BenQ 6100 fra Dinhjemmekino.no ... Pålitelig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ 6100 fra Dinhjemmekino.no ... Pålitelig?

Heisann! Jeg er i ferd med å kjøpe min første prosjektør i disse dager, og valget faller ikke overraskende på en BenQ 6100, da jeg er student som nettopp har flyttet, og med rimelig begrenset budsjett. Jeg ser da etter gode tilbud, selvsagt, og foreløpig har jeg funnet ut at den lille røveren er billigst på www.dinhjemmekino.no, der den går for 7500 kr. Men ... Dinhjemmekino.no har jeg aldri hørt om før!

Er det noen av dere som har erfaring med denne forretningen, og kan fortelle meg om de har brukbar kundeservice eller ikke? Jeg er litt avhengig av gode returmuligheter, ettersom jeg ikke har sett på en DLP-prosjektør før, og ettersom jeg er ekstremt følsom for flimmer fra TV-er, dataskjermer og annet, har jeg en anelse om at jeg kan komme til å se denne regnbueeffekten rimelig tydelig. Selvsagt vet jeg ikke det sikkert, og da er det kjedelig å sitte med skjegget i postkassa om jeg ikke får returnert prosjektøren! Noen som har erfaring med disse, eller kan anbefale andre forhandlere slik at jeg får en smooth entry til hjemmekinoens fabelaktige verden?

Newcomer HrOlsrud sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv her.
    www.projektor.no

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du råd bør du prøve Benq 5120 som er en hjemme kino projektor. 6100 er en data projektor. Du vil mest sannsynelig få et bedre bildet med 5120 enn 6100 dette fordi "innmaten" er bedre:wink: nett butikkene vet jeg ingen ting om.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HrOlsrud
    Prøv her.
    www.projektor.no
    Det er akkurat samme butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men han foreslår den, så da er det kanskje et tegn på at Dinhjemmekino.no ikke er så teit i det hele tatt? Ja, BenQ 5120 er også på lista ... kanskje jeg skal slenge på de ekstra 2000 og bare kjøpe den? Jeg skal spille mye spill på den. Driver med spillomtaler og slikt, så film og spill er likestilte på prosjektøren. 6100-en har fått såpass mye hederlig omtale her at det føles ut som om den er et godt sted å begynne, dog.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Be Warned!!! 5120 er EKSTREMT plaget med regnbuer, dette pga 2x hastighet på fargehjulet og høy kontrast. Dersom du er svært ømfintlig for flimmer fra tv etc tror jeg nok dette kan bli i drøyeste laget for deg. PB6100 har omtrent like godt bilde (om du justerer fargene), og en høyere hastighet på fargehjulet (som demper regnbue-effekten).

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min BenQ 6200 på www.projektor.no

Det gikk helt greit det, men jeg fikk med en utrolig dårlig komponent til vga kabel (bare skolisser ala Elkjøp-kvalitet), men så tok han ikke noe for den heller....

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Be Warned!!! 5120 er EKSTREMT plaget med regnbuer, dette pga 2x hastighet på fargehjulet og høy kontrast. Dersom du er svært ømfintlig for flimmer fra tv etc tror jeg nok dette kan bli i drøyeste laget for deg.
    Må bare istemme med polkalizer her! Regnbueeffekten er svært plagsom på denne om du er råka. Jeg opplevde min første regnbue på 5120! :lol: Ikke bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit. Såvidt jeg husker har 6100-en 4x fargehjul, men lavere oppløsning og 4:3? Da tenker jeg at jeg går for den ... noen gode tips til hvor jeg kan få tak i en VGA til Komponent ellers, da? Som ikke er fullt så ubrukelig som den som legges ved? Og når vi først prater kabler og går totalt off-topic, noen gode tips til kabelguider, rimelige kabler, et cetera? Jeg jobber i en butikk som selger TechLink-kabler, og disse er rimelig svinedyre, så jeg blir litt skjelven ved tanken på hva jeg må ut med for 2x 5 meter audiokabel. Er det noen forskjell på optiske kabler, eller kan jeg tillate meg praktisk talt hva som helst den korte avstanden fra DVD-spilleren til forsterkeren?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med Michael Wold.

www.kabelspesialisten.com

Skriv en epost og be om et tilbud på en god kabel. Han lager kabler selv, av meget god kvalitet til en mildt sagt fordelaktig pris! Hils han fra Jon-Ivar.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shadar
    ....Såvidt jeg husker har 6100-en 4x fargehjul, men lavere oppløsning og 4:3? Da tenker jeg at jeg går for den ... noen gode tips til hvor jeg kan få tak i en VGA til Komponent ellers, da?
    Heisann

6100 har ikke 4x fargehjul men 3x (odiskutert om den kanskje er 2x) sørg ihvertfall for at du kan levere den tilbake hvis du er råka av fenomenet. Kabel kan du lage selv med en Cat5 eller du kan kjøpe ferdig fra eks. nettdata.no eller en overgang fra komponent til vga hos komplett. Lykke til og husk å kalibrere med DVE disken så bilde blir bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, mange takk for alle råd og vink!

*Foretar kjøp*

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte min benq 6100 fra dinhjemmekino.no, bestillte den 8. og fikk den den 13ende. vet ikke noe om hvordan de er, når det kommr problemer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •