Demo av PT-AE700 i Haugesund?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Demo av PT-AE700 i Haugesund?

Først en innledning:

Jeg har brutalt og plutselig fått et helt vanvittig sug etter å rigge en liten hjemmkino på bekostning av biljardbordet. Dette blir dessverre ikke brukt likevel, så....

Men, så er det at problemene tårner seg opp. Jeg er nemlig gift. Forslaget om å bygge hjemmekino hørtes først ut til å være helt greit for henne, spesielt i og med at denne delen av kjellerstuen da også kan benyttes til kjellerstue. Det går dårlig med et stort biljardbord i veien.

Så en kveld kom det plutselig frem at hun syntes dette var bortkastede penger. Dette kom i all hovedsak etter at jeg sa at det ville koste minimum 20k i første omgang....

Videre kom det frem at hun sa at hun ble fysisk kvalm når hun så litt på hjemmekinoen hjemme hos min bror (Ak her på forumet). Det vi så på den gangen var litt skihopp fra TV og litt tegnefilm. Prosjektøren hans er en Sony LCD sak (HS-20?), så da er vel RGB-flimmer utelukket som årsak til at hun ble dårlig.

For å finne ut litt mer kan jeg ikke se noen annen løsning enn å få sett på litt flere prosjektører, og etter en del mysing her på forumet tror jeg at det beste alternativet er en PT-AE700. Delvis fordi denne med sin lange zoom kan gi stor fleksibilitet i valg av bildestørrelse uten å flytte prosjektøren (i vårt tilfelle er rommet 5 meter langt fra vegg til vegg), og delvis fordi jeg antar at RGB-flimmer antakelig vil være veldig plagsomt for henne.

Hun liker aller helst å sitte langt bak på kino, så det kan hende at hun trenger å ha et relativt lite bilde for å slippe for mye flakking med blikket. Hun blir ikke dårlig på vanlig kino, så jeg håper jo at det finnes muligheter for å få til en hjemmekinoløsning som kan være tilfedsstillende også for henne.

Alt dette forutsetter jo at jeg får gjennomslag for mitt ønske om å gjennomføre prosjektet, men både for min egen og hennes del er det selvfølgelig viktig å få sett den aktuelle prosjektøren før et eventuelt innkjøp. Gitt en makspris på 15000,- tror jeg altså derfor at PT-AE700 skal stå øverst på listen, og etter en særdeles lang innledning:

Er det noen som har kjennskap til hvor vi kan få sett en PT-AE700 i bruk her i Haugesund? Noen her på forumet som bor i Haugesund?

Som dere skjønner har jeg tilnærmet null erfaring på dette feltet, jeg har kun sett (bittelitt) film på tre prosjektører. Den ene hos Ak, de to andre hos HiFi Center-butikken her i byen. Der så jeg en Hitachi TX-10 og en Infocus SP4805. Sistnevnte opplevde jeg som bra, Hitachien syntes jeg var dårlig. Screendoor var overtydelig, og fargene var ikke spesielt bra. Kan jo være at den ikke var kalibrert, men uansett...

Alle gode råd og tips mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey!

Eg foreslår at du drar ned te stavanger....
    HFK og HFCK samt et par private sjapper her tilbyr de fleste merkene som skulle være interessante idag!

Dessverre e det ingen her som har PT-A700 da panasonic nekter å selge disse projektorene over disk her til lands....helt idiotisk spør du meg!!

Eg har vært på jakt etter pj sjøl siden sommeren og de to som det står mellom idag e PT-A700 vs. BenQ 7800.

Eg lure sjøl på å kjøpe A700 over nettet og evt. sende den i retur hvis eg foretrekke bildet til 7800 istedet. 7800 kan du se her i stavanger på maxwell hifi (eller hjemmekino...husker ikke helt navnet). God service!!

mvh knut fra hgsd

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuteknuten
    Dessverre e det ingen her som har PT-A700 da panasonic nekter å selge disse projektorene over disk her til lands....helt idiotisk spør du meg!!
    Dette har du ingen dekning for å si. Hos Elkjøp og flere andre kan få kjøpt denne over disk. At det er billigere å kjøpe over nettet skal vel ikke importøren ha ris for.

Det er nok sikkert noen som vil forbarme seg over deg på Vestlandet, og vise deg 700 en i privat heim....... Den er vel verdt det... :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste hadde vært om noen her i Haugesund kunne gitt en demo.

Det er forsåvidt interessant å se andre projektorer i samme prisklasse også, og da sammen med kona. Det er avgjørende å finne ut om/hvorfor hun ble kvalm/dårlig. Det kan f.eks hende at trikset er å lage bildet noe mindre, slik at det blir mindre flakking med blikket. Det er vel den beste teorien så langt, og da er 700'en et godt valg med sin fleksible optikk.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuteknuten
    ".......tenk to ganger før man kritiserer......" I rest my case :wink:

Som Anfield sier, så selges denne hos både Expert og Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg om to ganger, men jeg forstod det sånn at importøren ikke ønsket å ha noe å gjøre med fysiske butikker...?
    Men da er det vel sånn at expert og elkjøp betaler like mye pj'en som en gjør selv direkte fra nettet da?

Så jeg beklager så meget at jeg uttalte meg ukorrekt på et område jeg ikke hadde innarbeidet meg all mulig informasjon før jeg uttalte meg om saken!!!

godt nok?

En ting til forresten: jeg har enda ikke sett elkjøp eller expert her i område med en AE700 demo....er det noen av butikkene i kjedene som har dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, har bestillt PTAE 700 nå.
    Burde være oppe å gå iløpet av få uger, så får me se om dokk stikke nerom Sola då for en uformell titt....

:|

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av windy
    Uansett, har bestillt PTAE 700 nå.
    Burde være oppe å gå iløpet av få uger, så får me se om dokk stikke nerom Sola då for en uformell titt....

:|
    Gratulerer windy!

Her får du mange og gode stunder foran storskjermen..... :wink:

Når det gjelder Expert og Elkjøp, og at de ikke har denne inne, skal både vi og Panasonic være glade for. Min erfaring er at de ansatte der ikke har den aller beste kompetansen for å kalibrere og sette opp en PJ skikkelig, slik at dersom vi hadde sett den der hadde vi mest sannsynlig aldri kjøpt den.... :wink:

Det beste er at noen med felles "lidenskap" forbarmer seg over deg og viser deg en på skikkelig måte hjemme.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke om Elkjøp eller Expert har AE700 til visning. De har ingen rom med 100% lyskontroll, slik at en buttikkvisning vil gi helt feil inntrykk av bilde (helt utvasket).

I Bergen har de 2 projektorer i butikken, tror det er Epson og Sanyo Z1 (??). Bildene ser forferdelige ut selv om det er Oppdrag Nemo som vises. Det er knapt nok dempet belysning.

Til han som syntest at Hitachi TX10 var dårlig: Ja, utviklingen går raskt. Screendoor er veldig synlig på denne, også VB. Men dersom en har sitteavstand minst 2 x lerret, blir ikke dette det største problemet. Sortnivået er ankepunktet (kun kontrast 800:1). Fargene er bra etter mitt syn. Jeg bruker Hoya filter og får "perfekt" fargeinnstilling ved kalibrering mot DVE. Til og med grønnfargen blir perfekt i henhold til DVE standarden. Det spørs om 4805 klarer dette ? Ellers så er 4805 en bråkemaskin og vanskelig å plassere i forhold til TX10. Og så har du regnbuene. Men sortnivået og kontrasten er mye bedre på 4805.

Spør Kenti, han har kvittet seg både med 4805 og TX10 (solgt til meg i fjor sommer). :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jeg som skrev at jeg syntes TX10 var dårlig i det opprinnelige innlegget mitt. SDE var plagsomt på den avstanden jeg hadde i butikken, og sammenligningsgrunnlaget var 4805 på samme avstand.

Nå målte jeg ikke noen størrelser, men jeg satt relativt nærme, max 1.5x.

Jeg fikk ikke allverdens tillit til selger, og jeg regner ikke med at de hadde tatt seg bryet med å kalibrere, så bildet kunne sikkert blitt betydelig bedre med litt innsats.

Ellers har jeg ikke hørt fra noen vedr. demo her i Haugesund. Det er også interessant å se andre prosjektører enn PT-AE700. Ingen her i byen som har hjemmekino?

Jeg vet bare om en butikk som har demorom, og der har jeg vært. Noen som vet om andre enn HFCK her i Haugesund?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •