Beste Projektor opp til 10 000.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste Projektor opp til 10 000.

Hei! For en stund siden var jeg veldig hypp på ny projektor. Men det ga seg, men nå har jeg fått lyst på det igjen! Projektoren skal brukes til LAN, til filmvisning og XBOX spilling...

Jeg/Vi ønsker ikke å bruke en formue på dette, og siden pengene ikke akkurat er mange, ønsker jeg en projektor i prisklassen under 10 000. Hvis det er utrolig mye kvalitet å hente ved å gå opp til 11 000, la gå

Jeg har tittet på et par projektorer:
    http://prisguide.hardware.no/vis_pro...oduct_id=18865

http://prisguide.hardware.no/vis_pro...oduct_id=18867
    http://prisguide.hardware.no/vis_pro...oduct_id=15027
    (hva er egentlig forskjellen på disse to?)

Er det noen andre "høvdinger" i prisklassen 10K-? (ev. litt pluss hvis det som sagt er mye å hente)

Ellers er det IKKE store krav til prikkfri kvalitet, så lenge du ser et greit bilde i spill og film så er det bra, trenger ikke å være supert i windows f.eks. Så jeg vurderer litt LG projektor og, siden de er så billige...

PS! Film og spilling kommer mest sannsynlig til å fremføres i et mørkt rom, men det har kanskje ikke så mye å si?
    Sist endret av foilltank; 09-17-2014 kl 20:48

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Du bør heller kjøpe deg en X1/4800 (hvis du finner en billig, er egentlig gått ut av produksjon), benq 5120 eller muligens en 4805 (litt dyrere)? Alle disse vil gi deg bedre bilde. De to sistnevnte er 16:9, og gir deg litt for lav oppløsning ved pc-spilling (som jo er 4:3), på xbox er det bra 16:9 støtte på spillene så der bør det ikke bli problemer.

Dersom du leter litt i kategorien finner du mange tråder som ligner denne, og sannsynligvis får du de svarene du trenger der. De to LCD projektorene ville jeg glemt om jeg var deg, da bør du heller prøve å finne en lett brukt panasonic ae500.

Av de tre alternativene dine er 6100 det beste valget. Men dersom du skal se mye film ville jeg altså gått for et av alternativene mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, er en viss økning i pris da... men blir det sterk økning i kvalitet om jeg velger å ikke gå for LCD?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. I den prisklassen ihertfall, de to du har funnet har et kontrastnivå på 700:1, det er altfor lavt. De fleste dlp'er i klassen har 2000:1 ++.

I dette prissegmentet ville jeg helt klart gått for en dlp. 5120/6100 er jo ikke så dyre, dersom du er bekymret over prisen. Bra projer til overkommelig pris. Selv ville jeg nok gått for en 4805 dersom jeg skulle kjøpt en budsjettprojektor idag. Nå har jo LCDene begynt å hale inpå DLP, men det er et ganske stort hopp i pris før du får lcd med akseptable spesifikasjoner /god nok billedkvalitet, i forhold til ditt budsjett.

Selv synes jeg ae700 frister (LCD), men den er langt dyrere enn de andre modellene. Jeg vil anbefale deg å følge med i prisjaktkategorien her på forumet, til de forskjellige aktuelle projektorene.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Her er mitt ultimate tips. Toshiba MT-200 til rett under 12 lapper på hifiklubben.
    Panegyrisk review:
    http://www.bigscreen.se/tester/nya/5..._TDP-MT200.htm

Litt over budsjett, men dette er nok en projektor du kan leve med LENGE uten at oppgraderingstrangen tar overhånd.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Beste Projektor opp til 10 000.

Sitat Opprinnelig postet av foilltank
    ....Projektoren skal brukes til LAN, til filmvisning og XBOX spilling...

...Er det noen andre "høvdinger" i prisklassen 10K-? (ev. litt pluss hvis det som sagt er mye å hente)
    Tror jeg vil anbefale deg storebroren til 6100 som er 6200, den gir deg xga oppløsning, 4:3 og 16:9, litt høyere lystyrke 725AL (video-modus) og 1300AL (eco-mode) og 1700AL (presentasjon) ca 12000.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •