Infocus X1 igjen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X1 igjen

Jeg er interessert i en lavbudsjettsprosjektor som yter bra i forhold til pris. Slik jeg har forstått det er fortsatt x1 et godt alternativ.

Denne har jeg funnet til 8795,-

Har vurdert en del BenQ modeller osv, men er det noen med innvendinger?, eller lure tips?

Er ikke følsom for regnbue-effekten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x1 er ikke noe spesielt godt alternativ. kjøp heller benq5120. den koster 9000kr og er mye bedre enn x1. 16:9, mindre støy, bedre fargehjul, flere innganger osv.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5120 er OK bare sørg for å ha returrett hvis du skulle være råka av rengbueproblematikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan kjøpe benq6100 på www.dinhjemmekino.no til 7600 kr.
    Mindre støy enn x1. Hadde nok kjøpt 5120 til 8995 på hifiklubben jeg.
    Mvh
    Oddbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stort sett enig med de andre bidragerne teoh.

Det eneste som X1 er bedre enn de andre på er visning av interlacede bilder, i praksis vil det si TV-bilder. Så hvis du har tenkt å bruke prosjektoren mest til TV-titting, er X1 eller storebroren SP4805 de beste alternativene.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av koteng
    Så hvis du har tenkt å bruke prosjektoren mest til TV-titting, er X1 eller storebroren SP4805 de beste alternativene.
    ** Gjelder for X1 kun om man:
    -ikke er plaget av støy
    -ikke er plaget av regnbuer
    -ikke skal se letterboxede eller anamorfe TV-sendinger

Robert-

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis jeg kjøper en 16:9 prosjektor, da vil det være lurt å skaffe seg et 16:9 lerret.

Og når jeg da har tenkt å bruke den en del til pc bruk, vil det være gunstig? Dette gjelder da 5120.

Også er jeg litt skeptisk til lysnivået på 6100, om det er for lyst til god filmtitting.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teoh
    Men hvis jeg kjøper en 16:9 prosjektor, da vil det være lurt å skaffe seg et 16:9 lerret.

Og når jeg da har tenkt å bruke den en del til pc bruk, vil det være gunstig? Dette gjelder da 5120.

Også er jeg litt skeptisk til lysnivået på 6100, om det er for lyst til god filmtitting.
    Kjøp lerret som er likt med pj.
    Skal du bruke pj'n til PC bruk så kjøp xga oppløsning og 4:3, slik som eks. 6200.
    6100 i video-mode gir 705AL og i eco gir den ca 1100AL.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som X1 er bedre enn de andre på er visning av interlacede bilder, i praksis vil det si TV-bilder. Så hvis du har tenkt å bruke prosjektoren mest til TV-titting, er X1 eller storebroren SP4805 de beste alternativene.
    4805 er vel en del bedre enn X1? Forskjellene mellom X1 og 4800 var jo ikke så veldig stor, men 4805 har vel blitt oppgradert på en del punkter i forhold til den gamle 4800?

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg heller mot 6100 da isåfall. Har ikke merket noe til regnbue effekten på x1 som sagt, og får 6100 demonstrert til uka regner jeg med.

ca 7600,- på hjemmekino.no, har ikke funnet noen bedre så regner med det blir den.

Så blir det vel provisorisk lerret slik foreløpig med ei plate eller noe. Vurderer selvsagt trakfeste til en billig penge da.

Har bare ett problem, det er at jeg ender opp med ca 10m kabel til fronthøyttalere, noe som ikke er noen drømmesituasjon.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Høytalerkabler tåler lengre strekk enn signalkabler mellom komponenter og signalkabel for bilde.
    Hvis en kabel absolutt må bli lang, noe ofte en av kablene må, så er ht-kable å foretrekke.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det jeg regnet med, så alt er bestilt nå.

Ble slik nyttårstilbudspakke på www.dinhjemmekino.no til 8 500,- pluss vogel takfeste, og redwave (dali) ht kabler takk for all hjelp

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med pj, da er det bare å vente å forberede den store begivenheten 8)

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si deg den begivenheten blir stor

Blir garantert totalt kaos, muttern kommer til å grine når jeg tar ned de to taklampene og begynner å herje vilt med drillen her :lol:

Gleder meg allerede :P

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror kanskje du har misforstått litt. Interlaced bilder er det som også kommer fra dvd-spilleren om du ikke kjører progressiv scan ved komponentkabler. Bare så det er sagt liksom..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorffy

Tror kanskje du har misforstått litt. Interlaced bilder er det som også kommer fra dvd-spilleren om du ikke kjører progressiv scan ved komponentkabler. Bare så det er sagt liksom..
    Dvd-spiller kan også gi interlacede bilder. Les denne før du uttaler deg videre: http://nickyguides.digital-digest.com/interlace.htm

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvd-spiller kan også gi interlacede bilder. Les denne før du uttaler deg videre: http://nickyguides.digital-digest.com/interlace.htm
    Hallo? Har du ikke fått med deg at dvdspillere kan gi interlaced ut? :wink: Les hva Dorffy skriver før du går til angrep.... med mindre han mener at tvsignaler ikke er interlaced da, men det har han ikke sagt noe om. Uansett er X1 bedre enn BenQ 6100 om man bryr seg om fargegjenngivelse. Dersom det er meningen å kjøre f.eks. xbox eller dvdspiller via s-video er også X1 et bedre valg.

Snakk om meningsløs krangel.

edit: Her var et navn bytte om. rettet nå.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt kronglete skrevet av meg, men det jeg mente var at de fleste kjører interlaced ut fra sin dvd-spiller, hvis de ikke har en dvd-spiller med god bildeprosessor slik at de kjører progressiv scan ut istedet.

Var heller ikke ment som et argument mot pb6100, da jeg aldri har sett denne i aksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer

Hallo? Har du ikke fått med deg at dvdspillere kan gi interlaced ut? :wink: Les hva Dorffy skriver før du går til angrep.... med mindre han mener at tvsignaler ikke er interlaced da, men det har han ikke sagt noe om. Uansett er X1 bedre enn BenQ 6100 om man bryr seg om fargegjenngivelse. Dersom det er meningen å kjøre f.eks. xbox eller dvdspiller via s-video er også X1 et bedre valg.

Snakk om meningsløs krangel.

edit: Her var et navn bytte om. rettet nå.
    Det er vel greit å bli enig om hva som er riktig polkalizer?

Jeg forstod innlegget til Dorffy slik at han mente det bare var dvd-spillere som gav interlacede bilder, derfor refererte jeg til en side som forklarer det hele.

Nå er det hele oppklart og vi er alle venner. Slik har det vært hele tiden etter min mening. :wink:

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra

Uansett, så har jeg jo kjøpt pb6100, også skal jeg kjøpe tv kort med dinterlace støtte

Og når det gjelder polkalizer sin post, så har flere ment at pb6100 slår x1 på mange områder, men det er vel en smakssak. Dette grunnet bedre fargehjul osv. Her skal ikke jeg som newbie kommer med noen påstander, men alt dette jeg har hørt har jeg lagt i grunn for mitt valg av projektor.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •