rammelerret eller elektrisk ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rammelerret eller elektrisk ?

jeg skal nå kjøpe meg lerret og lurer på hva slags lerret jeg skal ha! jeg har sett litt på rammelerret og et elektrisk lerret. hva synnes dere er best ? ser best ut ? til en fornuftig pris ?

Er KINGPIN lerret gode? jeg har utrloig dårlig greie på dette å trenger hjelp :P jeg skal vel ha en panasonic eller en infocus projektor om det er til hjelp :P

en liten ting til :P nå føler jeg meg dum... hvordan sender de rammelerret i posten ? blir ikke det vanskelig ? ops:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er KINGPIN lerret gode? jeg har utrloig dårlig greie på dette å trenger hjelp jeg skal vel ha en panasonic eller en infocus projektor om det er til hjelp
    Kingpin lerret skal være helt greie etter hva jeg har hørt.

en liten ting til nå føler jeg meg dum... hvordan sender de rammelerret i posten ? blir ikke det vanskelig ?
    De kommer sammenpakket. Dvs. at man setter sammen rammen hjemme og strekker duken over.

Ellers er rammelerret det beste om du har mulighet til å ha et fastmontert lerret på veggen. Tab-Tension motorisert lerret er nest best, men koster kanskje litt mye.

(Dersom du er ute etter priser, vennligst start en ny tråd i Produkt/Prisjakt kategoriene.)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm... hva hadde du gjort ? kjøpt et ramme lerret eller et elektrisk ? jeg har nok mulighet til å ha rammelerret...
    er det vanskelig å sette sammen et rammelerret ? for en som aldri har gjort det før osv.... lett for at det blir bulker osv?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm... hva hadde du gjort ? kjøpt et ramme lerret eller et elektrisk ? jeg har nok mulighet til å ha rammelerret...
    Rammelerret. Det er også billigere. (Vanligvis)

er det vanskelig å sette sammen et rammelerret ? for en som aldri har gjort det før osv.... lett for at det blir bulker osv?
    Det er svært enkelt, det følger også med bruksanvisning

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. vilket lerret burde jeg kjøpe til en god pris ? og er det stygt med rammelerret om bilde ikke går helt til kantene ? (kanskje et dumt spørsmål ) ops:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Kva slags projektor har du? Den vil bestemme typen lerret som passar best til den. For å få det beste bilde ut av det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste digitale projektorer nyter godt av et grått lerret. ADEO anbefales av de fleste, og fåes til ca 4000,- på AVshop. Det blir vel ikke stygt om bildet ikke fyller hele lerretet, men man ønsker jo å benytte så my av det som man kan.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville valgt:
    1. elektrisk
    2. manuellt nedtrekkbart
    3. rammelerret

fordi jeg bruker systemet mye til vanlig musikklytting og da vil jeg ikke ha et stort HVITT bilde å se på, men ha muligheten til å "fjerne" lerretet. Har selv valgt manuelt pga. pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Ville valgt:
    1. elektrisk
    2. manuellt nedtrekkbart
    3. rammelerret

fordi jeg bruker systemet mye til vanlig musikklytting og da vil jeg ikke ha et stort HVITT bilde å se på, men ha muligheten til å "fjerne" lerretet. Har selv valgt manuelt pga. pris.
    ok. jeg er litt enig der.. kingpin har noen billige lerret. jeg bruker pcen min MYE og spiller masse musikk, venter heller med rammelerret til en gang jeg får eget kino rom

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt rammelerret. Det er mer "hardcore". Det forutsetter at du kan ha et slikt et hengende på veggen. Ikke alle kan ha noe slikt i stuen. Du får se på det som et bilde... Jeg synes egentlig det er ganske pent.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ramme ville jeg valg hvis jeg hadde mulighet. da har du en fixed spot på veggen hvor bilde blir projisert. dessuten, man kan jo kle inn rammelerretet med gardiner o.l. hvis fruen ikke liker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg blir litt usikker på hva jeg skal velge... nå er ikke jeg eldre en 15 år.. og bor fortsatt hjemme og rommet mitt er ikke altfor stort derfor tror jeg det villle vert penest med elektrisk der... ellers er jeg enig at det er finest når du ser det i et "bilde"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er 15 år og ikke bryr deg om hva som er på veggen (slik som min kone gjør :lol: ) så ville jeg gått for rammelerret. De fleste nedtrekkbare og elektriske har litt bølger i dem selv om det ikke er så veldig plagsomt. Jeg skal lage ny hjemmekino i kjelleren og er ikke i tvil om at rammelerret blir valget der (og sannsynligvis grått).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok... da må jeg ommøblere rommet først men min projektor må da henge i skråtak er det noen fester som er spesielt egnet til dette ?

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fint at det blir flere og flere av min generasjon her. :wink:

personelig har jeg grandview elektrisk lerret. det fungerer rimelig bra.. mangler litt på sortninå og det er litt kort maskering over, men det ser ut til å fungere helt roger..

hvis du først skal kjøpe lerret anbefaler jeg deg å kjøpe et greyline eller Adeo Greyvision lerret..

og bare for å ha det sagt.. ramme lerret ser vesentlig bedre ut enn å ha en boks hengende.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mighty
    ok... da må jeg ommøblere rommet først men min projektor må da henge i skråtak er det noen fester som er spesielt egnet til dette ?
    Killi her har en løsning på dette. http://www.minhjemmekino.no/show.php/Killi

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser liskom litt mere proft ut mener jeg med rammelerret etter hva jeg har sett andre har jeg spilte en omgang biliard med fatters i stad.. veddemål : om jeg vant kjøper han lerret jeg vant GG :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    Killi her har en løsning på dette. http://www.minhjemmekino.no/show.php/Killi
    det berømte takfeste fra biltema kan man bestille det online ? eller må man til en biltema butikk ?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry mac, biltema har ikke netshop..
    er litt irriterende.. har ett feste her som bare ligger og slenger...er det noen i akershus/aurskog-høland området som trenger, så er det bare å sende pm :wink:

edit: feilformuleringer

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det berømte takfeste fra biltema kan man bestille det online ? eller må man til en biltema butikk ?
    Få mora di til å kjøre deg til Haugsbygd så skal jeg lage et tilpasset feste til deg for en billig penge, men da må du ta med pj'n. Send meg en PM om det skulle passe.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •