Tips rundt valg av TV ønskes!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips rundt valg av TV ønskes!

Ny tv står for tur, og det blir en god gammel crt modell da budsjettet stopper på rundt 10*.

Uten å ha lest alle relaterte tråder, finnes det èn tv som i dag blir regnet for det beste kjøp i denne prisklassen, altså ca 10*?
    Kan noen tipse om evt. gode (eller dårlige..) erfaringer med nye modeller?

Loewe, Panasonic, Philips..? Alle disse har gode modeller i prisklassen, men jeg mangler altså det lille ekstra som avgjør valget.

Trenger noen tips for å lette handleprosessen!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Finlux 82X416...den er jeg utrolig fornøyd med!
    den koster vel 9990,- hos euronics værtfall.
    Jeg synes den er veldig bra. Den har kjempe bra bilde og
    de fleste tilkoblingsmulighetene

Link: http://www.finlux.com/nor/tuote.cfm?...mp;tuote_id=57

Marius

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No kjem vel L&B sin årskavalkade, så det kan vere verdt å vente på den.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marjusen, har du hatt noe trøbbel med tekstplasseringen til NRK? Jeg ser at modellen er godt utstyrt, men var det noe annet spesielt som gjorde at du valgte denne? Sammenlignet bildet med andre modeller?

Jepp, kavalkaden kan være interessant.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var gjennom samme jakt i høst. Endte opp med en Loewe Aventos 32" til 9.600 kr på kampanjepris. Valgte den grunnet brukervennlighet (veldig bra meny-system), tilkoblingsmuligheter samt selvsagt generell billedkvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere gode tv-er i 10k klassen. Noen du bør ta en titt på er Panasonic TX-32PX10 (10K), Philips 32PW9509 (13k), 32PW9308 (10k) 32PW9319 (12k). JVC KV32P37 (12K) Thomson 32WE612B(10k) og Loewe Aventos(10k)

Av disse synes jeg at 32PW9509 har det beste bildet. Thomson og JVC sine mod har komponent inngang +3 scart. De andre 2/3 scartinnganger. Til 10k ville jeg ha valgt Panasonic, meget skarpt bilde med bra sortnivå 8)

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en brukt Loewe Aconda? Disse pleier innimellom å dukke opp på finn.no til ca. 10 lapper. På disse er i alle fall billedkvaliteten utmerket, mens lyden er heller laber. Så lenge du tar lyden ut på et stereo/surroundanlegg er det uansett ikke noe å bry seg om.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scirocco, har Aventos'en din modellbetegnelse 3781 ? Denne modellen ligger egentlig på 12.998,- men selges som du sier en gang i blant til rett under 10.000. Har lest mye gode ord om denne tv'en så den representerer absolutt et hett alternativ.

rs_banditt, 32PW9509 ligger dessverre hakket over budsjettet i pris, men denne fremstår også veldig bra. Panasonic TX-32PX10 har ikke denne muligheten til å "høydejustere" bildet når NRK og andre ikke klarer å plassere teksten riktig, så det er veldig synd om et slikt hensyn presser vekk denne modellens aktualitet... Philips 32PW9308 fremstår derfor mer aktuelt (til tross for Panasonic's bedre bilde..?) :?

nb, brukt kan være bra, men det er litt vanskelig å handle brukt, i hvertfall på en trygg måte. En tv brukes som regel ikke til annet enn å se på, men man vet liksom ikke. Loewe leverer mye bra, så det er likevel aktuelt. Finn.no skal sjekkes, selv om jeg holder en knapp på et nytt produkt.

Takk for all hjelp folks!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er en viss risiko ved å handle brukt, men om du kjøper en som er et par år gammel, har du strengt tatt reklamasjonsrett da den er forventet å vare i mer enn to år (garantitiden) men hvordan dette funker i praksis aner jeg ikke... jeg kjøpte min Aconda brukt, men kjøpte den av en fyr jeg stoler på, og det var jeg villig til å betale en lapp eller to ekstra for. Jeg visste jeg skulle ha en Aconda og sjekket finn.no jevnlig, vil si at det dukket opp en Aconda en til to ganger i måneden og prisen pleide å være 10.000

Om du finner en du er villig til å handle med, så får du i alle fall en fantastisk god TV.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Holy Diver

Jeg har også en Loewe Aventos, men modellbetegnelsen er 3981 på mitt eksemplar fra i fjor. Hvorvidt 3781 er en "strippet" versjon, vet jeg ikke.

Bildekvaliteten er jeg fornøyd med. Benytter digital parabol som kilde.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aconda'en virker som et råskinn av en tv. Ser en slik på finn.no nå til 14.000. Må ha kostet veldig mye i fullpris..

Vi får se, har fått noen tips som må sjekkes ut.
    Flere mottas med stor interesse!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger, den modellen du har, 3981, og den aktuelle modellen for meg, 3781, ser ut til å være produsert samme år. Snakket med Loewe-selger og han hadde det å fortelle at disse modellene har solgt såpass godt at de har blitt værende i markedet lengre enn "normalt". Pga det du sier om at modellen i utgangspunktet er fra i fjor, så kjører de ofte kampanjer med 3781 for 10 tusen kr. Modellen din står forøvrig oppført til 15 tusen, vet ikke noe om tilbudspris på denne.

Ang. forskjellene, så har jeg ikke trålet gjennom alle specs'ene, men noe viktig må det være som skiller dem med 2-3000kr i fullpris.

Er du fornøyd med utvalget av innganger mm?
    Disse modellene vinner nesten alt som er av tester i sine prisklasser..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Holy Diver

3981 har følgende utover 3781:

Bilde: Bildkorrektur Radial og Full PIP/I-PIP
    Lyd: Panorama og Virtual Dolby Surround

Kilde: www.loewe.de

Muligenes ikke verdt prisforskjellen. PiP er kjekt de 2 første ukene. Siden jeg ikke har andre høyttalere i stua for å se på TV, så bruker jeg faktisk VDS ops:

Loewe tar jo i mot linjeflettede komponentsignaler via scart. Hi-Fi Lasse her på forumer har koblet opp TV-en gjennom denne overføringen. Spør gjerne han. Her er tråden hans: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=11251

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Villedende nypris på Aconda er vel 26 lapper, hva de reelt blir solgt for aner jeg ikke. De har vel kostet ca. det samme i årevis, men tror det har blitt litt flere features på de etter hvert, modellene som går brukt har ofte ikke komponentinngang, harddisk og andre ting som leveres nå, men etter det jeg har forsått er billeddelen temmelig uendret, og den er den eneste jeg bryr meg om.

Lykke til med jakten hva du nå enn ender opp med!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Aconda med innebygget 80 GB harddisk går for ca 18.000 kr ny nå. 14.000 kr for en brukt uten harddisk vil jeg derfor si er en ganske dårlig deal. Billedmessig er det knapt noen forskjell mellom Aconda og Aventos (jeg har sittet litt og sammenliknet de direkte) - den store forskjellen ligger i at Aconta har et bedre kabinett (designmessig) og en bedre fjernkontroll.

Jeg kjøpte Aventos 3781 og som Tiger sier så er den eneste forskjellen (mot 3981) PIP (og kanskje bedre lyd?). Likvel tror jeg det skal være mulig å aktivere PIP via servicemenyen på denne tven for fjernkontrollen har nemlig en knapp som heter PIP.. (50 øre til den første som blar opp servicemanualen til denne tven). Personlig tviler jeg på om jeg noen gang får bruk for PIP så jeg har ikke tenkt så mye over det..

Er ellers kjempefornøyd med tven. Den har et veldig rolig og behagelig bilde. Ved tilkobling til kabel-tv med dårlige forhold kan bildet kan bli litt grovkornet og "pixelert". Det kan da også bli noe "flatt" (en mister den gode "3D-følelsen") og hudtoner blir aldri 100 prosent korrekt. Ved dvd eller andre høykvalitetskilder så leverer den kjempemessige bilder med 100 prosent korrekte farger. Etter en del finjusteringer er bildet heller ikke så "overfokusert" (unaturlig skarpt) som en del andre 100 Hz tver sliter med.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loewe er fremdeles aktuelt, men det virker som at prisene ikke synker nevneverdig utover på nyåret.

Derimot har selvsagt Elkjip satt prisen kraftig ned på modeller som jeg vurderte tidlig i kjøpeprosessen, og èn av dem, PHILIPS 32PW8609, selges fra mandag 3. til kr 4995,- nedsatt fra 7995,-

Kan sees HER

Men jeg har et problem; denne tv'en fremstår som en standard, normalt god tv med heller middelmådig mengde utstyr og tilkoblingsmuligheter. Men til en god pris(vil jeg påstå :?: ). Dette skal være en "tv nr. to" som skal brukes i en kjellerstue. Oppe har vi en paraboltuner som sender bilde til en tv via RGB-scart. Om jeg så vil hente bilde fra tuneren oppe til tv'en i kjellerstua, vil jeg på noen som helst måte kunne hente gode RGB signaler via scart ned dit. Jeg er usikker på hvor bra resultat man kan få ved en trådløs overføring der scart kobles både til sender og mottaker. Vil jeg kunne få gode bilder også nede i kjelleren, altså RGB-signaler gjennom trådløse signaler ved bruk av scart?

Hvis ikke så er det jo ingen grunn til å bruke 10.000 kr på en god crt-tv nede i kjelleren hvis jeg ikke klarer å hente ned gode signaler? Da vil jeg tro den nevnte Philips modell burde holde?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du linker til feil TV. Tror det er lenge siden 8609 har kostet 8995 hvis den i det hele tatt har gjort det. Elkjøp har ved flere andledninger hatt 8609 til 4995 tidligere.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman, du har rett.
    Jeg har, sinnsyk i gjerningsøyeblikket, rotet med siste nummer.
    Nå er pris og link riktig, og tv'en settes altså ned fra 7995,-
    Mener du virkelig at denne tv'en tidligere også har vært til salgs for 4995,-? Hm...kan ikke huske å ha sett denne prisen før..

Uansett, bra du er oppmerksom!
    Har du noen meninger rundt det jeg nevnte i forhold til signalkilder? Kanskje denne PHILIPS 32PW8609 vil kunne gjøre en grei nok jobb under evt. "dårlige forhold"?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har minst ved to andledninger kostet 4995 tidligere. Mulig det bare gjelder her i Trondheim. Vanlig butikkpris har vært 4995 til 5995 i Trondheim både på OBS elektro og Elkjøp her i byen.

TV'n er helt grei til den prisen er ingen andre apparater til den prisen som gir 100Hz og flat skjerm. Den er ikke like skarp som f.eks 6408 eller 6558 grunnet 100Hz teknologien som brukes i denne skjermen.

Men som jeg har sagt tidligere så foretrekker jeg personlig 100Hz grunnet pipelyden som 50Hz apparater har og da lever jeg heller med dårligere bilde. Fotballkamper ser jeg aldri.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •