Infocus X1 ankommet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X1 ankommet

Hei alle sammen,

Jeg bestilte Infocus X1 via www.triocomputers.com på onsdag (2 dager siden), og pakken ankom med FedEx i dag (fredag). Dette gikk faktisk fortere enn om jeg skulle bestilt fra Komplett.no eller tilsvarende. Hvis det bestilles privat så vil du måtte betale moms før FedEx leverer ut varene, men det slapp heldigvis jeg ettersom jeg tok dette på firmaet.

Jeg betalte totalt $1.095 inkludert frakt + mva. Valutaen er i ferd med å stige litt igjen, men herligheten kom på kr. 9.600 ink.mva. Det er en god pris for X1, og servicen fra USA var helt utrolig.

Bare et tips til de som vil ha det billigst mulig. Og som gjentatt tidligere så virker X1 direkte med 230 volt uten noen form for justeringer.

Mvh
    Thomas

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken betalingsmåte benyttet du? Tenkte jeg kunne bruke Visa siden dette er en av de få butikkene (amerikanske) jeg har sett som godtar dette..

Har du betalt FedEx? På pakker med verdi over $1000 må mva. forhåndsbetales og da tar ting for en ekstra dag.. Gratis frakt?

Prøvde frakt kalkulatoren nå og den kom frem til $124 eller hva det nå var. Det står imidlertid oppgitt DHL som fraktselskap.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt og betalt i dag morges! :-) Da er det bare å vente..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det med bestillingen MAXcpu?

Fikk du den også etter to dager?

Er dette en grei plass å bestille ifra usa fra?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten morsomt at du spør.. ops:

Det ble gjort en feil under bestillingen så orderen kom aldri frem til dem av en eller annen grunn. Alikevel fikk jeg av en eller annen grunn en bekreftelses epost. Kredittkortet ble imidlertid aldri trukket og jeg skjønte i det hele tatt lite.

I går ringte jeg dem, og engelsken min fikk vist hva den var godt for. Ordre ble lagt inn på nytt og pakken er nå på vei. Kjempebra service!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vil også ha...

MAXcpu: noe tegn til prosjektøren ennå? Er temmelig gira på sende inn bestilling på en X1, men hadde vært fint å høre om du var fornøyd med leverandøren først.

Har ikke bestilt større saker fra utlandet før, noen feige triks man kan ta i bruk med tanke på fortolling? Vet det er pågående diskusjoner ang. import av varer priset under 200 kroner, og har hørt rykter om at man kan surfe avgiftsfritt gjennom systemet hvis klassifiserer pakken som gave. Er det kosher å be om å få pakken tilsendt i anonym forpakning?

I skrivende stund går Infocus X1 fra www.triocomputers.com til ca $1070 inkl. frakt. Noen som har noen formening om hvor mye ekstra jeg eventuelt må regne med å legge ut til statsmakten?

Skulle også gjerne hatt meg en 30gb iPod, var sterkt fristet til å bestille begge deler fra www.CompUSA.com (henholdsvis $999 og $499 = NOK 7460 og 3730 eksl. frakt), men hører det er noen som har hatt dårlige erfaringer med dem her på forumet. I tillegg tar de bare AmEx kredittkort, men noen hadde visst løst dette ved en WireTransfer.

Min første post her, forresten, så har jeg trampet ettertrykkelig i ett eller annet bar her så ber jeg på forskudd aller nådigst om unnskyldning.

OJ

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infocus X!

Hei alle sammen! Skjønner ikke hvorfor dere betaler moms alle sammen. Bestilte min X1 fra en butikk i New York jeg, førte over penger fra bank til bank, smakk så kom den på døra hjemme. Ingen moms, ingen problemer, (8000,- norske kroner fattigere riktignok, men det er det jo verdt!)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm... Da må noen ha "lurt" norske tollvesen... Sender du f.eks. via DHL, må en betale mva på fakturaverdi, vet ikke hvordan du slapp unna, men etter loven er det nok dessverre ikke! :?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke? Det er ikke mitt problem at ikke noen stopper den vel? Kvitteringen og papirer lå jo inne i pakka, den var merket med gift value 485$, ingen kan ta meg for det så vidt jeg vet. Og isåfall, momsen hadde blitt regnet ut ifra de 485$. Billig uansett det.
    Har enda ikke kjøpt noe som har blitt stoppet i tolla jeg.....

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Infocus X!

Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hei alle sammen! Skjønner ikke hvorfor dere betaler moms alle sammen. Bestilte min X1 fra en butikk i New York jeg, førte over penger fra bank til bank, smakk så kom den på døra hjemme. Ingen moms, ingen problemer, (8000,- norske kroner fattigere riktignok, men det er det jo verdt!)
    Hvilken butikk kjøpte du den i fra?

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hmmm... Da må noen ha "lurt" norske tollvesen... Sender du f.eks. via DHL, må en betale mva på fakturaverdi, vet ikke hvordan du slapp unna, men etter loven er det nok dessverre ikke! :?
    DHL sendiner sjekkes og skal fortolles, men det skjer at pakker som skal fortolles ikke blir det. Enkelte ganger kan det hende at DHL henger litt etter med papirarbeidet også, så det kan hende at overraskelsen kommer en stund etterpå.

Maks sum for gaver fra utlandet forresten er 1000NOK. Den ble nylig økt fra 500 til 1000.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har også skjedd at jeg har sluppet moms og tollavgift. Det er nok noen som har vært litt søvnige på jobben eller noe

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke vet jeg. Men det er jo det samme egentlig, fikk den ikke av DHL uansett. Jeg vet bare at de der borte ofte merker ting med gift og under 500$, og de har fått masse tilbakemeldinger på at folk ikke betaler moms på varene. Så inntil da er det bare å handle. Blir ikke fattig av den momsen uansett.

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Det har også skjedd at jeg har sluppet moms og tollavgift. Det er nok noen som har vært litt søvnige på jobben eller noe
    Det er ikke toll på projektorer. Kun moms. Stort sett så er det aldri toll på varer kjøpt fra utlandet.
    edit: Har i ettertid sett at det er moms på mye elektronikk og det ser ut som om projektorer har 1% toll på seg, men nå er ikke tollsidene de mest oversiktlige i verden.

Jeg tror ikke det er noe problem å lure tollvesenet hvis man absolutt vil. Men man må være klar over at det kan ble sett på som svindel. Sånn jeg ser det så bør man vel heller ta det med at man slipper moms som en bonus.

Når det gjelder DHL så fortoller de alle varer men mange ganger går det litt fort, andre ganger så kan det være at de ikke 'gidder' å fortolle eller de ser sånt som gift certificates og ser at det står under 500$ og bare skuffer pakka videre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen spørsmål?har infocus worldwide garanti?litt kjipt å sende den tilbake til usa for service.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Worldwide! Har snakket med InFocus i Norge og de tar den imot... Bare å levere den inn i Oslo/sende.

(Ok, så måtte det mye prat til for å få den informasjonen ut av han og bekreftet, tydelig at de ikke likte import-service)

Uansett så har de jo ikke noe valg, men ikke forvent låneprosjektor i mellomtiden :P

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har sanyo samme garanti som infocus!og det er bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •