Trenger hjelp til kjope av plasma tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til kjope av plasma tv

Jag vurdere a kjope meg en plasma tv i prisklassen optill 30 tusen. Har sett at det er mange modeller pa markedet. Hva er det som anbefales og se etter nar en skal velge seg skjerm og er det noen som har noen anbefalinger i hva en burde velg :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på Fujitsu sine skjermer... Noen av de beste skjermene å få tak i rent bildemessig! den billigste 42" er nå satt ned til 27.000 på HFK

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne 42" HD-skjermen fra QPVision ligger akkurat på din økonomiske grense:
    http://www.qpv.no/page_layout_3.htm
    Om den er bra vet jeg ikke men om du har angrefrist skader det ikke å prøve den. Men det er masse å velge mellom, og det aller beste er å ta med favorittfilmen og kanskje en kalibrerings-DVD til alle sjappene du har mulighet til å gå på for å teste hver enkelt kandidat. Uansett hva du kjøper burde du ha mulighet til å levere den tilbake, for det er masse dårlige produkter der ute og det merker man kanskje ikke med en gang. Alle butikkene har dessuten feil innstillinger på dem, feil belysning, et par selgere som henger over deg for å overtale osv.
    Skal du kjøpe ny plasma eller kanskje projektor om ca 2 år igjen kan du kjøpe en med lav oppløsning, men skal du ha den til å vare i lengre tid burde du gå for 1280*720 helst siden det er planlagt å gå over til slike TVsignaler om ca 2år og at vi i tillegg får et nytt DVDformat.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tittet på Panasonic

Mvh

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du skal kjøpe er denne
    http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=334

Og denne
    http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43390

DVDO iScan HD er en linjedobler og en video skalerer. Den er i stand til å levere så godt som alle mulige oppløsninger på DVI og VGA porten. Hvis settes til å stemme overens med Plasma’ens "native" oppløsning, omgås all elektronikk i skjermen. Det betyr at du får en kjempeplasma til under 28 tusen.

Jeg bruker 1080i til plasmaen min fra satelittunere og får et kjempebilde.

Newcomer HrOlsrud sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung er vist bra.

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    ... Det betyr at du får en kjempeplasma til under 28 tusen.
    ...
    Dette blir ikke riktig, da du må ha enten bordstativ eller veggfeste i tillegg, litt dumt å bare henge opp skjermen i et tau eller la den stå å balansere for seg selv. Legg på 2000kr til enten stativ eller feste da, men det er jo fortsatt en billig og bra løsning. Men det spørs om du får så masse glede av den siden oppløsningnen ikke er så høy.
    Husk det jeg sa lenger opp om varighet; skjem med lav oppløsning får du nok lyst å bytte om ca 2 år da man regner med at HD kabel/satellitt TV samt nytt DVDformat er på plass. Skjerm med høy oppløsning kan du kose deg med lenger.
    Selvfølgelig forskjellig hvordan man ser på det. Og uansett kan du jo beholde den linjedobleren/skalereren - DVDO iScan om du kjøper en ny skjerm med høyere oppløsning senere. Da er nok også en slik skjerm billigere og. Valgets kval...
    Lurt å lese masse tester, og kanskje du finner noen gode tråden om det samme temaet her på forumet. Test også mange om du har muligheten til det. Lykke til!

Newcomer Jessica sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alver'n
    Ta en titt på Fujitsu sine skjermer... Noen av de beste skjermene å få tak i rent bildemessig! den billigste 42" er nå satt ned til 27.000 på HFK
    Det kan du bare ikke mene! Fujitsu suger, har en av de første 42'' modellene i leiligheten og skjermen spises opp av røde streker til tider! :cry:

sjekk ut:
    http://www.flatskjermer.no/
    http://www.displaynet.no/
    www.cinario.tv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det jo... Jeg har hvertfall ikke sett noen bedre, og jeg har sett en del....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k

Mvh
    Panasonic sine skjermer blir produsert av Fujitsu...hvorfor ikke gå direkte til kilden??

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet er selvsagt å bruke en HTPC med TV/video kort og la datamaskinen gjøre samme jobben. Ikke like elegant men billigere og mer framtidsrettet.
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Det du skal kjøpe er denne
    http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=334

Og denne
    http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43390

DVDO iScan HD er en linjedobler og en video skalerer. Den er i stand til å levere så godt som alle mulige oppløsninger på DVI og VGA porten. Hvis settes til å stemme overens med Plasma’ens "native" oppløsning, omgås all elektronikk i skjermen. Det betyr at du får en kjempeplasma til under 28 tusen.

Jeg bruker 1080i til plasmaen min fra satelittunere og får et kjempebilde.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alver'n
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k

Mvh
    Panasonic sine skjermer blir produsert av Fujitsu...hvorfor ikke gå direkte til kilden??

Fujitsu lager ikke panel til Panasonic.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fujitsu produserer på ingen måte panelene til Panasonic, men har tidligere levert god bildekvalitet... Imidlertid var de siste Fujitsu skjermen jeg så sist gang jeg var i USA langt etter Panasonic i bildekvalitet.

Imidlertid synes jeg det er et kraftig aber at Panasonic ikke har inkludert HDMI/DVI inngang på sine plasmaer, er egentlig helt uforståelig for meg... Kjøper du imidlertid "proffskjermen" (som både er tilgjengelig her til lands, men også rimelig fra USA/England om du tar sjansen), kan denne utstyres med HDMI/DVI kort, selv om Panasonic (med overlegg) gjør tilgangen på disse kortene svært vanskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.. mulig jeg husker feil da... Fujitsu leverer hvertfall skjermer til mange andre merker.. Også et av de større merkene på plasmaskjermer.

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter:
    Panasonic kommer også med nye modeller frem mot sommeren. Både SD-modeller som tar over for TH42/37PA30 og noen nye HD modeller. SD modellene skal visstnok komme i mars/april, mens HD-modellene kommer et par måneder senere. Disse har visstnok fått en kraftig oppdatering fra de forrige PA30 modellene. Blant annet 8,6 mrd farger og 2048 gråtoner osv

Jeg kommer til å kjøpe en av disse regner jeg med, hvis de duger, og det regner jeg med at de gjør.

Bare et spørsmål: Hvis jeg feks kjøper TH42PA50, som er en av de nye SD modellene. Er det mulig å kjøre en DVDO iScan HD (+) på den gjennom PC-inngangen??? Og evt vil bildet bli mye bedre av det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •