panasonic AE700 eller hitachi pj100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

panasonic AE700 eller hitachi pj100

lurer på hvilken av disse jeg skal velge.
    har fått visst hitachi`en på hificenteret men har ingen plass å få
    sett på panasonic`en. Har sett at hitachi en har fått middels karakter, mens panasonic ae700 har blitt skrytt opp i skyene av de fleste blad.

hitachi pj100 får jeg for 13600kr (www.nomatica.com) (inkl moms og frakt)

panasonic AE700 14900 (www.dinhjemmekino.no)

i butikken koster hitatchi pj100 19900 kr så det er ett nokså bra juletilbud nomatica har.

hvilken av disse er best? slik jeg har erfart er ikke pris akkurat noe særlig å se etter... spesielt ikke når jeg får dem for nærmest samme pris! :roll:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: panasonic AE700 eller hitachi pj100

Sitat Opprinnelig postet av svennand
    sett på panasonic`en. Har sett at hitachi en har fått middels karakter, mens panasonic ae700 har blitt skrytt opp i skyene av de fleste blad.

i butikken koster hitatchi pj100 19900 kr så det er ett nokså bra juletilbud nomatica har.

hvilken av disse er best? slik jeg har erfart er ikke pris akkurat noe særlig å se etter... spesielt ikke når jeg får dem for nærmest samme pris! :roll:
    Jeg har sett begge på samme signalkilde og er ikke i tvil et sekund om at AE700 er det beste kjøpet her.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Jeg har sett begge på samme signalkilde og er ikke i tvil et sekund om at AE700 er det beste kjøpet her.
    fordi???

den er bedre på ka? har en finger på hitachi rett og slett for den har utsalgspris 19900 og jeg får den for 13600,- de testene som er gjort av den har også avgjort etter pris.

altså er hitachien i utgangspunktet dyrere en panasonic.

men i dette tilfellet er den faktisk billigere. så er panasonicen verdt å betale 1000kr mer for når man skulle tro at hitachien er bedre siden den ligger i 20k klassen.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Hitachien i demorom på HFC Kr.Sand. Det var en stor skuffelse for min del. Veldig tydelige vertikale striper. Selv syns jeg 4805 så bedre ut faktisk.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 245cm fra linse til vegg å gå på. så for å kunne utnytte ett 80" lerret har jeg funnet ut at hitachien kanskje er best?

skrik ut om jeg tar feil. sikler litt etter den Smooth Screen teknologien!

hjelp jeg sitter i en skikkelig vanskelig velgesituasjon! er vel ingen med pta 700 i ålesund som ikke har noe imot ett besøk vel?????

står forresten mellom valget av kabel:

Real Cable komponent 10m
    Real Cable s-Video 10m Evolution
    http://dinhjemmekino.no/product_info...oducts_id/1168
    http://dinhjemmekino.no/product_info...oducts_id/1109
    der øverste skal til dvd og nederste til forsterker (xbox, pc osv)
    pris Kr.546 og Kr.434 som utgjør ca 1000kr inkl porto

og proson komponent kabel 10m (denne har en ekstra phono plugg for signal, klart ikke like bra som s-video men...) denne koster da også 1000kr på hificenteret

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    Jeg så Hitachien i demorom på HFC Kr.Sand. Det var en stor skuffelse for min del. Veldig tydelige vertikale striper. Selv syns jeg 4805 så bedre ut faktisk.
    vet men jeg sliter noe voldtsomt med regnbueeffekten... var virkelig ille på 4805 (så bad boys 2, bil sekvensen)

så dessverre er dlp prosjektorer helt utelukket

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heldigvis ikke plaget av det, men det hjelper desverre ikke deg så mye... Etter hva jeg har hørt virker Panasonic helt enorm, men jeg har ikke sett den selv da.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

den er bedre på ka? har en finger på hitachi rett og slett for den har utsalgspris 19900 og jeg får den for 13600,- de testene som er gjort av den har også avgjort etter pris.

altså er hitachien i utgangspunktet dyrere en panasonic.
    Heisann. Hitachi er kunstig høyt priset i Norge. Jeg kan GARRANTERE at butikkene betaler mindre i innkjøp for en Hitachi enn en Pansonic. Derfor vil de ofte anbefale denne hvis de kun tenker profitt. At den selges til overpris i Norge gjør den ikke til en bedre projektor.

Beviset ser du jo ved å observere at Pansonic er en del dyrere på denne butikken enn hitachi.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nødt til å svare igjen her.

Du spurte om svar på om hva andre brukere synes var best. Jeg svarte Pana AE700. Må nevne noen punkter her.

1. Hvor mye en PJ koster viser nødvendigvis ikke hvilken som er best. Den prisen du har på Hitachien; er du sikker på den? Med alle avgifter, toll o.l.?

2. TX-100 har mye mer screendoor enn AE700. Pana sin Smooth screen-teknologi gjør at screendoor er et ikketema på LCD lenger.

3. Kontrastforholdet er bedre på 700

4. VB opplevde jeg også på Hitachien på demorommet til HFC.

5. Uansett; dersom du skulle legge prisen til grunn (Hitachi 20k og Pana 15k), mener du at du gjør et bedre kjøp fordi du får "størst avslag" på Hitachien?

6. Begge prosjektorer er godt og mye omtalt her på forumet, les disse og døm selv.

7. Skaff deg en demo av begge PJer, så vil du selv ha en godt grunnlag for å mene hvilken du synes er best. Det er tross alt det viktigste. :wink:

Lykke til med valget!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Må nødt til å svare igjen her.

Du spurte om svar på om hva andre brukere synes var best. Jeg svarte Pana AE700. Må nevne noen punkter her.

1. Hvor mye en PJ koster viser nødvendigvis ikke hvilken som er best. Den prisen du har på Hitachien; er du sikker på den? Med alle avgifter, toll o.l.?

2. TX-100 har mye mer screendoor enn AE700. Pana sin Smooth screen-teknologi gjør at screendoor er et ikketema på LCD lenger.

3. Kontrastforholdet er bedre på 700

4. VB opplevde jeg også på Hitachien på demorommet til HFC.

5. Uansett; dersom du skulle legge prisen til grunn (Hitachi 20k og Pana 15k), mener du at du gjør et bedre kjøp fordi du får "størst avslag" på Hitachien?

6. Begge prosjektorer er godt og mye omtalt her på forumet, les disse og døm selv.

7. Skaff deg en demo av begge PJer, så vil du selv ha en godt grunnlag for å mene hvilken du synes er best. Det er tross alt det viktigste. :wink:

Lykke til med valget!
    takk for ett godt argumentert svar. akkurat det jeg ønsket :wink:

angående punkt 1 er jeg sikker. var veldig spesifik da jeg bestilte den prosjektoren med spm angående dette...

jeg heler nå mer og mer mot panasonic en ja. faktisk veldig mye.
    fikk nesten litt avsmak på hitachien :roll:

så var det bare å finne ett 80" lerret i den budsjettklassen. eller ett lerret med målene 170x95 synlig flate. er det forresten greyline lerret som er å anbefale til denne prosjektoren? har tenkt å ha svarte rullgardiner på alle vindu så lyset blir ikke noe særlig problem. bare kanskje en lampe for å se hva man spiser til filmen... 8)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greyline er å foretrekke på alle digitale pj'er (iflg guruer). Skal du ha nedtrekk eller ramme? Ramme er det beste, da kan du også få ett lerret med gråtone uten struktur (Adeo). Hvis du skal ha gråtone nedtrekk, så må du vel på Euroscreen Greyline. Denne har 170 cm synlig bredde.

Mvh

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Greyline er å foretrekke på alle digitale pj'er (iflg guruer). Mvh
    Du mener vel et grått lerret generelt her? Greyline-lerretet er med struktur og Adeo uten. På AE-700 synes jeg at Adeos glatte lerret definitivt viste det roligste bildet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel at Adeo ikke finnes som nedtrekk, kun motorisert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ca 3 år gammel Hitachi LCD "dataprosjektor" som jeg har tenkt å bytte ut, var derfor på en lokal butikk og fikk bl.a. demonstrert PJ100 og 4805.

Har alltid irritert med noe sinnsykt med de vertikale stripene som er på den gamle prosjektoren min, men jeg var sikker på at dette var ikketema på nye prosjektorer. Fikk derfor sjokk når jeg så PJ100 og det nesten var like ille på den! Fargene synes jeg var rå på PJ100 sammenlignet med 4805, men de vertikale stripene gjør at den er helt uaktuell for mitt vedkommende, (hadde heller kjøpt 4805, uansett regnbuer)...

Har ikke prøvd AE700 men utifra det jeg har lest så er nok den ett mye mer aktuelt nestekjøp enn PJ100 ihvertfall... blir nok AE700 eller 7800 på meg dersom det blir kjøp iløpet av nærmeste fremtid.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    projecta har et "high contrast" nedtrekkslerret med grå duk og med gain på 1:1 (kjøpt hos mpx.no)

jeg har bestillt dette til min benq 7800

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    projecta har et "high contrast" nedtrekkslerret med grå duk og med gain på 1:1 (kjøpt hos mpx.no)
    Kan du være så snill å linke til hvilket lerret du har kjøpt? Og vet du om det er struktur i duken?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at de fleste Panasonic projektor eiere er flinkere til å skifte pære enn noen andre :idea:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Er det ikke slik at de fleste Panasonic projektor eiere er flinkere til å skifte pære enn noen andre :idea:
    Tipper det ligger mer å at de har vært "flinkere" til å skrike opp om det. Dersom en leser avstemmingen til lygren er tydeligvis ikke problemet så utbredt som en skulle tro til å begynne med.....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salget av projektorer er vel egentlig bare i sin spede begynnelse, men etterhvert som salget av projektorer øker, vil også muligens feilprosenten øke.......eller kanskje kvaliteten på pærene vil forbedres.....

Vi bruker også utstyret forskjellig. Som jeg har lagt merke til har en annen på forumet brukt 3-4 år på samme timetall som en selv har "forbrukt" på 6 mnd.....

PS! Jeg tar alltid ut stikkontakten til proj. når det er "lyn og torden" på gang, også når man reiser vekk for flere dager.....i tilfelle.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    PS! Jeg tar alltid ut stikkontakten til proj. når det er "lyn og torden" på gang, også når man reiser vekk for flere dager.....i tilfelle.
    Tydeligvis ingen dum ide, i og med Plasmaboys problem med VB forsvinner når han har hatt av strømmen før bruk... :wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •