Atter en konge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Atter en konge

Hei ! "Atter en konge - special edition" kommer i salg neste uke 10.desember. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt den rimligst hen ? I fjor fikk jeg kjøpt "to tårn" (special ed.) for 299 kroner hos Posten, men har ikke sett at de har avertert noe enda, har faktisk ikke sett noen avertert "atter en konge - special ed." enda.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www7.cd-wow.fm/detail_results...subcat=region2

Bryter 199 kroners grensen så du må gamble på at den ikke blir stoppet i tolla.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDSoon.com har denne. Da jeg bestilte kostet den kr 180 ferdig levert i postkassa (sone 1).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    DVDSoon.com har denne. Da jeg bestilte kostet den kr 180 ferdig levert i postkassa (sone 1).
    Er det ikke slik at Sone 1 bare har 480 linjer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spør du om mer enn jeg kan svare på. Andre som vet dette ? Jeg har kjøpt LOTR 1 og 2 i sone 1 og har vært meget fornøyd med lyd og bilde. De kritikker jeg har lest på nettet har ikke omtalt at NTCS utgaven skal være "dårligere" enn PAL versjonen, heller i retning at NTCS er en smule bedre :?:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mye erfaring med Sone 1 materiale, men det jeg har sett oppfatter jeg at er bedre på Plasmaen min enn på projektoren, men det kan det være flere grunner til, for det første så er jo Plasmaen min NTSC; 848/852*480 Linjer 60Hz. For det andre er den koplet opp med 1m lang DVI kabel. Projektoren er av typen Infocus X1 med 800*600 linjer den er koplet opp med 5m lang VGA kabel, men hovedgrunnen til at jeg oppfatter det som bedre bilde på Plasmaen er kanskje størrelsen på bildet. 800*600 på 100" lerret i forhold til 848*480 på 42" plasma. Jeg har ikke sett nok på/etter forskjeller på sone materiale til at jeg kan uttale meg bastant om det, men jeg planlegger å oppgradere systemet mitt etter hvert, og da er det jo kanskje kjedelig å sitte med Sone 1 filmer på 720*480 hvis projektoren/plasmaen har 1024*576 eller 1280*720?

Begge oppsettene mine er med samme HTPC forøvrig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg har ikke så mye erfaring med Sone 1 materiale, men det jeg har sett oppfatter jeg at er bedre på Plasmaen min enn på projektoren, men det kan det være flere grunner til, for det første så er jo Plasmaen min NTSC; 848/852*480 Linjer 60Hz. For det andre er den koplet opp med 1m lang DVI kabel. Projektoren er av typen Infocus X1 med 800*600 linjer den er koplet opp med 5m lang VGA kabel, men hovedgrunnen til at jeg oppfatter det som bedre bilde på Plasmaen er kanskje størrelsen på bildet. 800*600 på 100" lerret i forhold til 848*480 på 42" plasma. Jeg har ikke sett nok på/etter forskjeller på sone materiale til at jeg kan uttale meg bastant om det, men jeg planlegger å oppgradere systemet mitt etter hvert, og da er det jo kanskje kjedelig å sitte med Sone 1 filmer på 720*480 hvis projektoren/plasmaen har 1024*576 eller 1280*720?

Begge oppsettene mine er med samme HTPC forøvrig.
    Tror ikke en kan tenke slik, fordi da hadde alle på Forumet kjøpt PAL versjon og ingen kjøpt NTCS, og slik er det jo ikke.

Stilte samme spørsmålet på Forumet tidligere og fikk bl.a dette til svar:

Projektoren din skal uansett vise 854 x 480 pixler, siden dette er native oppløsning. Når du ser en PAL dvd vil projektoren din skalere ned 576 til 480, slik at oppløsningen passer til panelene. Den faktiske oppløsningen i bildet blir uansett lik, PAL eller NTSC. Det som er viktigst er selve kvaliteten på materialet på platen. _________________
    Mvh
    AK

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Tror ikke en kan tenke slik, fordi da hadde alle på Forumet kjøpt PAL versjon og ingen kjøpt NTCS, og slik er det jo ikke.

Stilte samme spørsmålet på Forumet tidligere og fikk bl.a dette til svar:

Projektoren din skal uansett vise 854 x 480 pixler, siden dette er native oppløsning. Når du ser en PAL dvd vil projektoren din skalere ned 576 til 480, slik at oppløsningen passer til panelene. Den faktiske oppløsningen i bildet blir uansett lik, PAL eller NTSC. Det som er viktigst er selve kvaliteten på materialet på platen. _________________
    Mvh
    AK
    Det er klart jeg vil foretrekke 480 glassklare linjer framfor 1080 linjer med støy for å si det sånn, men faktum må gjenstå at dersom man scalerer bildet så MÅ det gå negativt ut over billedkvaliteten. I noen tilfeller der man har en bra scaler vil det kanskje ikke synes engang, men dog, bildet blir tilføyd støy. Men isteden for å diskutere teknisk i "pris" får jeg slenge meg på: er det noen som vet om billige plasser for LOTR DVD'er, i begge soner? (Må jo sjekke nå :lol: )

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hvis bildet blir 480 linjer uansett så kjøper man NTSC.
    For NTSC har 60Hz, PAL har 50Hz.
    Da har NTSC 20% mer billedinformasjon og man slipper eventuelle "feil" i nedscalering fra 576 til 480 linjer ved en eventuell PAL-kilde.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Vel, hvis bildet blir 480 linjer uansett så kjøper man NTSC.
    For NTSC har 60Hz, PAL har 50Hz.
    Da har NTSC 20% mer billedinformasjon og man slipper eventuelle "feil" i nedscalering fra 576 til 480 linjer ved en eventuell PAL-kilde.
    Så lenge jeg har projektor så er det den som vil bli brukt til film. Hva er best av sone 1 og 2 til X1 projektor?

Jeg har forstått at selv om X1 tar imot signaler opp til 85Hz så vil den ikke vise mer en 60Hz, vil det ha noe å si?

Og til slutt: PE7800 har 1024*576, da bruker man vel Sone 2 filmer?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er delte meninger.
    PAL har flere linjer men i 50 bilder i sekundet.
    NTSC har færre linjer men i 60 bilder i sekundet.

Regnestykket totalt blir helt likt. Linjer x Hz.

Personlig liker jeg PAL bedre enn NTSC.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet om noen norske butikker da ? :wink:

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet elkjøp vil komme til å selge den for 299,-. Har ikke sett noen pris på collectors edition enda hos dem. Hos andre har jeg sett Collectors ed for ca 550 - 600 kr. Å kjøpe den fra Play.com blir ikke noe spesielt billigere, etter å ha lagt til MVA + postens avgift. Billigste jeg finner i USA/Canada er $58.25 inkl frakt til norge. Det blir ca 500,- inkl alt ($58.25 = 354 kr + ($49.26 * 1,24) + 70)

Noen som har sett noen bedre pris enn ca 550 for collectors edition i norge ? Gidder ikke å bestille fra usa for å spare usle 50 kr.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har nå avertert den for 299 på sine hjemmesider - dvs. det står 399 på produktsiden, men 299 på forsiden og når man legger den i handlekurven.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal vil også selge den for 299,-

Mvh

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm- får bare frem kr 399,-. Både på inforsiden og i handlevognen. Finner ikke filmen på forsiden.....???

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, fant filmen til 299, - på forsiden under Ukens produkt til høyre.
    I handlekurven står prisen imidlertid til kr 399,-.....

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et par timer siden fikk jeg 299,- som pris i handlevogna, men nå er den altså endret til 399,-. Skulle ikke forbause meg om prisen på forsida snart ble endret også.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så pleier både Elkjøp og Lefdal å "gruse" alle online-shoppene når det kommer til pris på svært populære titler.

Men 399kr er altfor mye. Tipper dem senker prisene når den kommer i butikken. I hvertfall til 349kr.

Her må posten igjen gå framfor med et godt eksempel å selge den til 299kr, syntes jeg

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Uansett så pleier både Elkjøp og Lefdal å "gruse" alle online-shoppene når det kommer til pris på svært populære titler.

Men 399kr er altfor mye. Tipper dem senker prisene når den kommer i butikken. I hvertfall til 349kr.

Her må posten igjen gå framfor med et godt eksempel å selge den til 299kr, syntes jeg
    Enig, det hadde vært fint ! Så slipper en å handle hos Elkjøp, det er positivt .

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •