Enda en post om x1!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enda en post om x1!!

Jeg lurer bare på hva som er den absolutt laveste prisen på Infocus X1 nå? Jeg kjenner nemlig noen som skal til USA om en to ukers tid, og har mulighet til å få kjøpt meg en.

Må man betale noe ekstra når man henter en vare i utlandet til over 6000 kroner, blir det toll da?

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får den for +900$. På dette kommer en omregning til Nkr og mva.
    (900x8x1,24=8928,- +evt. andre gebyr.)

Nei. du kan ikke kjøpe vare(r) for 6000 med fritak for mva eller moms. Det er bestemte satser for diverse produktgrupper, el-produkter, klær, sprit, tobakk, osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det dumt og sende noen og hente den, uten å ha prøvd den? Er det mye feil på projektorer, kan det hende jeg får den og den ikke virker, selv om den er helt ny?
    Den laveste prisen i Norge er jo 13550,- på Pcutstyr.no, så det er ganske mange tusen å spare, den nest laveste er vell 16000 (ifølge prisguiden til hardware.no)
    Hvor risikabelt er det å kjøpe en "refurbished" DLP projektor, mange er jo over 20000,- billigere enn i Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen kan du jo nesten kjøpe to. DLP projektorer har svært lite feil, så en vil ihvertfall være feilfri. Mest sannsynlig vil begge fungere, og da kan du jo spille PC-spill med to projer som dual-view.

Det hadde vært rått det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Høres interessant ut. Hva betyr det? To ved siden av hverandre.
    Tror jeg skal slå til, må bare sjekke ut tollpriser, garanti osv. Har lest mye rart på de andre postene, men best å sjekke ut selv

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    Du får den for +900$. På dette kommer en omregning til Nkr og mva.
    (900x8x1,24=8928,- +evt. andre gebyr.)

Nei. du kan ikke kjøpe vare(r) for 6000 med fritak for mva eller moms. Det er bestemte satser for diverse produktgrupper, el-produkter, klær, sprit, tobakk, osv.
    Faktisk er projektorer fritatt for toll, men moms må man selvfølgelig betale. Mange som går surr i begrepene der, men toll er en avgift og det er for det meste biler som man må betale toll på. Moms må man stort sett betale på alle varer, unntaket der er vel bøker / dokumenter. (det kan også sjekkes på tolltariffen, den finnes her, koden er 85.28.3000 om dere vil sjekke mener jeg. Obs man må trykke på linken så ser man satsene aner ikke hvorfor det står fri på alt og satsene først når man trykker på riktig kode.)

Kjøper man noe i USA så skal det være mulig å få tilbake momsen på produktet. Jeg er ikke helt 100% sikker på hvordan, men går du innom informasjonen på flyplassen så hjelper de deg nok.

Skal man være en lengre periode i et annet land (mer enn 6 måneder) så skal det man fører inn i landet være fritatt for moms (tror ikke det gjelder biler) om dette kan bevises. Vet at tollen mellom Norge og Sverige er temmelig slappe på det området (husker jeg slapp å vise noen kvitteringer / bevis), vet ikke åssen det er mellom USA og Norge om de er like slappe der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var interssant Takk for den opplysningen. Da blir det jo enda billigere

Hvordan er det mulig å få vekk momsen? Projektoren blir jo nesten gratis da, hvis det er mulig kjøper jeg to.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Ta sjansen du, jeg bestilte min X1 der borte, og den kom på døra uten noen form for moms eller toll eller noenting. Den var merket med gift og value 485$, gikk rett hjem det. Fikk den for1020$ med frakt, straka veien hjem og rett i taket. Og hvis så at jeg måtte betale moms på den, så hadde det blitt utifra de 485$, er ikke så galt uansett det. Så løp å kjøp!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bare kjøp!infocus har world wide garanti på projektorene også,noe som er bra

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare litt kjipt at norske staten også skal ha penger :evil:

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Både ja og nei. Nei innebærer masse svada med arbeidsledighet, sykdom, trygd osv.

Ja innebærer at det er kjipt for oss å betale fra 25-50% skatt, samt gebyrer, forsikring, moms, toll, avgifter osv.

Men det er sånn det er. Pengene norske stat har på bok kan heller ikke brukes i noen stor skala for å få ned skatter/avgifter osv. Gjøres det så kan det bli inflasjon. Som gjør at ting blir dyrere igjen.

Vi får trøste oss med at det vi betaler mer i skatt er det amerikanere betaler mer i forsikring. Så all in all jeg tror ikke det er så ille alikevel.

Er hverken statsviter eller samfunnsengasjert, så det kan jo være måter som kan gjøre at man vil få det bedre og samtidig ikke skape noen inflasjon.

Nok om det, en ting som er sikkert moms / toll er kjipt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjokomelk
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Både ja og nei. Nei innebærer masse svada med arbeidsledighet, sykdom, trygd osv.

Ja innebærer at det er kjipt for oss å betale fra 25-50% skatt, samt gebyrer, forsikring, moms, toll, avgifter osv.

Men det er sånn det er. Pengene norske stat har på bok kan heller ikke brukes i noen stor skala for å få ned skatter/avgifter osv. Gjøres det så kan det bli inflasjon. Som gjør at ting blir dyrere igjen.

Vi får trøste oss med at det vi betaler mer i skatt er det amerikanere betaler mer i forsikring. Så all in all jeg tror ikke det er så ille alikevel.

Er hverken statsviter eller samfunnsengasjert, så det kan jo være måter som kan gjøre at man vil få det bedre og samtidig ikke skape noen inflasjon.

Nok om det, en ting som er sikkert moms / toll er kjipt.
    Ja det er sant det ops:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •