Hjelp!!! Klarer ikke velge...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!!! Klarer ikke velge...

Hei,

jo mer jeg leser, jo værre blir det... Skal ha en prosjektor i budsjettklassen (min første).

- Rommet er 4,5 m langt, prosjektor -> lerret blir da i overkant av 4 m, hadde tenkt å ha prosjektoren på hylle på bakveggen. Sitteavstand blir 3-4 meter. Tenkte i utgangspunktet å ha ca. 2 meter bredt bilde, kanskje mer.
    - Xbox og HTPC signalkilder.
    - Se film, spille Xbox/PC spill og TV titting iblant (store sportsbegivenheter).

Hadde egentlig bestemt meg for Panasonic PT-AE700, men leser jo at det er en del problemer med VB og horisontale scan-lines og diverse annet. Kan jo få den for rett i underkant av 15.000 i nettbutikk og da har jeg mulighet til å bruke angrefristen i tillfelle jeg blir skuffet.

Har mulighet til å kjøpe en Toshiba MT-200 som har fått bra kritikker for 9900,- gjennom jobben, fordelen er at de trekker det i lønna (skattefordel), men har ikke angrefrist da.

Synes kanskje at de 5000,- spart ved å kjøpe MT-200 er greit å ta med seg, selv om jeg har råd til PT-AE700 uten problemer, kunne muligens også gått for BenQ 7800, men har ikke sett så nøye på denne enda.

Any suggestions? Vil bestille så fort som mulig, skal se Ringenes herre extended triologien i romjula

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også tenkt litt over at man kanskje får mer for pengene med tanke på oppløsning ved å velge en 4:3 prosjektor. Toshiba TDP-T80 til 11600 f.eks. med 1024x768, passer jo bedre til HTPC bruk vil jeg tro. Men Xbox har jo 16:9 og det samme gjelder filmer så da er det nok det jeg kommer til å bruke mest.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en Infocus 4805 SP og er MEGET fornøyd...
    Så mitt forslag er:
    Infocus 4805 ScreenPlay.

Og her har de ett OK pakketilbud på den:
    http://www.hi-fi-center.no/shop_item...=62&id=982

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, så greit ut det tilbudet der, men tror jeg kommer bedre ut av det med Toshibaen rent økonomisk + at Toshibaen har mindre støy, ikke at støynivået betyr så mye som bildet, men det betyr en del.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har mt200 og er strålende fornøyd.
    Jeg bruker en hk dvd30 som sender ut 480p komponent. Projektoren står ca 3,5m fra mitt 1,80 brede lerret. Sitte avstanden er ca 4 meter.
    I dette oppsettet gir mt200 nydelige bilder. Mitt sammenligningsgrunnlag består av 4805, h30, epson tw-10 og tw200 og benq 6100. Av disse rangerer jeg mt200 som best.
    OBS! mt200 har ikke god linjedobler!
    La dvd spilleren din gjøre jobben.
    Mvh
    Oddbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, måtte bestemme meg nå for å få et bra tilbud og da bestilte jeg MT200 også, med 2m lerret til 10.500,- Skal kjøre DVD via PC'n på DVI, regner med det blir bra. Er linjedobler det samme som deinterlacer? I så fall vil jeg ikke trenge det når jeg kjører med DVI fra PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det samme.
    Pc gjør en super jobb. Sier de som har peiling :lol:
    Mvh
    Oddbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg glemte å sjekke som du sikkert kan fortelle meg. Hvor langt over/under linja projiseres bildet? Hvordan har du plassert proj'en?

EDIT:Fant svar på dette fra deg i tråden om MT-200. Det blir vanskelig å henge den i taket skjønner jeg, bildet vil da gå ganske langt ned på veggen, noe jeg helst vil unngå, får prøve å overtale kona til å la den stå på bordet...

Takker for alle svar så langt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •