Hifiklubben endrer policy for "DAGSPRIS" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    :cry: Stakkars klubben som strir med både konkurranse på produkter og velinformerte kunder :cry: Hva blir det neste? NAD på coop?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Til opplysning; det svar aldri ment å være et tilbud. Hvor har dere lest det? Show me!
    Hallo?
    Hva i huleste er da vitsen med hele opplegget?

Jeg gir meg ende over.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke spennende med en kalender der en kan finne nye spennende produkter til vanlig pris hver dag da?

edit: dropp det der med nye spennende...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    At HFK er en kjede som har levd "fett" på sine "beskyttede merker" håper jeg inderlig at ikke vil fortsettte. Når HiFi- og hjemmekinoelektronikk koster flere tusen kroner per kilo, så betaler man alt for mye, (selv om det ligger en del utviklingskostnader i produktet). Både HFK og andre kjeder prøver å beskytte seg og avansene er (sky)høye. Se bare på prisen på 4805 hos HFC og Komplett 3k i forskjell og ikke tror jeg at komplet ikke tjener på dem. Eller når det er salg på utgående modeller, selges disse gjerne til 1/2-pris, så noe er galt og vi som kunder blir lurt hele tiden. Marginene er alt for gode. Et godt eksempel er høyttalere, her kan det oppnås store rabatter og prisen henger ikke sammen med den reelle kostnaden, hvilket lett kan sees ved å sammenligne priser i forskjellige land.
    Vel, tatt i betraktning at HFK holdt på å gå under for noen år siden er det vel kanskje en litt drøy påstand at de "lever fett" på det de selger?

Jeg tror HFK sliter litt med at de lever i et spenningfelt mellom de kundene de hadde før og de kundene de retter seg mot nå. HFK som kjede er veldig anderledes nå enn de var før. Det selges mer på design og fancy greier, og markesføringen er rettet mindre mot "bilstereo-og-CerwinVega-bønder" og mer mot pengesterke Frogner-mennesker. Samtidig ønsker de vel ikke å gi helt slipp på den gamle kundemassen heller, og det er jo helt tydelig utifra denne tråden at det er veldige mange mennesker som har et forhold til HFK og har en mening om dem (på godt og vondt).

En ting jeg virkelig lurer på er dette: Er prisene egentlig så mye billigere i andre land? Det er ikke mitt inntrykk.

Hågen

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Pris er det viktigste fortrinnet når varene ellers er likverdige. At HFK er en kjede som har levd "fett" på sine "beskyttede merker" håper jeg inderlig at ikke vil fortsettte. Når HiFi- og hjemmekinoelektronikk koster flere tusen kroner per kilo, så betaler man alt for mye, (selv om det ligger en del utviklingskostnader i produktet). Både HFK og andre kjeder prøver å beskytte seg og avansene er (sky)høye. Se bare på prisen på 4805 hos HFC og Komplett 3k i forskjell og ikke tror jeg at komplet ikke tjener på dem. Eller når det er salg på utgående modeller, selges disse gjerne til 1/2-pris, så noe er galt og vi som kunder blir lurt hele tiden. Marginene er alt for gode. Et godt eksempel er høyttalere, her kan det oppnås store rabatter og prisen henger ikke sammen med den reelle kostnaden, hvilket lett kan sees ved å sammenligne priser i forskjellige land.
    jeg jobbet på hifiklubben i Bergen, og kan love dere at hifiklubben ikke lever "fett" på sine eneimportør produkter.

Det koster penger å drive butikk. Husleie, strøm, tlf, lønn til ansatte, sosiale utgifter, demo produkter, reperasjon av produkter, delelager, varelager, returer osv

Det er hardt pressede marginer i bransjen, og det er ingen idag som lever "fett" på sine produkter. Spesielt ikke siden folk også handler på nettet, hvor man har ferre utgifter: leie av IT, strøm og evt lagerlokale.
    Det går greit å selge billigere på nettet siden man har færre utgifter. Dette legger press på butikkene, og vi vil nok se færre hifibutikker i årene fremover. Bra eller dårlig?

Hva med de som ikke handler på nettet, er det da greit at folk begraves i bedriten billig møkk på Elkjøp og lign. butikker? Eller er det greit å ha ekspertbutikker å gå til?

Begge deler har livets rett, og det må eksistere en balanse mellom disse. man kan ikke bare klage og syte og tro at butikkene håver inn gryn fordi prisene er høyere enn på nettet

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Begge deler har livets rett, og det må eksistere en balanse mellom disse. man kan ikke bare klage og syte og tro at butikkene håver inn gryn fordi prisene er høyere enn på nettet
    Jeg har aldri sagt eller trodd at man tjener så fett i bransjen. Prisene i Norge kan konkurrere med de man finner i resten av Europa og det er ikke mange bransjer hvor det er slik. Jeg har heller ikke noe problem med at man tar høyere pris i en "fysisk" butikk enn på nettet.

Det jeg har reagert på er at man må leve opp til det man sier i sin markedsføring. Det har faktisk Hifi-klubben valgt å gjøre foreløpig selv om de har endret litt på teksten for hva "DAGSPRIS" er enkelte steder.

EDIT: De som tjener fett er de som selger "billige" dagligvarer.

Robert-

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de som nevnt tidligere i tråden selger en tv 10000 kr dyrere enn en annen butikk i samme by og samtidig forteller kunden at dette er markedets beste pris, da LURER de kunden!! Og det er direkte uetisk.

Jeg er enig med robertaas her, helt greit at fysiske butikker er noe dyrere enn nettbutikker, betaler selv gjerne noen hundrelapper ekstra for å kjøpe i butikk framfor på nett. Og de som handler på nett ville heller ikke blitt så blide dersom de ikke lenger kunne gå i butikker for å sjekke ut varene før de bestiller dem. Men hvis de skal ha prisgarantier og skryte på seg markedets beste priser, så får de drite i sånt tull som at "markedet" ikke inkluderer enkeltstående butikker, samt forandre ordlyden til noe som "markedets beste butikkpriser" hvis de ikke kan konkurrere med nettbutikkene. Også her bør de heller ikke ligge tusenlapper over hvis de skal skryte av prisene sine.

Ærlighet er poenget her, så lenge de er ærlige gir de kunden et reelt valg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå annonserer de med "Skandinavias laveste priser på flatskjerm-tv". Er det noen andre enn dem som selger lcd fra NAD eller plasma fra Fujitsu i Norge?

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Nå annonserer de med "Skandinavias laveste priser på flatskjerm-tv". Er det noen andre enn dem som selger lcd fra NAD eller plasma fra Fujitsu i Norge?

Robert-

dette er akkurat det samme som forbrukerrådformannen/lederen i forbrukerrådet, thon, har satt spørsmålstegn ved.
    jeg har nevnt dette til flere av mine kompiser i flere måneder.

saken er den at hvordan kan lefdal sies å ha den retten til å markedsføre seg med en 150% prisgaranti på produkter de ENE OG ALENE SELGER I NORGE? det henger nemlig ikke på grep, hvordan skal noen kunne konkurrere på prisene til disse produktene bare lefdal fører i hele norge (og såvel skandinavia)?

svaret er enkelt, det er ingen konkurranse, og sålenge lefdal har monopol vil det aldri bli noen konkurranse. det er derfor feilaktig markedsføring å fremsette lovord om 150% prisgaranti på disse produktene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    dette er akkurat det samme som forbrukerrådformannen/lederen i forbrukerrådet, thon, har satt spørsmålstegn ved.

saken er den at hvordan kan lefdal sies å ha den retten til å markedsføre seg med en 150% prisgaranti på produkter de ENE OG ALENE SELGER I NORGE? det henger nemlig ikke på grep, hvordan skal noen kunne konkurrere på prisene til disse produktene bare lefdal fører i hele norge (og såvel skandinavia)?

svaret er enkelt, det er ingen konkurranse, og sålenge lefdal har monopol vil det aldri bli noen konkurranse. det er derfor feilaktig markedsføring å fremsette lovord om 150% prisgaranti på disse produktene.
    Joda, Lefdal/Elkjøp er så store at de bestiller egne spesialutgaver. Om andre selger en vaskemaskin med modellnummer 100 så selger de en lignende vaskemaskin fra samme merke med modellnummer 100E hvor eneste forskjell er at en knapp er hvit istedenfor grå. Pga. pes omkring dette har de for lenge siden gått med på at prisgarantien omfatter modeller med lignende spesifikasjoner. Husker ikke når dette skjedde, men det er i alle fall ett år siden.

Situasjonen du beskriver er altså ikke lengere et problem, men det forhindrer sikkert ikke Hifiklubben fra å spre FUD om andre kjeder. :wink:

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    ...
    Situasjonen du beskriver er altså ikke lengere et problem, men det forhindrer sikkert ikke Hifiklubben fra å spre FUD om andre kjeder. :wink:
    Arrester meg hvis jeg misforstod noe her, men i dette tilfelle var det vel egentlig ikke HiFi Klubben som spredde FUD, men keysersoze?

Jeg har faktisk opplevd akkurat den nevnte situasjonen på Elkjøp en gang, men det er lenge siden. (Minst to år.) Gledelig hvis det ikke er slik lenger!

Hågen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haagen
    Arrester meg hvis jeg misforstod noe her, men i dette tilfelle var det vel egentlig ikke HiFi Klubben som spredde FUD, men keysersoze?
    Har hørt akkurat det samme fra Hifiklubben.

Robert-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss ta DVDR616 og DVDR615 fra Philips. Elkjøp selger DVDR615 og Expert selger DVDR616. Ellers er de like sålangt jeg kan se. I et slikt tilfelle vil Elkjøp/Lefdal gi prisgaranti side de produktmessig er like.

Slik har det vært i minst et par år etter at det ble kommentert fra forbrukermyndigehetene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger absolutt også Hifiklubben tynt ann når de annonserer med "Skandinavias laveste priser" på produkter som kun de fører.

Robert-

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    DET blir de garantert tatt på, ja...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bc2d
    denne artikkelen her som bc2d var meg i forkjøpet med å sette fram, viser akkurat det som er poenget med min forrige tråd. jeg vet forresten ikke hva FUD er.

vel, jeg har fått slått fast poenget mitt. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne artikkelen her som bc2d var meg i forkjøpet med å sette fram, viser akkurat det som er poenget med min forrige tråd. jeg vet forresten ikke hva FUD er.

vel, jeg har fått slått fast poenget mitt. :wink:
    FUD = Fear, Uncertainty and Doubt.
    Men artikkelen i Dagbladet viser vel egentlig at det du skrev er ganske så reelt, de holder på sånn fremdeles!

Hågen

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat på NRK om dette. Viste seg at det bare var 2 produkter av 1100-1200 som det var problem med. Dette var produkter som ingen andre selger. SKulle likt å vist hvilke produkter det var snakk om.

Det hadde iallfall ikke noe med det Keyzersoze snakket om, for de eventulle produktene som blir spesiallagd for Lefdal blir også solgt hos Elkjøp. (rettere sagt, Lefdal er for liten til at det blir lagd egene produkter til dem)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er problemet?