Januarsalg på DVD, post linker her.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Januarsalg på DVD, post linker her.

Har kikket litt rundt, og har ikke funnet noe allverden.

play.com har salg, men det er jo fortsatt ikke spesielt billig.
    cd-wow.com har ikke salg virker det som.
    dvdsoon.com har, men da må du være fidelity member, og det koster $ 50 cad. (off topic: DVDsoon har gått tilbake til å ta porto nå, billigste fraktmåte er $ 12 cad, men prisene er generelt justert ned da)

Noen som har kommet over noen bra tilbud ? ?

Januarsalg er jo det største i de fleste forretninger, det burde være slik på DVD også.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dv-depot har salg på titler som er in-stock, men salgene deres er som regel kortvarige, også denne gangen, og varer bare ut helga. masse skrot blant de tilgjengelige titlene også.

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://koreandvds.com har en del på salg, men jeg tror ikke det er et spesielt januar salg. bestilte 5 filmer inkl. frakt fpr ca. 150 kr for et par dager siden

:water

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.cdon.com
    De har et bra utvalg av lavprisfilmer. Frakt 29.- pr. ordre
    Se opp for svenske cover :!:
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Januarsalg på DVD, post linker her.

Sitat Opprinnelig postet av awesom-o
    (off topic: DVDsoon har gått tilbake til å ta porto nå, billigste fraktmåte er $ 12 cad, men prisene er generelt justert ned da)
    Frakt koster CAD$4.98, ikke $12. Og jeg har sjekket prisene på noen tilfeldige titler, og den er akkurat den samme som før nyttår.

Nøyaktig det samme skjedde i fjor, at gratis porto forsvant ved nyttår, og kom tilbake i februar, altså et slags "motsatt" januarsalg :? Så hvis vi alle sørger for at salget deres synker merkbart når man må betale porto, så tipper jeg gratis porto er tilbake om noen uker. Jeg kommer ihvertfall ikke til å bestille noe derfra før portoen er gratis igjen.

Når det gjelder Play og CD-WOW, så har jo de konstant salg og er billigere enn de fleste andre året rundt, så at de skal ha noe ekstra salg i januar ser jeg som usannsynlig. Husk bare å bruke .fm-adressen til CD-WOW.

Ellers bør man sjekke ut www.dvdcrave.com og www.amazon.co.uk , da de er ekstremt billige på enkelte titler. Eksempel: Two Towers Extended for £12 på Amazon (VAT blir trekt fra og går omtrent opp i opp med porto), og Friends ca kr 150 inkl. porto pr. sesong hos DVD Crave. Hvem trenger januarsalg med slike priser?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Frakt koster CAD$4.98, ikke $12.
    For en tittel ja, jeg sjekket for 3 (Hadde 3 titler for $ 39 cad = 200kr + $ 12 cad porto = 250 kr)
    (Edit: liten tallfeil der )

Og jeg har sjekket prisene på noen tilfeldige titler, og den er akkurat den samme som før nyttår.
    Neppe. Standardprisen på filmer som er nest siste skrik er nå 13.98 mot 16.98 og 17.98 mens det var fraktfritt. Det er jo klart de legger på prisene når de har gratis frakt.

Nøyaktig det samme skjedde i fjor, at gratis porto forsvant ved nyttår, og kom tilbake i februar, altså et slags "motsatt" januarsalg :? Så hvis vi alle sørger for at salget deres synker merkbart når man må betale porto, så tipper jeg gratis porto er tilbake om noen uker. Jeg kommer ihvertfall ikke til å bestille noe derfra før portoen er gratis igjen.
    Er ikke sikkert det skjer, les litt her om fidelty iCARD. Lurer litt på dette selv, det koster $ 50 cad (250kr) for et år. Da er det gratis porto og noe poengsystem samt prosenter på alle dvd titler. Dessuten er det januarsalg på fidelty, med 25% på alle titler. Sparer fort inn de 250 kronene da.

Når det gjelder Play og CD-WOW, så har jo de konstant salg og er billigere enn de fleste andre året rundt, så at de skal ha noe ekstra salg i januar ser jeg som usannsynlig. Husk bare å bruke .fm-adressen til CD-WOW.
    Play er absolutt ikke billig, iallefall ikke på nye titler. Men, de har stort utvalg da. Salget deres var jo ikke noe å skryte av iallefall. CD-Wow har endel gode priser med bruk av discount links og vouchers, men det er ikke alltid de er billigst for det.

Ellers bør man sjekke ut www.dvdcrave.com og www.amazon.co.uk , da de er ekstremt billige på enkelte titler. Eksempel: Two Towers Extended for £12 på Amazon (VAT blir trekt fra og går omtrent opp i opp med porto), og Friends ca kr 150 inkl. porto pr. sesong hos DVD Crave. Hvem trenger januarsalg med slike priser?
    Det er notert, men det er jo så typisk at filmene jeg er ute etter ikke er på tilbud noe sted

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neppe. Standardprisen på filmer som er nest siste skrik er nå 13.98 mot 16.98 og 17.98 mens det var fraktfritt. Det er jo klart de legger på prisene når de har gratis frakt.
    Av de i overkant av 20 titlene jeg har på 'Pending' eller 'Packaging', + de ca 10 vinduene jeg har oppe med titler jeg vurderer å kjøpe har det ikke vært noen reduksjon. Ikke på en eneste en. Heller ikke på de titlene jeg har lagt merke til på forsida.
    Det at de legger på prisene med fri frakt er ikke det samme som at de reduserer dem når de tar betalt for frakten.
    Jeg har en sterk mistanke om at det som holder Soon i gang er forhåndsbetaling lang tid i forveien. Selv om de sparer en god del penger på å ikke ha varer på eget lager, men bestille opp titler i 'bolker' tror jeg de tjener forsvinnende lite per disc, og det har skjedd ganske ofte at de har solgt tidlige forhåndsbestillinger med noe som må være tap, f.eks Alien Quad og Alladin-boksene som gikk til 30-40% av fullpris til de tidligste/heldigste (sist jeg hørte noe om innpris i USA var det sjelden mer enn 45% av utsalgspris, og det var hos større forhandlere enn Soon).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jaha, men titlene jeg har sjekket er det prisreduksjon på, f.eks:

Gothika
    Terminator 3
    Bruce Almighty
    Cradle 2 the grave
    Catch me if you can

Alle disse kostet 16.98 og 17.98 da det var fraktfritt, nå er alle satt ned med ca den nye fraktprisen av hva det koster å sende en dvd. Legger man til frakten nå, blir det jo ganske nøyaktig den samme prisen som før.

Du har kanskje bestilt noen helt nye filmer til 25.98-26.98 ? De er det jo ingen reduksjon på dessverre.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop sjekket ting jeg har bestilt tilbake til begynnelsen av november, pris fra CAD7 og opp til mva-grenseland (håper de klarer å få til å skrive betalt pris, ie etter i Fidelity Card-rabatt innen de får ting på lager). Fasitt:
    'En ned i pris omtrent tilsvarende det frakta koster, rundt 26 titler uforandret, 4 opp i pris.
    Men siden jeg har iFC'et burde jeg kanskje sjekke rundt om det er noen titler som er blitt interessante (siden jeg jo fremdeles har fri frakt).

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til de roter litt hos DVDSoon, har skjedd en gang at de pakket 2 filmer sammen. Heldigvis er det en halvveis vernet bedrift som sorterer pakker, så jeg slapp unna momsen. Men det er uansett litt skummelt hvis dette er noe de fortsetter med, spesielt hvis den totale verdien bli 210.- nok og du må ut med fortollingsgebyr o.l Da blir det billigere å kjøe hos Narvesen.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD Soon pakker ikke filmer i samme bestilling hver for seg hvis de er på lager samtidig.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Yikes!

Den tråden burde sponses av Visa.

Jeg har nå svidd av litt over 2.500 nok med de gyldne 16-siffer etter å ha klikket litt på linkene deres.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Yikes!

Jeg har nå svidd av litt over 2.500 nok med de gyldne 16-siffer etter å ha klikket litt på linkene deres.
    Siden du sikkert har handlet på salg har du vel fått deg en 35-50 filmer, og det må vel sies å være bra.

Bare å la Januar være en "hvit" mnd. så merker du sikkert lite av det.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frakt koster CAD$4.98, ikke $12.
    For en tittel ja, jeg sjekket for 3 (Hadde 3 titler for $ 49 cad = 200kr + $ 12 cad porto = 250 kr)

Og jeg har sjekket prisene på noen tilfeldige titler, og den er akkurat den samme som før nyttår.

Er ikke sikkert det skjer, les litt her om fidelty iCARD. Lurer litt på dette selv, det koster $ 50 cad (250kr) for et år. Da er det gratis porto og noe poengsystem samt prosenter på alle dvd titler. Dessuten er det januarsalg på fidelty, med 25% på alle titler. Sparer fort inn de 250 kronene da.

Play er absolutt ikke billig, iallefall ikke på nye titler. Men, de har stort utvalg da. Salget deres var jo ikke noe å skryte av iallefall. CD-Wow har endel gode priser med bruk av discount links og vouchers, men det er ikke alltid de er billigst for det.

Det er notert, men det er jo så typisk at filmene jeg er ute etter ikke er på tilbud noe sted
    Det er uansett dumt å bestille flere titler på en gang hos DVD Soon. Du sparer ikke nevneverdig i porto, men må betale moms fordi du kommer over 200 kr-grensa. Dersom titlene du har bestilt ikke kommer samtidig inn på lager blir de sendt separat, men det hadde ikke jeg tatt sjansen på. Skal du være sikker på å få dem separat må du bestille separat. Det har jeg sjekket med dem på mail.

Dessuten bør du sjekke kursen om igjen. 49 CAD er ikke 200 kr, men nærmere 250. Kursene tollvesenet opererer med kan du finne her: http://www.toll.no/bin/tvinn_valuta.pl . De gjelder for en uke av gangen og ligger normalt litt under dagskursene.

Prisnedsettelsen fra 17,98 til 13,98 på en del titler skjedde før jul, ikke når portoen ble gjeninnført. Dessuten har prisene på en del titler gått opp og ned gjennom hele året, og at en del titler er satt ned med en femmer nå er nok mer en tilfeldighet, da det har skjedd mange ganger i løpet av året. Men selvsagt, hvis de kommer til å fortsette med å ta porto så kan de jo over tid kjøre enda lavere priser.

Fidelity i-card har også eksistert lenge. Selvsagt er det ikke sikkert at portoen blir gratis igjen, men dersom salget deres går ned er ihvertfall sjansen større.

Det er riktig at Play ikke er så billige på nye titler, jeg snakker om de 1000-vis av titlene som konstant er på salg til 7,99 og lavere. Det var jo tross alt salg denne tråden dreide seg om, var det ikke? CD-WOW er desidert billigst på nyheter når de får dem på sone 3, men utvalget er litt begrenset. De har også en haug med titler til under hundrelappen, samt gode priser på en del samlebokser.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pla.com fungerte helt bra for meg...når det kommer til pris...har nettopp bestilt Barry Lyndon til 71kr og a bridge too far (2.disc) for 107kr. Dette er jo knallbra

da brukte jeg 12kr til ett pund

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er uansett dumt å bestille flere titler på en gang hos DVD Soon. Du sparer ikke nevneverdig i porto, men må betale moms fordi du kommer over 200 kr-grensa. Dersom titlene du har bestilt ikke kommer samtidig inn på lager blir de sendt separat, men det hadde ikke jeg tatt sjansen på. Skal du være sikker på å få dem separat må du bestille separat. Det har jeg sjekket med dem på mail.
    Bestiller selvsagt ikke over 200kr pr ordre, men noen ganger får jeg sneket inn 3 dvd'er pr ordre under 200 Husker i gode gamle dager hos dvdsoon, da de merket alle titlene med verdi $ 15 cad. Fikk merke på den dyre måten da de begynte å skrive på korrekt verdi

Dessuten bør du sjekke kursen om igjen. 49 CAD er ikke 200 kr, men nærmere 250. Kursene tollvesenet opererer med kan du finne her: http://www.toll.no/bin/tvinn_valuta.pl . De gjelder for en uke av gangen og ligger normalt litt under dagskursene.
    Det var en trykkleif, det skulle selvsagt være $ 39 cad Aftenpostens valutakalkulator er også ganske kjekk.

Prisnedsettelsen fra 17,98 til 13,98 på en del titler skjedde før jul, ikke når portoen ble gjeninnført. Dessuten har prisene på en del titler gått opp og ned gjennom hele året, og at en del titler er satt ned med en femmer nå er nok mer en tilfeldighet, da det har skjedd mange ganger i løpet av året. Men selvsagt, hvis de kommer til å fortsette med å ta porto så kan de jo over tid kjøre enda lavere priser.
    Da må det ha skjedd nylig, for jeg sjekket ved juletider. Det må jo være fordi de begynner å ta betalt for frakt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Yikes!

Gratulerer med mange nye filmer da Vurderer å ta et slikt handlerush på dvdsoon før 6.januar jeg og, med et slikt fidelity Icard

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da må det ha skjedd nylig, for jeg sjekket ved juletider. Det må jo være fordi de begynner å ta betalt for frakt.
    Som andre har skrevet, Soon har JoJo-priser; De går opp og ned hele tida.
    Det er én grunn til at det lønner seg å gå inn og sjekke ting man har på 'Pending' med jevne mellomrom; Har spart en god del på å avbestille for å bestille på nytt til lavere pris (dette blir jo stort sett uaktuelt uten fri frakt, men som skrevet tidligere har jeg selv iFidelity Card).)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Njål
    Som andre har skrevet, Soon har JoJo-priser; De går opp og ned hele tida.
    Ja mulig det, men disse titlene jeg listet opp har ligget på den prisen i lang tid. Skulle vente med å bestille til jan.salg, men når de har lagt til frakt blir det samme prisen uansett. Tenker jeg bestiller et iCard og shopper litt før 6.januar

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 1. ordre unnagjort, det ble Collateral og Cradle 2 the Grave for $29.97 CAD til sammen inkludert porto. Det er 149 kr, billig

Ordre 2: The Terminal, Catch me if you can og Bruce Almighty til $26.97 CAD, det er 134 kr inkl porto

Ordre 3: Dawn of the Dead, Gothika og Shaun of the Dead for $25.47 = 127kr med porto

Gidder ikke å skrive mer nå, det er mange gode kjøp der med Fidelity card. :wink:

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •