Ingen garanti fra komplett.no på infocus??????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen garanti fra komplett.no på infocus??????

Fikk beskjed om dette når en venn av meg ville kjøpe 4805 via komplett.
    Dro på Hifi Centeret her hjemme, men han sa at komplett hadde kjøpt opp et parti med utenlanske proer, som ikke ble dekket av garantien her hjemme.........
    Noen som har hørt det samme?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...DET er iallfall ikke ditt problem... Komplett står jo ansvarlig på vanlig vis overfor deg, og da må i så fall de forholde seg til de frister som foreligger.

Newcomer HrOlsrud sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk kjøpslov gjelder alle varer kjøpt over disk i Norge med kvitering.
    3 år på brune varer.
    :!: :!:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HrOlsrud
    Norsk kjøpslov gjelder alle varer kjøpt over disk i Norge med kvitering.
    3 år på brune varer.
    :!: :!:
    Er det ikke enklere å la vær å si noe hvis man ikke vet, isteden for å komme med en bastant uttalse som er feil.

Forbrukerkjøpsloven gir 2 eller 5 års reklamasjonsrett. En projektor går under 5 års regelen.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De plikter da å reparere, omlevere eller heve kjøpet om noe er feil. Du har i prinsippet rett til å velge, men det har vist seg å ikke alltid være så lett i praksis. Den eneste "trusselen" du møter er dersom Komplett skulle forsvinne. Da er det plutselig ingen som har garantiansvar lenger.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    De plikter da å reparere, omlevere eller heve kjøpet om noe er feil. Du har i prinsippet rett til å velge, men det har vist seg å ikke alltid være så lett i praksis. Den eneste "trusselen" du møter er dersom Komplett skulle forsvinne. Da er det plutselig ingen som har garantiansvar lenger.
    Dette her er heller ikke helt riktig. Man kan ikke velge om man vil ha ett nytt produkt, eller heve kjøpet sånn uten videre.
    Da må det være 3.gangs rep av samme feil, da kan du få heve kjøpe eller få ett nytt produkt.
    Det er også slik at om varen er inne i mer enn en uke har du krav på ett tilsvarene eller bedre LÅNEprodukt!

Marius

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Det er også slik at om varen er inne i mer enn en uke har du krav på ett tilsvarene eller bedre LÅNEprodukt!
    Marius
    Igjen. Dette er feil. Det står ingenting i forbrukerkjøpsloven om at produktet må være tilsvarende eller bedre.

F.eks PTA-E300 er et godt nok låneprodukt til en PTA-E500

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke alle som kommer med skråsikre kommentarer ang. rettigheter ifølge Forbrukerkjøpsloven være så snille og LESE litt om plikter og rettigheter før dere poster... Det tar bare 10 minutter å sette seg inn i det mest nødvendige, så slipper vi en masse frem og tilbake, og usikkerhet om hvem som har rett og hvem som tar feil.

http://forbrukerportalen.no/Publikas.../1025782287.59

Takk

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva annet kan vel HFCenter si når de selger denne for 14995,- og Komplett for 11995,- 3 høvdinger spart er jo ikke å forakte. He, he, gå hjem for noen typer. De burde vært gitt dask for slike uttalelser.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke sant? Skremmende å høre egentlig, men hva skal en vanlig mann i gata si imot? Er ikke så lett å argumentere mot det heller.

Nå handlet kompisen min for 33K der riktignok, og fikk et avslag på 7500k, så det er jo ikke så galt uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg kjøpte 4805 på komplett. Nå har det blitt et eller annet feil med den, pulserende bilde.

Jeg la inn en forespørsel på infocus side hjemmesider og 24 timer etterpå så hadde jeg svar fra en svensk dame om at de ville gi meg en ny projektor. Så jeg hadde ikke kontakt med komplett i det hele tatt...

Så det er absolutt ikke noe problem...bare husk å registere projektoren når du kjøper den på infocus sine hjemmesider...

Fikk kjempe kundeservice, hun ringte til og med til meg på mobilen og beklaget og forklarte meg hvordan utbyttingen skulle skje. Jeg sender PJ med og til UPS i Nederland så fort den er registrert levert ti UPS så sender de meg en ny :-)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Ok, jeg kjøpte 4805 på komplett. Nå har det blitt et eller annet feil med den, pulserende bilde.

Jeg la inn en forespørsel på infocus side hjemmesider og 24 timer etterpå så hadde jeg svar fra en svensk dame om at de ville gi meg en ny projektor. Så jeg hadde ikke kontakt med komplett i det hele tatt...

Så det er absolutt ikke noe problem...bare husk å registere projektoren når du kjøper den på infocus sine hjemmesider...

Fikk kjempe kundeservice, hun ringte til og med til meg på mobilen og beklaget og forklarte meg hvordan utbyttingen skulle skje. Jeg sender PJ med og til UPS i Nederland så fort den er registrert levert ti UPS så sender de meg en ny :-)
    Der falt HFC sine argumenter i grunnen.

Flott service av Infocus.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman Skrevet: 01/12/2004, 22:21 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

fredde skrev:

Fikk kjempe kundeservice, hun ringte til og med til meg på mobilen og beklaget og forklarte meg hvordan utbyttingen skulle skje. Jeg sender PJ med og til UPS i Nederland så fort den er registrert levert ti UPS så sender de meg en ny

Der falt HFC sine argumenter i grunnen.

Flott service av Infocus.
    HFC sucks :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback