Hvis en uansett skal importere prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvis en uansett skal importere prosjektor

Jeg har på en måte bestemt meg for å svi av 15 lapper. Men; jeg lurer på hva som er det beste i det sjiktet hva gjelder import. Compu-america eller compUsa, eller pricejapan. Hvilken Dlp prosjektor gir meg mest for pengene utenat x1.

Vurderer lp-130 eller screenplay 110, men går 110 under annet navn i statene?finner ikke screecplay

hjelp!?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SP110? den heter jo også det...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor på død og liv importere når du får bra kvalitet til en billig penge her hjemme?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lp-130 er veldig billig hos compu-america.

1273$ for lp-130 inklusive frakt som er på 77$.

Til sammenligning med lp-130 hos compusa hvor den ligger på 2079$ ekslusive frakt!

Da betaler jeg ca. 10 000 og det er jo rimelig i forhold til komplett sitt tilbud på 35 000?

Får du brukt 16:9 på lp-130?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du egentlig bruke projen til? LP130 er ikke en proj beregnet for hjemmekinobruk. Den er beregnet til presentasjonsbruk.

Den tar ikke progressive scan signaler, og har dårlig kontrast (spesielt i forhold til andre DLP projer).

Til hjemmekinobruk ville jeg absolutt ikke valgt LP130.

X1 vil nok overgå LP130 til hjemmevideo! Hadde jeg vært deg hadde jeg lest litt mere rundt på nettet før jeg hadde bestemt meg for hva jeg ville satset på.

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsiktig med CompUSA! Jeg bestilte en X1 som de aldri klarte å sende. Etter lengre tid fikk jeg beskjed om at den overhodet ikke kunne sendes pga. eksportrestiksjoner.

Dog var kundebehandleren jeg var i kontakt med, ellers, utrolig hyggelig og grei.

Pengene mine er nå på vei tilbake igjen og X1'en satt opp i dag

NB! Mulig de kan eksportere andre prosjektorer, men sjekk det _nøye_ opp!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor bestilte du fra da?

"jeg bestilte en x1 som de andre klarte å levere"

Du hadde betalt med kort, men fikk i ettertid besked om at de hadde eksport restriksjoner? Hvor var det du bestilte din x1 til syvende og sist da?

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvor bestilte du fra da?

Sitat Opprinnelig postet av Endorfin
    "jeg bestilte en x1 som de andre klarte å levere"

Du hadde betalt med kort, men fikk i ettertid besked om at de hadde eksport restriksjoner? Hvor var det du bestilte din x1 til syvende og sist da?
    Beklager skrivefeil, fikset nå! Hos CompUSA benyttet jeg meg av wired transfer siden jeg ikke har Amex som er det eneste de godtar på internasjonale ordre.

Triocomputers.com fikser saken! Her betalte jeg med Visa. Ble nødt til å ringe dem for det skjedde noe tull her og, men ellers perfekt!

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite tips som man lærer fra å jobbe med klager og reklamasjoner

Importering av gjenstander som en prosjektor ville jeg aldri gjort. Jeg bor i Sverige, men vurderer å kjøpe min fra Norge. Grunnen er rett og slett at man har reklamasjon.

Reklamasjonen er 'gull' verdt, for i enkelte tilfeller (og jeg tror projektorer havner i den gruppen) så har produktet 5 års reklamasjon. Dvs. at du kan kreve å få et produkt reparert uten kostnad opp til 5 år etter at du har kjøpt produktet. (Det er hvis du selv kan bevise at det er en driftsfeil, mekanisk eller en ikke slite del som går).

Garanti er jo kjekt det også, men dette er bare at produsenten garanterer at et produkt skal virke i x antall år. Reklamasjon er lovfestet og det er noe en produsent må forholde seg til.

Skulle produktet gå istykker når man importerer, så kan det bli vanskelig å få det reparert. (Vet det er mange prosjektorer som har worldwide warranty, men tror neppe det gjelder for alle)

Et annet appropo er at kjøper man fra statene så benytter de 110volt og ikke 220, så det må man være oppmerksom på. Nå vet jeg faktisk ikke om prosjektorer fra Ask f.eks. har instillinger for 110 og 220 volt eller om det følger med en kabel / omformer e.l. Hvis ikke så må jo det anskaffes også.

Så om man sparer 2-5000 så kan det faktisk hende at om produktet skulle gå istykker at man faktisk sparer på å kjøpe i Norge på sikt. (Ved besparelser på 20k som det er snakk om her så ville jeg kanskje vurdert det)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •