panasonic AE700 eller hitachi pj100 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi og driver og vurderer pt ae700 til bruk i stuen, og da både til tv og hjemmekino bruk.
    Den skal henge 2.8 meter fra veggen og lyse opp ett sånt grått lerret som avshop har. og vi skal sitte 4-4.5 meter i fra lerret.
    Kan leve med lampebytte etter 3000-4000 timer.

Men leser en artikkel i lyd og bilde nr 12 (s 114-115) at bilder fra projektor ikke er veldig stas fra paraboltunere og at 43-44 tommer er maks. (vi bruker en force digitality tuner til canal digital)

Er tanken min om prosjektor bare å skrinlegge eller er det bare slik at man kan oppleve at bildet ikke er 100% uten at det ødlegger helt.

Har også lest meg fram til at pt ae700 har ett veldig stort zoom område og da kan man vel zomme bildet ned i ganske få tommer.

Alternativet blir thomson 50" bakprojektor eller en prisgunstig plasma f.eks qp vision 42hd. (i alle fall noe som er klart for hd signaler)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thomson bakprojeksjon har jo ikke allverden bilde heller. Dersom du har testet dette på f.eks El Kjøp, har du nok opplevd at test DVDen er en animasjonsfilm. Det vises sjelden bilde med vanlige TV signaler, og det er en grunn til dette. I tillegg skal en ikke sitte langt ut på siden før bildet blir mørkt. :cry:

Men projektorbilde kan bli for stort (smak og behag) for vanlig TV titting. Noen synes det er slitsomt å se dagsrevyen på et lerret på 100". I tillegg må en mørklegge stua dersom en skal ha projektor, iallefall delvis. Dette taler for bakprojeksjon.

Personlig landet jeg på projektor + vanlig TV (29").

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Thomson bakprojeksjon har jo ikke allverden bilde heller. Dersom du har testet dette på f.eks El Kjøp, har du nok opplevd at test DVDen er en animasjonsfilm. Det vises sjelden bilde med vanlige TV signaler, og det er en grunn til dette. I tillegg skal en ikke sitte langt ut på siden før bildet blir mørkt. :cry:

Men projektorbilde kan bli for stort (smak og behag) for vanlig TV titting. Noen synes det er slitsomt å se dagsrevyen på et lerret på 100". I tillegg må en mørklegge stua dersom en skal ha projektor, iallefall delvis. Dette taler for bakprojeksjon.

Personlig landet jeg på projektor + vanlig TV (29").
    Ja jeg har selv sett eldre thomson bakprojektor med mine egne øyne og det er ikke vakkert, verfall ikke før man er veldig langt vekke fra bildet.
    Men ting blir jo nyere der og, siste moddelen har 1280x720 oppløsning samt faroudja bildebehandlig til å scale å sånt. (test lyd og bilde nr12 s.126-130)
    Har ikke sett disse nye selv ennå. Så må vel prøve finne en butikk som har utstilt og se på.
    Men med tanke på at en projektor gjerne har enda lavere oppløsning og enda større bilde kan det vel ikke bli så galt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig bildet er blitt bedre på bakprojeksjons TVer, de følger vel samme utvikling som projektorer. Uansett så tror jeg du får mest bilde for pengene ved å kjøpe projektor.

Kjøper du en 50" vil du føle at dette er en veldig stor TV, og at du ikke trenger større bilde. Men 50" vil du raskt finne ut ikke er "hjemmekino", da må du opp mot 80-100" (synes jeg). Jeg vurderte også å kjøpe 52" Thomson bakproj., men er glad jeg slo det ifra meg.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker min H57 både til tv og hjemmekino og selv med tildels mye lys i rommet fungerer det greit som tv. For stort å se dagsrevyen på? tja, jeg synes ikke det (bruker 4:3 da og totalbredde for 16:9 er ca 175 cm).

Kontrast og sortnivå etc er selvfølgelig ikke nevneverdig bra med mye lys på, men hvor mye trenger en for vanlig tv-titting? (nyheter, serier etc).
    Jeg synes i allefall at det fungerer greit nok som tv.

Bruker forøvrig en topfield 4000 satelitt tuner med kompositt, og nrk og tv2 er noenlunde ok, mens blir litt mpegartefakter etc innemellom på f.eks tv norge.
    Har prøvd med en scart/rgb til vga som fulgte med projektoren, og velger jeg rgb ut på tunere, så fungerer det dårlig, velger jeg juv får jeg bilde, men med et vannvittig lillastikk øverst og grønnstikk på midten, så har bestillt en scart til vga overgang (samme merke som den scart til komponent som avshop.no selger), og håper det vil gi et bedre bilde!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke disse projektorne zoomes med fjernkontrollen.
    Eller må man opp og vri manuelt.
    Tenker spesielt på ptae700

Hadde jo vært veldig greit å kunne zoome ned til 40" med ett tastetrykk til tv bruk og opp til 100" når det skulle snurres film.

Hadde jo vært genialt med en projektor med minne for forskjellige innstilinger.

Ytterlige greier her ville jo vært et lite lerret i ramme fastmontert på vegg og stort motorisert lerret som datt ned når man dyttet en dvd i spilleren.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Hadde jo vært veldig greit å kunne zoome ned til 40" med ett tastetrykk til tv bruk og opp til 100" når det skulle snurres film.
    Jeg har per dags dato ikke vært borti en projektor som kan forandre størrelsen på bildet så mye kun via zoom.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke annet enn håpe vi blir fornøyd.

ptae700 og greyline er bestilt av avshop

Har en uåpnet flåklypa grandprix dvd som har ventet lenge på denne stunden.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •