HJELP! LG 60uh850, LG 65uh950 eller Samsung UE65KS7505 eller bedre alternativ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer macgyyvver sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile HJELP! LG 60uh850, LG 65uh950 eller Samsung UE65KS7505 eller bedre alternativ

Hei.

Jeg trenger hjelp i valg av tv. Jeg sitter på et budsjett på rundt 15.000, men er villig til å strekke meg til 18000 +- ish for en god deal.
    Jeg har sett på tre tver så langt som jeg lurer på kan være en god deal. (Har lest meg opp litt, men blir ikke klok). Trenger derfor litt hjelp.

1. 60UH850V til 8888,- kr på Elkjøp. (annonsert)
    2. 65UH950V til 14.999,- kr på Elkjøp. (annonsert)
    3. UE65KS7505 til 13.999,- kr på Netonnet.

Jeg har funnet ut at jeg kan klare meg med en 60 tommer, men 65 er vel mest optimalt.
    Finnes det bedre alternativer her for pengene mine? Eller har jeg funnet tre gode alternativer? Hva bør en som er litt kresen på bilde velge?

(Har fra før 7 serien til Phillips (2015) med 200 hz panel) Denne har levert godt bilde, men nå er det nesten 5 meter til TVEN, så 49 tommer blir for smått.)
    Vi ser mest på film, men bruker også hbo og netflix.

Vi kjører for øvrig fullt Klipsch 5.1 oppsett på lyd, så innebygd lyd på TVEN er uvesentlig.

Setter pris på all hjelp.

Med vennlig hilsen
    Kjell Ove
    Sist endret av macgyyvver; 07-19-2017 kl 09:08

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Legger inn link til de overnevnte produktene. Kanskje det hjelper.
    https://www.elkjop.no/product/tv-lyd...rt-tv-60uh850v
    https://www.elkjop.no/product/tv-lyd...rt-tv-65uh950v
    https://www.netonnet.no/art/lyd-og-b.../230555.11454/

Noen som kan hjelpe meg å bli klok?
    Mvh
    Kjell Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    718
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg ikke hatt Oled, hadde jeg kikket hardt på dissee:
    https://www.prisjakt.no/product.php?p=3614461
    65ks8005
    https://www.prisjakt.no/product.php?p=4141743
    Sony 65xe8505

Og skal du allikevel gå over budsjett, sjekk Lg's 65b6 modell om den dropper ned mot 20k igjen.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,051
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macgyyvver Vis post
    Hei. Legger inn link til de overnevnte produktene. Kanskje det hjelper.
    https://www.elkjop.no/product/tv-lyd...rt-tv-60uh850v
    https://www.elkjop.no/product/tv-lyd...rt-tv-65uh950v
    https://www.netonnet.no/art/lyd-og-b.../230555.11454/

Noen som kan hjelpe meg å bli klok?
    Mvh
    Kjell Ove
    Har hatt UH 850 55" i ett år nå og er strålende fornøyd. Har hatt 3 plasma før den. Netflix i Dolby Vision er flott men 4K filmer er ennå bedre. Ellers ser man stor forskjell på de forskjellige kanalene..

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Classic46: jeg er bekymret for de tingene jeg leser om UH850V. Banding, vertikale striper osv.
    Har du ikke hatt noen problemer med dette?

GWH: De selger ikke 65ks8005 lengre. Finner ikke utsalgssted.
    Den Sony TVen 65xe8505, dette er året modell slik jeg har skjønt? Klarer ikke å finne mye informasjon på det. Finnes det noen tester av denne og hvor i sikte ligger denne tven?

Ja, så var det den prisen på OLED da. Jeg skulle gjerne ønske jeg hadde så mye penger, men en plass må jeg sette stopp. Jeg skulle ønske jeg kunne gå for 55 tommeren, men frykter den blir for liten med distanse på 5 meter.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,051
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Classic46: jeg er bekymret for de tingene jeg leser om UH850V. Banding, vertikale striper osv.
    Har du ikke hatt noen problemer med dette?

GWH: De selger ikke 65ks8005 lengre. Finner ikke utsalgssted.
    Den Sony TVen 65xe8505, dette er året modell slik jeg har skjønt? Klarer ikke å finne mye informasjon på det. Finnes det noen tester av denne og hvor i sikte ligger denne tven?

Ja, så var det den prisen på OLED da. Jeg skulle gjerne ønske jeg hadde så mye penger, men en plass må jeg sette stopp. Jeg skulle ønske jeg kunne gå for 55 tommeren, men frykter den blir for liten med distanse på 5 meter.
    Jeg har også lest tester om min TV. Tror vel at grunnen til kritikk ang. banding og striper går mye på kilder. Jeg har hatt parabol fra både CD og Viasat i henholdsvis 20 og 15 år. Nå har jeg de to nyeste boksene fra begge to, samt to av forrige modell. Ser stor forskjell på div. kanaler, men ingen problem med bildet eller bevegelser. Har bare hatt Panasonic Blu-ray, nå UB 700. Har også byttet receiver til Yamaha RX A860 ...Cinema og Expert Bright room er de innstillinger jeg bruker. Nye utgaven av UH heter vel SJ tror jeg.

TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Jeg har også lest tester om min TV. Tror vel at grunnen til kritikk ang. banding og striper går mye på kilder. Jeg har hatt parabol fra både CD og Viasat i henholdsvis 20 og 15 år. Nå har jeg de to nyeste boksene fra begge to, samt to av forrige modell. Ser stor forskjell på div. kanaler, men ingen problem med bildet eller bevegelser. Har bare hatt Panasonic Blu-ray, nå UB 700. Har også byttet receiver til Yamaha RX A860 ...Cinema og Expert Bright room er de innstillinger jeg bruker. Nye utgaven av UH heter vel SJ tror jeg.

Jeg har fiber fra GET. Vet ikke hvordan det er i forhold til Canal Digital siden jeg akkurat har flyttet inn her jeg bor nå.
    Så hvis jeg har forstått deg riktig så er LG 850V nådeløs mot dårlige signaler og gjør ting verre på dårlige sendinger? Ellers ingen problemer med bleeding osv?

Men har du kalibrert din UH850 eller justert tven din selv?

Mvh
    Kjell Ove

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,051
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør ikke ting verre...men ser jo tydelig forskjell. Men kommer mye an på program også.
    Naturprogrammer fra BBC er jo alltid bra...så når man ser en film på en filmkanaler, så tenker man at dette er jo bra...helt til man setter på en Blu-ray...og ikke minst 4K materiale...ikke kalibrert...men prøvde å justere litt på Expert Dark rom. Etter div ting jeg fant på nettet. Men det fungerte dårlig. Så jeg resatte hele tv-en igjen. Folk ser ut som folk...men jeg har aldri vært og sett en kalibrert TV...så det kan godt hende jeg er helt på jordet . Hadde 3 Panasonic plasma før denne...og angrer ikke. Testen som Din side gjorde kan du sjekke ut. HJELP! LG 60uh850, LG 65uh950 eller Samsung UE65KS7505 eller bedre alternativ

Sent from my iPad using New Forum mobile app

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,051
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fiber fra GET. Vet ikke hvordan det er i forhold til Canal Digital siden jeg akkurat har flyttet inn her jeg bor nå.
    Så hvis jeg har forstått deg riktig så er LG 850V nådeløs mot dårlige signaler og gjør ting verre på dårlige sendinger? Ellers ingen problemer med bleeding osv?

Men har du kalibrert din UH850 eller justert tven din selv?

Mvh
    Kjell Ove
    Bleeding....det er noe mange klager over...så jeg har vært på YouTube og sjekket hva det er...og hentet fram en helt svart skjerm...skrudd av alt lys...og min skjerm er svart....helt svart...ikke noe annet. Har jo sett det før på enkelte filmer...svart...ikke noe annet enn svart. Leste også en test hvor de klaget på min TV om det...OK???HJELP! LG 60uh850, LG 65uh950 eller Samsung UE65KS7505 eller bedre alternativHJELP! LG 60uh850, LG 65uh950 eller Samsung UE65KS7505 eller bedre alternativ

Sent from my iPad using New Forum mobile app

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 04-17-2012, 00:57
  2. Svar: 1
    Siste melding: 04-12-2012, 01:07
  3. Sonos eller et alternativ
    By borchgrevink in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 10
    Siste melding: 01-05-2011, 10:17
  4. Svar: 3
    Siste melding: 08-20-2009, 00:14
  5. Svar: 0