Prosjektor som dataskjerm (litt film)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor som dataskjerm (litt film)

Hei!

Først vil jeg si at jeg er veldig fornøyd med avforum, her har jeg fått svar på mange av spørsmålene mine (og så raskt som jeg fikk svar!). Dette er et kjempebra nettsted! (Tusen takk for alle gode svar!).

Lurer bare på om noen gidder å tipse meg litt videre i "prosjektorjungelen". Jeg skal bruke prosjektoren hovedsakelig som "skjerm" til dataen, men kommer også til å kjøre litt film en skjelden gang. Har så vidt vurdert disse alternativene (Jeg vil bruke max max 20 000 på prosjektoren): Epson EMP-S1L, 3M S10, 3M S20, Infocus LP640.
    Er noen av disse noe å satse på, eller har noen et bedre forslag. De fleste av disse prosjektorene har en oppløsning på 800 ganger 600, trenger jeg mer?(kanskje 1024 ganger 768?) Skal bruke den i et ganske mørkt rom.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du hovedsaklig skal bruke projektoren til data er nok 4:3 format å anbefale..(Så sant du ikke ser mye dvd/film fra datamaskinen?) Jeg ville definitivt gått for en projektor med XGA oppløsning. (1024x768), derfor ramler alternativene du har listet opp ut.

Siden du har et mørkt rom trenger du ikke mye lysstyrke heller, men de fleste XGA projektorer er desverre MEGET lyssterke. Det billigste alternativet jeg finner er BenQ 6200 til itt over 12k.. http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31969

Det beste hadde vært om du fant en brukt Nec HT1000 (høy kontrast) til en rimelig penge, men den er ikke lett å oppdrive brukt.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en oppgave for BenQ PB6200, oppløsningen stemmer og du får også en pj som kan vise 16:9 film greit i et mørkt rom samt sport/spill i et opplyst rom. Søker du på 6200 får du mange tråder du kan lese. Har både 5120 og 6200 oppmontert hvis du ønsker en demostrasjon. :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •