Ny XGA projektor til max 15k - forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny XGA projektor til max 15k - forslag?

Jeg er i disse dager på utkikk etter ny projektor. Den skal brukes til hovedsaklig pc spilling og film, samt xbox. Så den bør ha 4:3 oppløsning og ideelt sett XGA. Har ikke tenkt å bruke mer enn 15 000,-.

Jeg har sett litt på BenQ PB6200 og den ser ut som et godt valg, men her er det jo verken digital inngang eller kompositt.. har dette mye å si på bildekvalitet? Og er denne projektoren egnet til film i det hele tatt? Har hørt den har dårlig sortnivå, men at dette kan bedres ved hjelp av et filter, noen som har kjennskap til dette?

Kunne godt tenke meg å se en demostrasjon av denne for å se om jeg er råket av regnbue-effekten, noen som vet noen steder denne demonstreres(i telemark,buskerud,oslo...)?
    Ellers kom gjerne med forslag til andre projektorer 8)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Ny XGA projektor til max 15k - forslag?

Velkommen til forumet.
    Sitat Opprinnelig postet av V3N0M
    Jeg har sett litt på BenQ PB6200 og den ser ut som et godt valg, men her er det jo verken digital inngang eller kompositt.. har dette mye å si på bildekvalitet? Og er denne projektoren egnet til film i det hele tatt? Har hørt den har dårlig sortnivå, men at dette kan bedres ved hjelp av et filter, noen som har kjennskap til dette?
    Digital inngang mangler den, men kopositt har den og komponent inn via vga porten. Komponent gir veldig bra bilde, mange her på forumet som bruker denne kabelen (komponent til VGA).

Har egenskaper som også gjør at den kan vise film, ved bruk av video-modus så senkes lysstyrken ned til 725AL som er godt nok i et mørkt rom.
    Har helt greit sort nivå og det beste er jo oppløsningen.

Kunne godt tenke meg å se en demostrasjon av denne for å se om jeg er råket av regnbue-effekten, noen som vet noen steder denne demonstreres(i telemark,buskerud,oslo...)?
    Ellers kom gjerne med forslag til andre projektorer 8)
    Velkommen innom meg, har akkurat nå hengende en ny 6200 i taket og venter på en ny 7800.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for svar..
    Hadde en gammel NEC multisync lcd før og den syns jeg funka fett, syns sortnivået var bra så det kan jo ikke være noe værre på 6200.

Vet du hvor jeg kan få kjøpt slik komponent til vga kabel? Skulle nesten hatt et adapter med tanke på at jeg skal bruke xbox.

Velkommen innom meg, har akkurat nå hengende en ny 6200 i taket og venter på en ny 7800.
    Mulig jeg kan komme innom på mandag da jeg kanskje skal til Oslo denne dagen. Er jo litt greit se den live før jeg kjøper :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for svar..
    Hadde en gammel NEC multisync lcd før og den syns jeg funka fett, syns sortnivået var bra så det kan jo ikke være noe værre på 6200.

Vet du hvor jeg kan få kjøpt slik komponent til vga kabel? Skulle nesten hatt et adapter med tanke på at jeg skal bruke xbox.

Mulig jeg kan komme innom på mandag da jeg kanskje skal til Oslo denne dagen. Er jo litt greit se den live før jeg kjøper :wink:
    http://www.nettdata.no/

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......Mulig jeg kan komme innom på mandag da jeg kanskje skal til Oslo denne dagen. Er jo litt greit se den live før jeg kjøper :wink:
    Har hjemmekontor på mandag så det passer bra det, sender deg en PM med adresse og mobil nr. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •