Riktig pris demo modeller Yamaha RX-A810 og RX-1010?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riktig pris demo modeller Yamaha RX-A810 og RX-1010?

Hva synes dere er riktig pris? på demomodeller av forrige generasjons Advantage serie receviere fra Yamaha, nærmere bestemt Yamaha RX-A810 og Yamaha RX-A1010.

Ha vært innom to forhandlere, den ene har en 820, mens den andre har 2 1010 modeller i hyllen. De forlanger hendholdsvis 4200,- og 5700,- for disse modellene.

Jeg synes at dette er litt mye jeg da, med tanke på at dette er receviere som har stått på i mange timer og blitt brukt en del. Jeg vil nestem kalle de godt brukt og ikke demomodeller etter så lang tid. Om med tanke på hva disse ble solgt for nye i eske når 820 og 1020 serien hadde kommet.

1010 utgaven som jeg hadde mest lyst på bortfaller til denne prisen, når jeg kan få en ny Yamaha RX-A1020 7500,- hos en annen forhandler.

Elkjøp solgte i sin tid nye RX-A810 utgaver til 3000,- på supertilbud.

I dette tilfeller bruker selger argumentet at RX-A1010 koster 8995,- hos den ene forhandleren som har den på lager i Norge, det er ingen som har den på lager nye , det er jo bare en pris som henger igjen. Når prisen på RX-A1020 er 8495,- så henger jo ikke denne argumentasjonen på greip.

Tar jeg feil når jeg mener disse demomodellene er for dyre eller har selger rett i at det er riktig pris?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte min 810 for 2995,- i fjor sommer/høst, så 4200,- synes jeg kanskje er litt mye. Du ville neppe betalt noe særlig over 2000,- for min som er et halvt år gammel med tanke på hva jeg ga for den? Elektronikk ramler fryktelig fort i pris, men det spørs jo litt hva de betalte for dem inn til butikken også. Tanken er vel at de ikke skal gå med tap, men hyllevarmere er penger ut av vinduet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •