Philips 32pw8719 til kr 7995,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 32pw8719 til kr 7995,-

Lefdal har denne prisen på 8719 nå.

Er det et godt kjøp??

Vurdere å løpe til elkjøp med min 6518 til 6995,- og legge på en 1000 lapp...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. 32PW8719 er en meget god TV med meget skarpt bilde.
    Den har litt linjeflimmer.

Panasonic TX32PM11 som selges til 5995 på Elkjøp for tiden er det tilbudet som jeg syns er best. Den er ikke like skarp som 32PW8719, men den har ett 100% rolig bilde.

Begge disse er en god del bedre enn 32PW8609.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesning!

TX32PM11 er notert.

100% Rolig bilde tolker jeg som et bilde uten linje-flimmer. Hvordan er denne tv'en ang etterslep?

Og hvor avhengig er de forskjellige modellene av at godt antenne-signal?

Med min 6518 nå er ikke bildet mye å skryte av, vil dette forverre seg med en 100Hz tv?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har dårlig antenneforhold så vil du kunne få værre bilde med 100Hz. PM11 har litt etterslep, men det er litt avhengig hvor nøye man ser etter det.

Den er absolutt fri for linjeflimmer. Vises f.eks meget godt med sport hvor man har klokker som går på skjermen med helt rette horisontale striper. Her flimrer 8719 og 8609 en del, mens PM11 er helt rolig. Vanlig pris på PM11 ligger på 8-9k. (kostet 8995 i Trondheim forrige uke)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er PM11 et bedre valg av tv enn min 6518?

Og når tv er fri for linjeflimmer, det også under dårlige antenneforhold? For det er noe plagsomt nå..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg foretrukket PM11 for 6518. Dette fordi jeg har angst for flimmer. Skaperhetsmessig og antennemessig er nok 6518 bedre.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Notert.. Tusen takk for god info!

Er PM11 er gammel modell, eller har alderen ikke så mye å si på billedrørs tv'er?

Og hvis PM11 er fri for linjeflimmer, men en tanke mer kresen på antennesignal, burde jo det i teorien kunne gi bedre bilder hos meg, da de linjeoppbygningen i bildet er veldig tydelig slik forholdene er nå.

Men etterslepet, gir det kun noe mer uskarpe bilder, eller fortoner det seg som en musepeker-hale i windows?

Tenker på fotball, tour-de-france i krappe svinger, kontringer i håndball, rask panorering på playstation og slikt... Vil dette kunne bli et problem, eller vil jeg kun legge merke til det hvis jeg virkelig ser etter?

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Notert.. Tusen takk for god info!

Er PM11 er gammel modell, eller har alderen ikke så mye å si på billedrørs tv'er?
    crt tv'er er vel rimelig godt utviklet nå vil jeg tro.. har vel ikke skjedd store forandringer de siste årene..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men noen som kan gi en god beskrivelse på hvor mye etterslep det er på pm11?

Er det såpass mye at det vil være et problem?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening nei. Jeg lever med samme etterslepet på min FQ86.

Men nå syns jeg at fotballkamper og sport er hjernedødt.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ned på elkjøp og se på pm11 i dag. Etter hva jeg har hørt her kan det bli bra.

Og hvis førprisen var 8995 er jo det bare moro

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moho, når du danser inn på Elkjøp så bør du be de sette på et bilde der du ser tekst som står stille. En 100hz tv skal egentlig være flimmerfri, men de rimeligste modellene er virkelig ikke det. Og dette ser du veldig tydelig på stillestående tekst.

Jeg var nede og sammenlignet tilbudsmodellen PHILIPS 32PW8609 med en noe dyrere philips (husker ikke modellbetegnelsen) til ca 9ooo,-
    Den dyreste tv'en hadde i tillegg sin 100hz teknologi, Pixel Plus 2 (tror jeg de kalte det). Og dette var i mitt sammenligningstilfelle helt utslagsgivende. Den dyreste tv'en leverte (dessverre) et mye bedre, helt 100% flimmerfritt bilde.

(Du kan også ta en titt på Panasonic's modelller i din prisklasse. Disse tv'ene kommer jo alltid veldig godt ut på bildekvalitet, men mange prater om problemer når det gjelder mulighet for vertikal høydejustering av bildet i forhold til bl.a. NRK's til tider håpløse plassering av undertekst. I produktbekrivelsene til flere av Panasonic's modeller står denne egenskapen oppført. Derfor, finner du en god Panasonic som takler dette problemet, så vil den ofte være en potent konkurrent i den aktuelle prisklasse.)

Blir spennende å høre rapport!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er problemet med tekstingen til nrk?

HAr jo levd med widescreen nå en liten stund, og har aldri hatt et problem. Jeg bruker kun 4:3 og 16:9 formatet, da andre zoom-modeller bare ble rot synes jeg..

Men skal sjekke ut stillbilde på panasonicen. Vet jo at ved 10k begynner tv'ene å bli bra, men så var det det med panger da..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal sant sies at NRK har skjerpet seg veldig de siste to måneder. Den siste tiden har de konsekvent lagt teksten rett. Problemet er at noen kanaler legger teksten i det sorte området som forsvinner når man zoomer ut. Hvis du aldri bruker den funksjonen på philips TV'n din som stiller høydeforflyttning på bildet så er det ingenting å bry seg om.

Det finnes også DVD utgivelser hvor dette er et problem. F.eks Titanic. (letterbox utgivelse hvor teksten legges i bunn)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært på elkjøp, og traff den samme fjompen av en selger jeg alltid gjør. En direkte kundefiendtlig kar. Men nok om det.

Så på 8609 og PM11, og PM11 var flere hakk bedre i billedkvalitet. Skarpheten kunne ikke måle seg med PX10, men den er jo dyrere også.

PM11 hadde et bilde som var veldig rolig, mens man på 8609 tydelig kunne se linjeflimmeret.

Ang etterslep fikk jeg ikke sett noe til det, da det ikke var så mye materiale å begrunne dette på.

Men det jeg tenker på, har aldri sett etterslep i praksis, har aldri hatt noe særlig til tv, er svigemors og svigerfars 100Hz sony super trinitron tv, som er noen år nå.. Aldri lagt merke til noe særlig der, så er nok helt greit på PM11.

Selger anbefalte også JVC AV32X4B, da denne ikke hadde noe etterslep pga motion compensation. Om dette er riktig kan godt være mulig, men selger var tydeligvis ute etter å få meg til å bruke penger, så må jo ta det med en klype salt.

PM11 er et klart bedre kjøp enn 8609, og jeg vil anta at til prisen 5995,- er det et av de bedre produktene man kan gjøre. Men bildet var ikke så skarpt som andre tv'er, men lyssettingen i butikken og de innstillingene de oppererer med der er jo ulike de i ens egen stue.

JEg har hvertfall bestilit en PM11 (hadde jo selvfølgelig ikke igjen) og får bytte inn min 6518 selvom jeg ikke har embalasje og den er kjøpt et annet sted.

Så om en 7-10 dager blir det bytte av tv her i gården. Penger spart, og sikkert helt greit fornøyd også.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert selger nå Panasonic tx32ps11f til 5995,-

er dette samme tv som pm11?

Skrivefeil?

Hva er forskjellen?

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med det er en 32", så kan ikke forstå annet enn at det må være denne HER.

Jeg savner også korrekt merking av de ulike modeller. En bortkommen bokstav på slutten av modellbetegnelsen trenger ikke være annet enn en fargekode, men like fullt er det forvirrende når den fullstendige betegnelsen da er oppført feil.

(Du nevnte en JVC AV-32X4b til 7995,- fikk du sett noe særlig av bildet på denne? Progressive scan osv..)

Uansett tror jeg du vil bli veldig godt fornøyd med PM11'en din. Fremstår som en veldig god modell til en kjempepris!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke så mye på den jvc'en. samboer likte ikke designet så mye, (går an, men ikke såå fint syntes jeg) samt at jeg når det gjelder tv'er har sterkerer følelser for panasonic og philips.

Selger snakket meget varmt om den, da den skal ha null etterslep og være generelt bra. om den støtter progressive scan vet jeg ikke, har ikke spurt da de færreste tv'er i denne prisklassen ikke gjør det, og da jeg ikke har det som et kriterie.

Han nevnte hele tiden at digital scan var bra, og at jvc hadde dette. (tror han blandet det med jvc's digital motion, da pm11 også har digital scan)

Men ser man på hjemmesidene til panasonic, har de en tx28pm11, som det står er 32"..

Det jeg lurer på er hva som er best av pm11 og ps11. Siba har ps11 til 8995,- mens expert har denne til 5995. elgiganten har høyerere pris på pm11 enn ps11, noe som skulle tyde på at pm11 kan være nyere og bedre. Hos elkjøp stod det også på lappen på tv'en at pm11 var en ny modell.

Men hva som er forskjellene på disse skulle jeg gjerne likt å vite! Hvis ps er bedre enn pm kan man jo kjøpe ps på expert til samme pris som pm hos elkjøp. (mye snakkisnurr)

Men fikk inntrykk av at jvc tv'en var bra, hvis ikke selger promoterte denne av en grunn jeg ikke vet..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener PS11 hadde linjeflimmer såvidt jeg sjekket sist. Har ikke tittet på denne selv. PAnasonic har 2 forskjellige 100Hz systemer, og jeg mener at de ikke har den samme.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å få oppklart det.

Men bare fordi jeg lurer:

px10 mot pm11. px10 vinner klart her, selvfølgelig, men er det noen ulemper med px10? (pappa la ut for forrige tv da jeg ventet på stipend, og han trenger ikke få tilbake mer enn beløpet - 2k, og de 2k kan rettferdiggjøre kjøp av px10... huff, men 8995 er vel ikke så verst for den på elkjøp)

Hvordan er px10 mot 8719 og jvc sin av-32X4b ??
    (peakman har vel god peil på dette)

til prisen 8995,- er det noe bedre kjøp enn px10, og sliter denne modellen med etterslep og andre 100Hz problemer???

(Hadde aldri trodd at å kjøpe tv skulle bli så mye stress, men det viser seg at man må legge litt penger i det, ellers blir det et kompromiss..)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •