42" Plasma skjerm (QPV til 14K?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42" Plasma skjerm (QPV til 14K?)

Gratis 42" plasmaskjerm er vel vanskelig å finne, men siden nå prisen er kommet ned i 13.990,- så er det aktuelt å handle skjerm etter jul.

Er Folkeplasmaen fra QPV, noe tess? har noen kjøpt denne og kan noen gi noen erfaringer på om denne skjermen kan måle seg i mot andre skjermer?

Jeg var å så på Pioneer sin 42" skjerm her forleden, og den var knall sterk i fargene og kontraster, andre skjermer er ikke like gode!

Pioneer skjermen hadde en fargedybde på 1 milliard farger, mens disse andre skjermen som QPV har 16.77 millioner farger.

Skjønner forskjellene her, men er det her kvaliteten på skjermen måles? eller er det andre variabler man skal tenke på??

Tar gjerne mot råd på om jeg skal gå for en billig variant eller må jeg betale mye for å bli fornøyd!

Ps, har i dag en Panasonic 29" 100mhz Super Digital Scan som den gang var noe av det beste (Fra analogt til digitalt til analogt igjen??) :lol:

:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som vet om denne skjerme er HDTV klar?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du lese om spesifikasjonene: http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3...;spec=yes#spec
    Oppløsningen er på 852 X 480, dvs ikke HD...

Skal du ha HD må du vel opp på denne: http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3...;spec=yes#spec

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo lese og har internet, så jeg har pløyd igjennom all teksten på DEAL, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter for å vite hva jeg skal handle, om jeg må ut med 50 tusen eller 14 tusen??

Jeg vil bare ikke kjøpe katta i sekken, og bli missfornøyd med bilde kvaliteten og tuner funksjoner!

Ønsker meg en skjerm med godt sort grunnlag for skjermen og ikke grå og blasse bilder på skjermen.

Synes også det er greit med PIP og andre funksjoner som dual tuner gir, ser at den jeg har avbildet har kun en tuner, og er 5 tusen kroner opp til en dual tuner vært pengene?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    Her kan du lese om spesifikasjonene: http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3...;spec=yes#spec
    Oppløsningen er på 852 X 480, dvs ikke HD...

Skal du ha HD må du vel opp på denne: http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3...;spec=yes#spec
    Hvis du skal la oppløsningen være kriterium for at den ikke er HD klar så er det kun LG sin 71" som er HD klar. (av apparater i salg)

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestill skjermen - du har 14dagers angrefrist (no questions asked) ved alt internettkjøp ihht angrefristloven.

Jeg har bestilt, og får denne den 22de(?), vil gjette på at den billed og lydmessig er omtrent som LG, Samsung etc. i 20K klassen - så får 10-12 dagers testing i jula vise om dette er "godt nok"

[Edit:] noen flere opplysninger om modellen; denne støtter ikke HDCP, støtter PIP og PAP(?) - men en må koble til en ekstern tuner - ie. gammal VCR

Skal skrive noen ord når jeg har sett på den noen dager - kommer primært til å kjøre DV1910 over komponent + analog kabel (sic....!) + XBox inn []

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne tenkt meg en titt på denne wintermute slik at jeg har en egen oppfatning om den.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner seg nok - jeg får få den i hus + koble den opp først... stoler ikke på leveransedato før jeg har den på trappa... :?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg kunne tenkt meg en titt på denne wintermute slik at jeg har en egen oppfatning om den.
    Regner med du tar ansvar og gir resten av oss litt input om inntrykkene dine da, Peakman :wink: Denne er jo så billig at hvis ikke bildet er helt på trynet, må jeg nesten rive i

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Deal for andre gang - for å forsikre meg om at Plasmaen kom i morgen, - da var den plutselig "i bestilling". Forrige gang jeg ringte (før helga) fikk jeg bekreftet leveringstidspunkt muntlig - not funny !!!

I beste fall får den den opp hit før jul (looovte å sende en allikevel i dag), hvis ikke avbestiller jeg & henter en Samsung eller lignende hos en av kjedene i stedenfor (f....!!!!!)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk omsider qpv 42 SD(H05) hjem i stua. Var fryktelig spent på hvordan den var. Koblet den først direkte til kabeltvutaket i veggen uten å gå via Decoder. Knallbra bilde. Koblet den deretter til decoder og bildet ble enda bedre. Svart er svart og ingen etterslep. Lettfattelig meny og fin lyd i høyttalerne. Jeg anbefaler denne trygt videre til hvem som helst. Jeg er kjempefornøyd. QPVision i Tønsberg yter også en fantastisk service hvis du har spørsmål til dem. I det hele tatt et meget bra bilde. Har holdt på i helga med å sette meg inn i funksjonene til tv`n og jeg må bare si at jeg er megafornøyd. Lettfattelig er konklusjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo bra ut. Kunne du tatt noen bilder av den mens den henger oppe? Fint å se noe annet enn det kjedelige produktbildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg gjerne gjort hvis jeg hadde fått med meg kameraet når jeg flytta ut :-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    knallbra bilde sammenlignet med hva? Hvilket kabelselskap har du? Har du prøvd med andre signalkilder?

Edit: Leser at denne skjermen bruker Samsung plasmateppe. Er det samme teppe i alle samsungs modeller?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bluetrack
    Skulle jeg gjerne gjort hvis jeg hadde fått med meg kameraet når jeg flytta ut :-)
    Kjøpte du skjermen etter at du ble kastet ut? Jeg regner med å bli kastet ut av kjærringa når jeg har kjøpt skjermen!

Hva slags referanse kan du gi, bluetrack? Hadde du en TV fra før som var bra/grei eller så TVen din ut som et barskap med skyvedører ala 60´ tallet?

Jeg har pr i dag 100hz Panasonic som konverterer analogsignalet til digital før visning (Noe som sier meg ikke er så lurt, for analogsignalet er nok det beste "før" digitalisering!)
    Uansett er bildet jeg har i dag relativt skarp og klart.

Så gi meg gjerne svar på om du hadde en ok tv fra før og om QPV tven kan måle seg opp mot dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten nevnes her at det ikke følger med stativ eller veggfeste til skjermen hos DEAL, det må kjøpes i tillegg og koster 2k for fot og 2,5k for veggfeste.

Mon tro om man klarer å lage noe sånt selv?

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bluetrack
    Fikk omsider qpv 42 SD(H05) hjem i stua. Var fryktelig spent på hvordan den var. Koblet den først direkte til kabeltvutaket i veggen uten å gå via Decoder. Knallbra bilde. Koblet den deretter til decoder og bildet ble enda bedre. Svart er svart og ingen etterslep. Lettfattelig meny og fin lyd i høyttalerne. Jeg anbefaler denne trygt videre til hvem som helst. Jeg er kjempefornøyd. QPVision i Tønsberg yter også en fantastisk service hvis du har spørsmål til dem. I det hele tatt et meget bra bilde. Har holdt på i helga med å sette meg inn i funksjonene til tv`n og jeg må bare si at jeg er megafornøyd. Lettfattelig er konklusjonen.
    Dette hørtes for godt ut til å være sant.. Greit at man skal være engasjert i jobben sin, men dette går for vidt. Jeg anbefaler kun produkter som virkelig ER gode, men lyver aldri. Å si at bildet på denne skjermen fra Kambrium Silur er bra, blir i beste fall en løgn. Om ikke direkte villedning. Tror nok folk får gjøre opp sin egen mening om denne skjermen. Pluss for at den er billig, men etter min mening er den DYR. Det blir nærmest som å bruke gratiskabelen som følger med komponenter.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da regner jeg med at du fraråder alle å kjøpe NAD.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Da regner jeg med at du fraråder alle å kjøpe NAD.
    Nei? NAD leverer iallefall gode ytelser til prisen..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •