32" widescreen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

32" widescreen

hvilket 32" widescreen tv bør jeg velge i prisklasse 7000-13000?

lyd teller noe mer enn bilde

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du jo nesten se etter et stereoanlegg ved siden av?
    Har ikke hørt om noen TVer som har spesielt god lyd, men det kan jo være unntak...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Kjøp deg en TV til 7k og bruk resten av pengene på steroeanlegg.

Det finnes ingen TV apparater med god lyd. De fleste anlegg til 1000kr slår TV apparatene på lydgjengivelse.

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel nesten blitt slik at TV-produsentene bevisst nedprioriterer lydkvaliteten (legger i stedet ressursene i bilde) på apparatene sine fordi det er blitt så vanlig blant forbrukerne å koble til annen og bedre lyd eksternt.

Et rimelig tips er om ikke annet å koble til stereoanlegget ditt hvis du har et tilgjengelig. Som regel vil tv-lyden da bedres betraktelig!

Lykke til med valg av tv! En tråd der modeller innen ditt budsjett omtales, finnes her: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15211

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må betale mye for å få noenlunde lyd. Som det sies over vil det ALLTID lønne seg å koble TVen til et anlegg, selv om dette er surrond fra RIMI til kr 1000. Problemet med lyd i dagens TVer (de fleste) er at bildet er prioritert og at TVen består av billig plast der delene er "klipset" fast (ikke skrudd). På mine 2 TVer er ressonansen fra plasten så kraftig på f.eks TV2 nyhetene at jeg flere ganger har vurdert å knuse hele TVen med øks.

Jeg kobler TVen til anlegget, men ikke alltid jeg gidder å slå på anlegget for å se nyheter etc.

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex, akkurat pga dette problemet med kabinettresonanssom du omtaler, har jeg sendt inn Philips'en min på garantien. Snakket med en selger som kunne bekrefte det du sier om høytalerfester som med tid og stunder "løsner" litt, og ved bestemte frekvenser produserees en durende ulyd som ødelegger alt...

Ikke bra dette her, men håper de er rause med lock-tite på verkstedet.
    Kanskje du òg burde prøve å få det fikset ved hjelp av garanti eller 2års reklamasjonsrett?

I forhold til trådtemaet bør likevel ikke dette være en grunn til ikke å handle tv. Altså, vi snakker om en reklamasjonssak, det skal jo tross alt kunne gå an å se nyhetene ved hjelp av tv'ens egne høytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantisak kan det muligens være ! Men Sony TVen er 10 år gammel, slik at det for den er uaktuelt. Min Phillips er ca 3-4 år gammel, så det spørs om det nytter.

Uansett, vil en få noe ressonans ettersom deler ikke er skrudd fast. I tillegg er TVen laget av billig plast. Alle pengene er brukt på bra billedrør, ettersom det er det folk flest bryr seg om. Når prisene bare går ned selv om teknologien går opp, er det noe som må lide. Og det er lyden !

Det går selvfølgelig an å se nyhetene på TVen, men tro aldri på annonser som lokker med surround lyd etc. Det er ikke verdt å betale mer for dette TVet. Det vil alltid lønne seg å kjøpe surround anlegg i tillegg, selv om dette koster kr 1000 på RIMI. Dette tror jeg flere og flere produsenter skjønner. De TVene med OK lyd må en betale mye for, og dette er kun for folk som ikke ønsker å ha et anlegg i tillegg. Iallefall er dette min teori !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •