noe selv, så det er jo mulig det har blitt endret.
    Jeg har importert mange filmer, og de gangene der prisen overstiger 200 må de fortolles. Det jeg gjør da er å ta med meg de nødvendige papirer og reiser ned til tollboden, der foretar de fortollingen og sjekker om noe skal betales. På dvd filmer og cd plater er der ingen toll, men 24 % moms hvis prisen på varen er mer enn 200 kr. Jeg betaler da momsen i kassen og får papirer på at varen er fortollet og alt er iorden. Så faxer jeg papirene inn til posten i Oslo, og de sender meg pakken. Jeg må riktig nok betale et ekspedisjons gebyr til posten som er på litt over 60 kr.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har importert mange filmer, og de gangene der prisen overstiger 200 må de fortolles. Det jeg gjør da er å ta med meg de nødvendige papirer og reiser ned til tollboden, der foretar de fortollingen og sjekker om noe skal betales. På dvd filmer og cd plater er der ingen toll, men 24 % moms hvis prisen på varen er mer enn 200 kr. Jeg betaler da momsen i kassen og får papirer på at varen er fortollet og alt er iorden. Så faxer jeg papirene inn til posten i Oslo, og de sender meg pakken. Jeg må riktig nok betale et ekspedisjons gebyr til posten som er på litt over 60 kr.
    Da er vi enig

Det var slik jeg gjorde det sist jeg fortollet selv. Nå slipper jeg det pga at jeg bor i et EU land... Herlige EU :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tore sa: "Jeg har importert mange filmer, og de gangene der prisen overstiger 200 må de fortolles. Det jeg gjør da er å ta med meg de nødvendige papirer og reiser ned til tollboden, der foretar de fortollingen og sjekker om noe skal betales. På dvd filmer og cd plater er der ingen toll, men 24 % moms hvis prisen på varen er mer enn 200 kr. Jeg betaler da momsen i kassen og får papirer på at varen er fortollet og alt er iorden. Så faxer jeg papirene inn til posten i Oslo, og de sender meg pakken. Jeg må riktig nok betale et ekspedisjons gebyr til posten som er på litt over 60 kr."

Er det verdt alt bryderiet og sparer du egentelig noe ved å gjøre det på denne måten?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det verdt alt bryderiet og sparer du egentelig noe ved å gjøre det på denne måten?
    Det er ikke verdt bryet, derfor har jeg sluttet å kjøpe film som overstiger 200 kroner. Det lønner seg å sammenligne priser fra de forskjellige nettbutikkene. Et godt eksempel er min siste film "Red Dragon, directors cut" ( sone 1 ), den koster på Play.com ( der jeg vanligvis kjøper mine filmer ) £17.99, den fant jeg på cd-wow for £9.99, prisen er da under 200 og jeg slipper å betale moms.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •