42" Plasma skjerm (QPV til 14K?) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Deli AS selger denne saken: QPV 42" Plasma HDTV (XGA)
    http://www.deli-norway.no/

Er det denne saken dere snakker om?

For.. Jeg bestiller en av dem snart.. (Gjennom jobben)

Og..

Vi har ikke HDTV signaler her i Norge.
    Så..
    Hva burde jeg velge? HDTV eller SDTV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Sitat Opprinnelig postet av bluetrack
    Fikk omsider qpv 42 SD(H05) hjem i stua. Var fryktelig spent på hvordan den var. Koblet den først direkte til kabeltvutaket i veggen uten å gå via Decoder. Knallbra bilde. Koblet den deretter til decoder og bildet ble enda bedre. Svart er svart og ingen etterslep. Lettfattelig meny og fin lyd i høyttalerne. Jeg anbefaler denne trygt videre til hvem som helst. Jeg er kjempefornøyd. QPVision i Tønsberg yter også en fantastisk service hvis du har spørsmål til dem. I det hele tatt et meget bra bilde. Har holdt på i helga med å sette meg inn i funksjonene til tv`n og jeg må bare si at jeg er megafornøyd. Lettfattelig er konklusjonen.
    Dette hørtes for godt ut til å være sant.. Greit at man skal være engasjert i jobben sin, men dette går for vidt. Jeg anbefaler kun produkter som virkelig ER gode, men lyver aldri. Å si at bildet på denne skjermen fra Kambrium Silur er bra, blir i beste fall en løgn. Om ikke direkte villedning. Tror nok folk får gjøre opp sin egen mening om denne skjermen. Pluss for at den er billig, men etter min mening er den DYR. Det blir nærmest som å bruke gratiskabelen som følger med komponenter.
    Hei VEGA.

Hva jobber du med? :-) Høres NESTEN ut som en som selger noen "dyrere" merke skjermer ;-)

Mener du kjøp av denne skjermen er et dårlig kjøp?
    Selv for noen som ikke higrer etter det beste av det beste, men vil bare ha en flat TV?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som vurderer plasmaskjerm: Jeg har hatt en 42" Samsung i ett og et halvt år nå, og er stort sett fornøyd med den, men vær obs på fargeomfanget og sortnivået på skjermen du vurderer. Jeg mener det er kanskje de to viktigste tingene å se etter.

Nå skal det sies at min skjerm er 'gammel'(selv om den altså ble produsert for 1½ år siden), og bare har 700:1 i kontrast.

Men der hvor disse plasmaene blir prøvd skikkelig, er i mørke deler av filmer/serier, og der hvor man trenger jevne fargeoverganger.

Når det gjelder mørke/sortnivå, prøv f.eks. å se en episode med Angel(eller en annen mørk serie), og du vil se at så og si alle detaljer blir vasket ut/borte i mørke partier. I de verste eksemplene kan det se ut som ansikter "flyter i løse lufta", fordi detaljene som utgjør kroppen etc. er borte.
    På min skjerm er svart egentelig mørkegrått, noe som blir veldig tydelig når man kan sammenligne med den svarte kanten rundt skjermen.

Når det gjelder farger, ta en titt på huden til folk spesiellt når de er i bevegelse. Har en tendens til å spaltes opp i adskilte fargefelter(samme gjelder ellers når det skal være jevne overganger mellom farger/fargenyanser). Noen skjermer(som min) prøver å lage jevnere fargeoverganger ved såkalt dithering, men dette skaper bare støy i bildet, og ser ikke bra ut, ihvertfall på nært hold(dithering er det samme man gjør med .gif bilder for å få til bedre fargeoverganger siden man der kun har 256 farger å gå ut fra).

Det som kan lure en del, er at på vanlige, 'lyse' sendinger/filmer, ser det meget bra ut; klare, sterke farger, bra detaljering, etc.

Nå skal det sies at min erfaring altså er utfra den 'gamle' Samsung skjermen min. Men jeg tror kanskje de tingene jeg nevner fortsatt kan være greit å være på utkikk etter, spesiellt på disse 'billig' plasmaene.

Men alt i alt, tatt i betraktning at de fleste TV program/filmer er i 'dagslys', kan man si at jeg 90% av tiden er fornøyd, mens de resterende 10% av tiden er frustrert. Det er litt sånn enten eller.

Nå skal det som nevnt sies at dise nye skjermene vel har et kontrastnivå på 3000:1, og dermed kanskje også bra nok sortnivå. Men vær fortsatt obs på fargene i så fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en eldre plsmaskjerm. Og må si at Den helskrudde professoren på TVNorge ble en artig affere. Mange mørke mennesker i mørke omgivelser er ikke optimalt for eldre plasmaskjermer. En test for plasmaskjermer er også å hive inn en erotisk film i dvd'en.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Icarus
    Deli AS selger denne saken: QPV 42" Plasma HDTV (XGA)
    http://www.deli-norway.no/

Er det denne saken dere snakker om?

For.. Jeg bestiller en av dem snart.. (Gjennom jobben)

Og..

Vi har ikke HDTV signaler her i Norge.
    Så..
    Hva burde jeg velge? HDTV eller SDTV?
    Hvordan få det billigere da? Ved å kjøpe gjennom jobben? For på siden deres selger de skjermen til en god del dyrere pris.
    Da må jo bare ud Icarus fikse meg en slik en og ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ALLE selgere, skryter også han produktet sitt opp i skyene ;-)

Stoler ikke helt på skryt.. Ville derfor høre med de som kan oh har erfaringer med dette.

Prøvde meg på Elkjøp.. Der lo de bare av meg.. (Og viste meg en skjerm til dobbelt av den prisen).

Sa også at det var flere som ga denne skjermen gode karrakterer.. Da kalte han dem for uvitende amatører...

Så..

Er QPV 42" Plasma HDTV (XGA) en "OK" skjerm for en amatør?

Eller burde jeg bruke pengene mine på noe annet?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel et trygt kjøp, så lenge du får med deg en angrefrist e.l

Ingenting er så kjipt som å sitte igjen med følelsen av at man har kjøpt katta i sekken :?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Personlig så syns jeg QPV 42HD ble uinteressant produkt når Hi-Fi klubben begynte å selge en bedre TV til billigere pris.

http://www.hifiklubben.com/no/produk...TV.htm?id=6075

At QPV ikke er HD-ready er også et poeng.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Det er vel et trygt kjøp, så lenge du får med deg en angrefrist e.l

Ingenting er så kjipt som å sitte igjen med følelsen av at man har kjøpt katta i sekken :?
    Får annledningen til å bytte TVn så til noe bedre innenfor den 3 års perioden avtalen gjelder. Når jeg vil faktisk . Etter endt avtale kan jeg levere tilbake skjermen eller starte på en ny avtale.

Betaler vell ca 300,- av nettolønna pr måned..
    Merkes jo nesten ikke det ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Personlig så syns jeg QPV 42HD ble uinteressant produkt når Hi-Fi klubben begynte å selge en bedre TV til billigere pris.

http://www.hifiklubben.com/no/produk...TV.htm?id=6075

At QPV ikke er HD-ready er også et poeng.
    LG er bra. Men desverre har ikke DELI den TVn i sitt sortemang.
    Og når det gjelder HD-ready...
    Sitat Opprinnelig postet av jeg
    QPV 42" Plasma HDTV (XGA)
    Vill ikke det si at den er HD-ready da? ;-)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når det gjelder HD-ready...
    Sitat Opprinnelig postet av jeg
    QPV 42" Plasma HDTV (XGA)
    Vill ikke det si at den er HD-ready da? ;-)
    Nei, den er ikke HD-ready. Den mangler støtte for HDCP via DVI inngangen som gjør at den ikke kan motta kopibeskyttede sendinger fra HD-DVD/Blue Ray/HDTV sendinger via denne inngangen.

DVI kontakten kan men andre ord kun brukes fra PC. LG skjermen er HD-ready.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ops:

Hmmmm....

Det må jeg ta opp med selger.. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er forskjell på HD Ready og HD Plasma

Å ops:

Hmmmm....

Det må jeg ta opp med selger.. :?

QPVision SDH05 er HD Ready, meget bra skjerm med HD Ready utgang som takler alt. Men det er fortsatt en SD Skjerm.....Meget bra kjøp, har nettopp mottatt denne fra nettopp Deli AS gjennom ordningen. Send mail til lind@deli-norway.no så får du svar. Ellers selger dem det du måtte ønske av Plasmaskjermer, har en kompis på jobb som absolutt skulle ha den nyeste Sony skjermen, han også kjøpte den fra Deli...den koster opprinnelig 110.000,- Gjennom Deli AS ca. 55.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

QPVision og Deli AS

Veldig enig i det innlegget du skriver, er selv i fra Stavanger. Har gjennomført kjøp hos Deli AS, mer klasse på personale skal en lete lenger etter. Min skjerm er også en QPVision, men har også en kollega som har kjøpt en Pioneer 43" til ca. 35.000,- Dem er også villig til å gi deg det du måtte ønske.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Multesirup og Thunderrace. "Dere" har nå gjort det slik at jeg har mistet all troen på Deli AS. Jeg antar dere jobber der. Elle rettere sagt så er det ikke riktig å si dere, men du for dette er samme person. (fikk moderator til å sjekke IP adresse).

Å utgi seg for være falske kunder er rett og slett flaut på deres vegne.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da erklærer vi Deli som månedens duste firma. Mye greie på data og IP tracking har dere ikke.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: QPVision og Deli AS

Sitat Opprinnelig postet av multesirup
    ......Har gjennomført kjøp hos Deli AS, mer klasse på personale skal en lete lenger etter.
    :lol:
    At det går an !
    Snakker om å ødlegg for seg selv! Ikke akkurat rette stedet å lure kunder dette, hvis de regner med å drive videre !

FA

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder, regner med denne "personen/e" ikke fortsetter med denne markedsføringen. Annonseplass kan kjøpes her, ta kontakt med Lygren for priser.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •