Trenger råd til kjøp av projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd til kjøp av projektor

Trenger projektor til fremvisning i bakgård. Det er høye vegger på alle kanter, og seiltak som også demper lyset noe. Det er aldri direkte sollys på lerrettet. Ønsker stort bilde ( har 6 * 4 meter lerrett), og skal kunne bruke projektoren til film, TV ( fotball) og noe presentasjon (Powerpoint m.m) Vil hovedsakelig benyttes på ettermiddag / kveldstid slik at det med hjelp av seildukstaket vil være noe dempet belysning.

Hva trenger jeg? Hva er viktig er det lysstyrken, kontrast eller...?
    Hvor mye må jeg regne med å betale?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Heisann, og velkommen til avforum.

Det var ikke lite bilde du skulle ha ser jeg Jeg vil tippe på at du trenger MYE lys her, og da mener jeg flere tusen ansilumens. På denne årstiden er det jo ikke noe problem på ettermiddagstid da det er rimelig mørkt, men når det nermer seg sommer er det lyst til langt ute på kvelden. Dersom dette skal ha noen mulighet til å fungere tror jeg du må betale en god del penger, og opp i 3000+ ansi lumens. Kontrasten betyr ikke veldig mye siden bildet vil bli ganske utvasket uansett. Hvilken prisklasse hadde du sett for deg?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6*4 meter? :shock:
    Sleng opp bilder her hvis du får gjennomført dette da!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ask Proxima C420
    Ask Proxima C450
    InFocus-LP840
    InFocus-LP850
    Ellers kan du se HER
    Alt er LCD projectorer. Hentet fra www.projectorcentral.com
    Noen er mer egnet enn andre. Men det kan bli litt dyrt. Hvilken prisklasse er aktuell?

Her er en annonse på en som kanskje kan passe til ditt formål:
    Ask C300

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor - Råd

Hei!
    Takk for innspill. Vi har kjørt noe film der nå i sommer. Det ble faktisk helt greit utpå kvelden med en ganske rimelig hitachi til under 10.000 kr. Men jeg ønsker noe mer enn helt greit, samtidig som jeg vil ha stort bilde. Vurderer opp mot 50.000 kr. inkl. mva. Er Lp 850 tilstrekkelig? Den virker ihvertfall lyssterk nok. Går det an å få denne billigere enn 50.000,- Kan man kjøpe fra utlandet - så på linken www.projektorcentral.com at den kostet ca. 5.500$, ca 35.000 kr, mens den koster 50.000 i norge. Vil projektorene evnt. bli billigere i løpet av våren?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare beklage at jeg ikke har noe greie på hvor man får kjøpt slike projektorer. Men det er det andre her inne som kan. Prisen på projektorer har hele tiden gått nedover på projektorer som blir brukt i hjemmekinosammenheng, og dette skyldes at det kommer bedre produkter med høyere oppløsning og kontrast, slik at det kan vise seg vanskelig å bli kvitt f. eks. pj'er med lav kontrast og dårlig spec. Også det at det blir laget flere pj'er spiller vel også inn på prisnivå. Hvordan det er i ditt segment, som vel egentlig er en presentasjonsprojektor (en kinoprojektor for store lerrett ligger veldig høyt i pris) vet jeg ikke. Men du må uansett gå på kompromiss med iallefall kontrast her, da denne kan bli brukt i rom med begrenset lyskontroll. Men her er nok andre som har drevet med dette lenge, og som sikkert har erfaring med det du er ute etter. Ha litt tolmodighet, og jeg er sikker på at du får noen gode tips.

Du kan jo se litt på disse sidene:
    www.presentasjonsdata.no
    www.komplett.no
    www.avshop.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har kjørt noe film der nå i sommer. Det ble faktisk helt greit utpå kvelden med en ganske rimelig hitachi til under 10.000 kr.
    Ok, men jeg tipper det ikke ville være særlig bra på tidlig ettermiddagstid.
    Til den prisen du skisserer finnes det endel valg. Det er ikke lett å vite akkurat hvor mye lys du trenger, men over 3000 er nok nødvendig. Et litt rimeligere alternativ enn det du skisserer er lillebroren: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...5-B18801E2DF0E

(Denne tråden må flyttes)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •