projektor og lerret til 15 000 !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

projektor og lerret til 15 000 !

noen som kan si noen bra prudukter jeg får til denne prisen, jeg driter i støy, rommet mitt er ganske lyst.. og avstanden noe under 3 m.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba TDP-MT200 og Infocus ScreenPlay 4805 er bra projektorer i prisklassen. grått lerret vil være det beste til de projektorene:
    http://www.avshop.no/catalog/index.php?cPath=22_23

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: projektor og lerret til 15 000 !

Sitat Opprinnelig postet av mighty
    noen som kan si noen bra prudukter jeg får til denne prisen, jeg driter i støy, rommet mitt er ganske lyst.. og avstanden noe under 3 m.
    He, og velkommen til forumet!

Dette er det allerede skrevet en god del om her på forumet. Bruk søk-funksjonen, og les videre litt i trådene rundt PJer.

LCD eller DLP? Dersom du ikke er plaget med regnbuer, og veggene er lyse anbefaler jeg nok en DLP-PJ, og de to nevnte er gode kandidater. Holder en knapp på 4805...... Dersom en LCD er aktuelt er det beste kjøpet p.t. Panasonic sin PT-AE700 til ca 15k.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Dette er det allerede skrevet en god del om her på forumet. Bruk søk-funksjonen, og les videre litt i trådene rundt PJer.

LCD eller DLP? Dersom du ikke er plaget med regnbuer, og veggene er lyse anbefaler jeg nok en DLP-PJ, og de to nevnte er gode kandidater. Holder en knapp på 4805...... Dersom en LCD er aktuelt er det beste kjøpet p.t. Panasonic sin PT-AE700 til ca 15k.

hei =) jeg har sett litt på den PT-AE700 der.. men jeg veit ikke om jeg har råd til lerret da... og i så fall vilket lerret burde jeg kjøpe ? jeg vil ha et som kan brukes på lengre avstander med PJ`en i senere tider =)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anfield

hei =) jeg har sett litt på den PT-AE700 der.. men jeg veit ikke om jeg har råd til lerret da... og i så fall vilket lerret burde jeg kjøpe ? jeg vil ha et som kan brukes på lengre avstander med PJ`en i senere tider =)
    Kan jo kanskje begynne med IKEA Tupplur rullegardin som andre nybegynnere har testet, sikker tok til en start. Koster noen hundrelapper, frem til du har råd til et dyrere ett...... :wink:

Noter deg opp noen alternativer, reis litt rundt og se/få demonstrert. Husk bare på at noen av de butikkene du besøker ikke alltid nødvendigvis har kalibrert Pjen til å yte maksimalt........

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

projektor eller høytalere først ?

jeg har tenkt litt på å kjøp meg nytt utstyr og jeg tenker på enten projektor eller helt nytt anlegg. men hva burde jeg kjøpe først jeg har sett på forsterker :Yamaha RX-V750/T og høytalerpakken : http://www.hifiklubben.com/no/produk...em.htm?id=4763

=)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt bildet først, men smaken er som baken ...
    Når det gjelder projektor så bør du tenke på hvor stort bildet du tenker deg. Siden du nevner tre meter gir det visse restriksjoner når det gjelder størrelse på bildet.
    Det er tre ting som begrenser.
    1. Kastelengden til projektror
    2. Zoom til linsen
    3. Oppløsning på bildet

Hvis du tenker deg et relativt stort bildet (bredde over 150 cm) så bør du velge den høyoppløste panasonicen. Både 4805 og mt200 gir 150 (og vel så det) bredde fra 3 m. Du må velge :shock:

Mvh
    Oddbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddy
    Jeg ville kjøpt bildet først, men smaken er som baken ...
    Når det gjelder projektor så bør du tenke på hvor stort bildet du tenker deg. Siden du nevner tre meter gir det visse restriksjoner når det gjelder størrelse på bildet.
    Det er tre ting som begrenser.
    1. Kastelengden til projektror
    2. Zoom til linsen
    3. Oppløsning på bildet

Hvis du tenker deg et relativt stort bildet (bredde over 150 cm) så bør du velge den høyoppløste panasonicen. Både 4805 og mt200 gir 150 (og vel så det) bredde fra 3 m. Du må velge :shock:

Mvh
    Oddbjørn
    takk =)
    har du vedlegg til disse projektorene ? og hva syns du om Panasonic PT-AE700E =)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

projektor =)

nå har jeg ENDELIG bestemt meg ! jeg kommer til å kjøpe en Infocus 4805 og et motorisert lerret 19:9 / 79" lerret. da må jeg bare få igjen htpc min som jeg sendte inn før jul så blir det boller og burs =) min htpc er powerful =)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: projektor =)

nå har jeg ENDELIG bestemt meg ! jeg kommer til å kjøpe en Infocus 4805 og et motorisert lerret 19:9 / 79" lerret. da må jeg bare få igjen htpc min som jeg sendte inn før jul så blir det boller og burs =) min htpc er powerful =)
    Du mener vel et 16/9 lerret??... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: projektor =)

Du mener vel et 16/9 lerret??... :wink:[/quote]

hehe sikkert =) har ikke så god greie på det med projektor og sånn.. jeg har kun drevet med server og pc hittil men nå skal jeg begynne å bygge hjemme kiono =)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

projektor

når jeg kjøper projektor som skal brukes til mye film og mye pc og spill er det dumt og ha 16:9 da ? blir bilde veldig strukket ? eller har ikke dette noe å si ?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du setter 4805 til å vise 4:3 bilde når dette passer deg best, du får da sorte felter på begge sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for og pirke men tror ikke du klarer å fylle ut et 79 " lerrret når kastelengde er på 3 m.
    på denne kalkulatoren får jeg maks 76" med maks zoom fra 3 meter.
    http://www.projectorcentral.com/InFo...calculator.htm

Noen andre må rette meg hvis jeg tar feil er ikke helt sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Einar n
    Ikke for og pirke men tror ikke du klarer å fylle ut et 79 " lerrret når kastelengde er på 3 m.
    på denne kalkulatoren får jeg maks 76" med maks zoom fra 3 meter.
    http://www.projectorcentral.com/InFo...calculator.htm

Noen andre må rette meg hvis jeg tar feil er ikke helt sikker.

jeg skal bare kjøpe et stor lerret :P jeg har et stort hus på en ca 500 kvadratmeter og jeg skal bare sette den på rommet mitt fåreløpig.. skal pusse opp øvre del av huset til sommeren, og da gidder jeg ikke kjøpe nytt lerret :P da bruker jeg heller penga på noe annet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •