Sagem 45" dlp tv hd2+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sagem 45" dlp tv hd2+

Noen som har sett denne live? sett den på www.sagem.com - ser knall ut... i sort pianolakk og 3000:1 i kontrast og ellers ser det meste i orden ut.....slår bildet sagem 50 axium og finishen er slik som det ser ut på bildet- må det nok bli en slik...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...dukker opp om ikke alt for lenge... Pris er pr. dato ikke kjent, men havner trolig under 50"-eren, så det er lov å håpe på rundt 20k. Er enig i at den er utrolig lekker!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett to steder som har den til salgs. Ingen av dem har den på lager. Pris 25-26k.

Benytter for øvrig anledningen til å takke for et alldeles glimrende forum. Skal kjøpe meg ny TV snart, og hadde det ikke vært for dette forumet hadde jeg sannsynligvis gått for en billig plasma. Nå vet jeg bedre :wink:

Albatross

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Axium kjem etter sigende i en rimelig 45" variant av dagens 50", mens nye 45" blir litt dyrere enn Axium 50".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Axium kjem etter sigende i en rimelig 45" variant av dagens 50", mens nye 45" blir litt dyrere enn Axium 50".

Idag fikk jeg se den nye 45" den så veldig mye bedre enn 50"'eren. Den gamle så ut som var fra -80 tallet i forhold!! Dessuten var det merkbart mere "smell" i bildet, nå var den like lyssterk som en god plasma. De har iflg butikken justert ned lysstyrken på pæra slik at den varer lenger også! Bestilte den idag, og skulle få den seinest onsdag! Gleder meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du sett denne, I Oslo området eller?
    Kunne de skaffe den så fort, Ingen andre kan jo det.
    Har hørt så mye bra om denne 45" , og er fast bestemt på å skaffe meg denne.

Kunne de vise til HD på den eller, Er fysen på å se bildet før jeg betaler

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Hvor har du sett denne, I Oslo området eller?
    Kunne de skaffe den så fort, Ingen andre kan jo det.
    Har hørt så mye bra om denne 45" , og er fast bestemt på å skaffe meg denne.

Kunne de vise til HD på den eller, Er fysen på å se bildet før jeg betaler

Ikke langt unna, ser du bor i drammen - kjøpte den i kobbervikdalen - like utenfor drammen så du bør ha mulighet for å få den før helga du også (om det stemmer med levering, gjenstår å se...... )

Jeg testa den med både kabel, parabol, vanlig dvd, dvd med DVI og HD1 kanalen. Mulig den støyet noe mer enn 50" de hadde der før, vet ikke om det stemmer eller om det var jeg som var mer kritisk denne gangen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å se noen av disse Sagem DLP-skjermene et sted i Trondheim?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Placebo
    Noen som vet om det er mulig å se noen av disse Sagem DLP-skjermene et sted i Trondheim?
    Tror Ton Art i fjordgaten har den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Tonart i Trondheim har ihvertfall axium

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infoen! Kanskje det endelig blir ny TV på meg også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp i Drammen har den også , Var innom der i dag og da sto den utstilt, Denne er jo mye mere "sexy" en 50 tommeren da, De har gjort en bra jobb med design her. vet ikke om den sto på et org bord der, men likte det også.

Bildet var strøkent , men det er kanskje ikke så rart, Smartinger de Elkjøp gutta som har satt på Hd kanalen som ligger på Astra.

Men Alt i alt må jeg si at plasma til rundt 25000; ikke har mye å stille opp med i forhold til sagem hd 45, å nei , må nok opp på Pioneer hd plasmaen da

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Elkjøp i Drammen kjører de den ny HDTV kanalen 1080i. Her var Sagem koblet opp sammen med Pioneer plasmaen (HD) til 50.000. Begge viste nøyaktig det samme HDTV bildet på samme tid. Det var ikke tvil om hvem av de to som leverte best bilde.

SAGEM! Ved horisontale panoreringer hakket det på Pioneer. Det var ikke antydninger en gang til hakking på Sagem. Dybde og 3-dimensjonalitet var også bedre på Sagem. Det siste er subjektivt, men det var flere som kommenterte dette da vi så de to skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    På Elkjøp i Drammen kjører de den ny HDTV kanalen 1080i. Her var Sagem koblet opp sammen med Pioneer plasmaen (HD) til 50.000. Begge viste nøyaktig det samme HDTV bildet på samme tid. Det var ikke tvil om hvem av de to som leverte best bilde.

SAGEM! Ved horisontale panoreringer hakket det på Pioneer. Det var ikke antydninger en gang til hakking på Sagem. Dybde og 3-dimensjonalitet var også bedre på Sagem. Det siste er subjektivt, men det var flere som kommenterte dette da vi så de to skjermene.

Så du virkelig ingen "hakking" ved panoering på sagem? Mulig HD1 har så god kvalitet at sagem'en får bildet til å flyte slik det skal... har sagem hjemme, men hos meg er det en del hakking...på hotel cæsar idag var det mye hakking...mistenker at det rett og slett er sendingene som er for dårlig.. legger nok ikke så godt merke til slikt på mindre skjermer-har aldri tenkt på det før på min gamle 32".

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, det er rart, fordi Pioneer fikk jo samme type signal som Sagem. Jeg har ikke Sagem og har heller ikke tenkt til å kjøpe Sagem - så jeg anser meg som svært objektiv her. Men jeg må innrømme at jeg aldri har sett et så bra bilde til denne prisen. Uavhengig av pris hadde jeg nok uansett kjøpt Sagem fremfor Pioneer plasmaen til 50 lapper. Selv har jeg en
    42" Toshiba CRT bakprojeksjon fra Hollywood-serien. Den har et fantastisk sortnivå og har aldri hakket på noen panorering. Ikke på tv-signaler eller dvd.

Ellers sikler jeg på en Sony HS-50 projektor :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •