Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 20/09/2002 : 12:34:31
--------------------------------------------------------------------------------
Hei,
Et tips for de som handler DVD fra utlandet er www.dvdzone2.com og www.dvdsoon.com.

Jeg benytter begge disse. De er rimlige og relativt raske. Sjekk de ut.

Roger

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 20/09/2002 : 14:15:47
--------------------------------------------------------------------------------
Takker så mye...

Jeg har bare kjennskap til www.amazon.com

Mvh

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Lygren
Forum Admin

Norway
279 Innlegg Sendt - 20/09/2002 : 15:06:22
Hei

Hvordan registrerer de ordren? Som vanlig DVD, må en jo skatte på alt over kr. 200... (eks frakt). Da blir det dyyyrt!

Hvor mye bestiller du per gang, og hva er ca. prisen pr. DVD?

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 20/09/2002 : 15:44:25
Her er mine erfaringer...

DVDsoon.com
Er en Kanadisk sjappe og alle priser oppgis derfor i Kanadiske dollar. Frakt er ca 4.99 Kanadiske dollar pr DVD(når DVD sendes enkeltvis). Bruk for eksempel aftenposten sin valutakalkulator for å regne om beløp til NOK. DVDsoon skal være rimelige på sone 1 filmer og da spesielt forhåndsbestillinger. Jeg bestiller vanligvis en DVD pr. ordre hos de. DVD'n kommer rett i postkassa. Priser er for eksempel:

The Lord of the rings ca. 160 NOK inkludert frakt
Resident Evil ca. 130-140 NOK inkludert frakt.

DVDzone2.com
Er vel Belgisk og selger sone 2 utgaver i motsetning til DVDsoon. Priser er som regel oppgitt i Euro. De er rimelige på 'boxed sets'. Jeg har benyttet meg av de 2 ganger og varene har ikke havnet i tollen selv om prisen var på mer en 200 NOK. Priseksempel:

Buffy season 4 ca. 660 + frakt. Pris i Norge 1350 kroner.

Merk dere at DVDzone2 sine filmer gjerne har Cover tekstet på Fransk eller Tysk.

Roger

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 28/09/2002 : 00:50:35
For de som bor eller besøker Bergen er butikken DVD2000 et bra alternativ. De fleste filmer koster 150 kr stk. hvis du kjøper 2 eller flere. Kjøper du kun 1 må du ut med 190 kr.

Butikken ligger ikke så langt unna Mac Doanalds.

De har dessverre ikke nettbutikk.

Roger

tahustvedt
Fersking

Norway
27 Innlegg Sendt - 28/09/2002 : 12:29:08
www.dvdstrax.com <--Dansk med bra utvalg.
www.play.com <--Engelsk med gratis frakt til Norge.

Tor Arne

Øyepære!

Endret av - tahustvedt on 09/28/2002 12:31:38

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 14:45:06
Vær opmærksom på at www.play.com ligger på Jersey. Jersey har nogle mærkværdige regler, der gør at man kan komme til at betale importskat, hvis toldvæsenet tjekker pakken, selvom de ligger i England. Det risikerer man i hvert fald i Danmark. Har Norge andre importregler?

Jeg vil gerne anbefale www.Dv-depot.com i Canada. Alle pakker, uanset indhold, mærkes sådan her:
"Used software samples. Value= 15 CAD$"

Jeg har endnu ikke hørt om nogen i Europa, der har betalt told for varer fra dem. Fragten er 10 USD$ for ordrer på mellem 5 og 7 discs. Det er DHL-fragt som tager 2-4 dage.

www.Futureent.com i England er også gode. De er meget billige og fragten er gratis. Man skal dog være klar over at de trækker betalingen når man bestiller. Også selvom titlen ikke er på lager. Er det lagervare er de dog gode at handle hos.

-Jens

------------------------
Http://www.geekculture.dk
Http://www.releaseplan.dk

Endret av - Yenzu on 10/03/2002 14:48:12

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 15:20:49
Jeg var lige inde på DVDsoon.com. Utroligt billige priser.

Er du nogensinde blevet afkrævet told/moms, når du fik filmene Roger?

-Jens

------------------------

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 22:34:43

Sitat:

Jeg var lige inde på DVDsoon.com. Utroligt billige priser.

Er du nogensinde blevet afkrævet told/moms, når du fik filmene Roger?

-Jens

------------------------

Hei Yenzu.

Jeg har aldri opplevd å betale for hverken toll eller moms fra dvdsoon. Nå bestiller jeg sjelden varer for over 200kr av gangen. 200kr er grensen i Norge for toll og momsfritak. Har også handlet tre til fire ganger hos dvdzone2 på over 200kr og aldri betalt toll eller moms da heller.

Roger

Endret av - Roger on 10/03/2002 22:35:41

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 04/10/2002 : 00:19:49
Ahh, ok.

Pakker fra DVDzone2.com vil du aldrig komme til at betale moms for da de ligger i EU. Import fra lande indenfor EU er told/momsfrit så længe forretningen ikke er momsregisteret i destinationslandet. De skal eksportere for mere end ca. 250.000 kr. om året til Norge for at være momsregistrerede. Det er de engelske og tyske Amazon-forretninger, men DVDzone2.com er nok ikke.

Kan du huske hvordan pakken fra DVDsoon.com var mærket? I Danmark har vi samme regler. Tror det er ca. 180 kr. der er max, hvis man ikke skal betale moms. Var den angivne værdi korrekt eller havde de lavet den lidt lavere?

-Jens

------------------------

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 04/10/2002 : 08:51:39
Yenzu

Norge er ikke medlem av EU, alle private bestillinger utenfor Norges grenser er momspliktige.

Det finnes et unntak, beløp under 200 kr.

Vi har en sterk kronekurs nå så det kan være regningsvarende å betille produkter fra utlandet selv om vi må betale norsk mva.

Roger

Endret av - akse on 10/04/2002 08:53:01

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 04/10/2002 : 13:09:09

Sitat:

Norge er ikke medlem av EU, alle private bestillinger utenfor Norges grenser er momspliktige.

Ahh, det jo også rigtigt. Det glemte jeg. Så må tricket være at finde en forretning, der angiver en værdi der er lavere end den rigtige. Indtil videre har jeg kun fundet Dv-depot.com.

-Jens

------------------------

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 18/10/2002 : 13:35:41
En liten oppdatering...
I dag dumpet "The Fifth Element - Superbit" i postkassen min. Den var bestillt fra dvdsoon.com og kostet ca 32 Kanadiske Dollar.. Pakken var merket Gift og Total Value var på 12 Kanadiske Dollar.

Bra av dvdsoon.com. Anbefales!

Mvh
Roger