Lampetimer på projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 69
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lampetimer på projektor?

Etter å ha prøvd en Infokus 3118 kjøpt hos komplett hvor jeg ville bruke angre fristen så kommer følgende påstander fra komplett sitt kundesenter

Vår ref: WEB
    Deres ref: 701093112
    Betaling: pr 1 dag
    Sendes med: Pick up Point
    PICK UP POINT SKÅRER

Ordren leveres til:

Kundenr. 7764011
    Coop Mega Spydeberg
    TP
    0413898122585
    WILSES VEI 3
    N-1820 SPYDEBERG

Årsak:

A_Return back to customer

Melding fra Kundesenter:
    Hei, prosjektoren er sjekket her og den er brukt hele 458 Timer, noe vi anser som vesentlig del av lampetiden og derfor anser
    vi som at du har tatt produktet i bruk som
    sin egen.
    I løpet av 30dager (når du søkte) så har den blitt brukt ca 15-16timer i døgnet noe som vi anser som mer enn test av produktet
    .

Prosjektoren returneres til PuP Skårer.

Mvh
    Retur.

Hvem normal person med jobb og normalt liv klarer å få så mange timer på en projektor?

Jobber 8-16 så henter barn og har jo som di fleste normale mennesker litt utenfor stuen å gjøre også, så kommer forklaringen til Komplett når jeg da sier di må ha solgt meg et brukt produkt. Du har ikke slått av projektoren så den har stått i kontakten uten å vise bilde og tellt timer....
    Dette gjelder en Infokus 3118 som piper godt og høyt når den slåes av og til og med gir beskjed om trykk engang til for å slå av

Jeg er fullstendig klar over at en projektor ikke skal brukes over 15 timer om di skal godkjenne retur. Om di har et sterkt ønske om å lyve eller manipulere tall, bør di i hvertfall holde seg innenfor rimelighetens grenser eller inrømme at denne var brukt når jeg fikk den.

Har gitt di frist til mandag kl 16 å komme med en ærlig forklaring i saken

Noen som har vært borti lignende problem med time teller, eller er dette helt vilt fra Komplett sin side bare for å ikke ta imot retur?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok smart å sjekke lampetid når man mottar projektor... og når man sender den fra seg...

Det første jeg gjør når jeg starter projektor første gang er å gå inn i menyene og gjøre justeringer. Sjekker da også lampetid.

Lykke til med saken. Føler med deg, men objektivt sett så har Komplett et poeng.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sozo1976
    Er nok smart å sjekke lampetid når man mottar projektor... og når man sender den fra seg...

Det første jeg gjør når jeg starter projektor første gang er å gå inn i menyene og gjøre justeringer. Sjekker da også lampetid.

Lykke til med saken. Føler med deg, men objektivt sett så har Komplett et poeng.
    Tro meg det kommer jeg til å gjøre fremover det var min uvitenhet og dumhet i denne saken og takker for tipset men uansett er det umulig å oppnå disse timene om du trekker fra søvn og jobb om jeg så hadde brukt den 100% av min fritid. Gir meg uansett ikke her når jeg vet jeg har kun testet den. Rett skal være rett

Oppdaterer status i saken fortløpende, så får vi se om di er til å stole på eller ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min første projektor i 2010, og ved normal bruk før jeg solgte den før jul i 2012 så hadde jeg 588 timer på lampa.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Kjøpte min første projektor i 2010, og ved normal bruk før jeg solgte den før jul i 2012 så hadde jeg 588 timer på lampa.
    Ja ikke sant her lukter det svidd med stor S

Min forrige Infocus solgte jeg etter ca 2 år og den hadde også rundt 800 timer på telleren. Aner ikke hva som har skjedd her, men håper di tar til fornuften og innser at dette faktisk er umulig om man da ikke er arbeidsløs med beina på bordet og ser film 24/7 men om man ikke hadde funnet ut at den var for dårlig til eget bruk før 458 timer ja da kunne man fint beholdt den he he

Har stor tro på karma Rett skal være rett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tatt meg en telefon til vedkommene, de må jo ha solgt deg en brukt projektor eller så har Komplett sett feil på lampetimene. Har du søkt på nettet ang lampetimer denne type projektor at det ikke kan være en softwarefeil som gjør at timeantallet blir feil? Tror jeg hadde kommet til å sendt en mail til produsenten også for å høre hva som eventuelt kan ha skjedd. Men jeg tror Komplett har solgt deg en brukt projektor, eller så er det feil på lampetimene.

Hvor lenge hadde du den, 2 uker?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tatt meg en telefon til vedkommene, de må jo ha solgt deg en brukt projektor eller så har Komplett sett feil på lampetimene. Har du søkt på nettet ang lampetimer denne type projektor at det ikke kan være en softwarefeil som gjør at timeantallet blir feil? Tror jeg hadde kommet til å sendt en mail til produsenten også for å høre hva som eventuelt kan ha skjedd. Men jeg tror Komplett har solgt deg en brukt projektor, eller så er det feil på lampetimene.

Hvor lenge hadde du den, 2 uker?
    Hadde den i 30 dager før jeg søkte angre frist di har jo sine berømte 45 dager å nå ser vi hva di er verdt

Jeg gjorde som du sa og ringte ned men di står beinhardt på sitt.
    Skal bruke litt tid i helgen å se om det finnes evt flere med feil på time teller. Derfor jeg også satt ? ved det i første innlegg.

Jeg vet jo hvor mye jeg har brukt den og at om det ikke er feil på telleren er det 100% sikkert at pruduktet har vært brukt før jeg fikk det. Så uansett kommer jeg aldri til å godta å få tilbake dette produktet. Da skal jeg ihvertfall ha en ubrukt en

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at det er bare å styre unna Komplett, den garantien der er ikke mye verdt.

Skjønner de ikke selv at noe er riv ruskende galt, hva mine mattekunnskaper angår er det 720 timer tilgjengelig på 30 dager, og etter lampetelleren så skulle den ha stått på konstant i 19 dager. Om den hadde stått på 12 timer hver dag i 30 dager så hadde du fremdeles ikke vært i nærheten av det oppgitte timeantallet, mangler enda da ca 100 timer...

Noe er mystisk her...men uansett, har du returrett så har du returrett, med mindre noe annet er spesifisert på projektorer. Lurer på hvordan Komplett skal greie å vri seg unna med lovverket i hånda...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen amatører. De kunne da i det minste skrudd "kilometer-telleren" tilbake når de først skulle dytte på deg en brukt projektor

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at det er bare å styre unna Komplett, den garantien der er ikke mye verdt.

Skjønner de ikke selv at noe er riv ruskende galt, hva mine mattekunnskaper angår er det 720 timer tilgjengelig på 30 dager, og etter lampetelleren så skulle den ha stått på konstant i 19 dager. Om den hadde stått på 12 timer hver dag i 30 dager så hadde du fremdeles ikke vært i nærheten av det oppgitte timeantallet, mangler enda da ca 100 timer...

Noe er mystisk her...men uansett, har du returrett så har du returrett, med mindre noe annet er spesifisert på projektorer. Lurer på hvordan Komplett skal greie å vri seg unna med lovverket i hånda...
    Godt å se det er fler enn meg som reagerer på slik behandling

Vi må jo gjerne legge inn litt jobb ca 8 timer pr dag. Plus 30 min kjøring til og fra da er det ni timer borte. Så hva med søvn tror di folk er våken 24/7 eller at man for morro skyld lar projektoren stå på når man sover ?
    om man regner bort 9 timer totalt med jobb og kjøring pluss 7-8 timer søvn da skal jeg like å se hvordan di forsvarer dette

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    For noen amatører. De kunne da i det minste skrudd "kilometer-telleren" tilbake når de først skulle dytte på deg en brukt projektor
    Blir jo litt som å selge en bruktbil å skru tilbake kilometer telleren med drill ikke sant he he

Bortsett fra at di ikke klarte det engang, om dette ikke løses er Komplett historie for min del. Brukte projektorer bør ikke selges ikke til full pris som ny vare.

I det minste kunne di da bare sagt unnskyld dette skyldes en feil og gitt meg tilbake pengene og ikke si jeg har brukt den mer enn noe som er mulig i angitte periode

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker projektoren min MYE. Ser gjerne et par filmer om dagen, og har noen tusen timer i Battlefield på dem også. Den nye Sonyen passerte akkurat 500 t på pæra, og da har jeg brukt den så mye at jeg nesten har dårlig samvittighet med tanke på andre ting jeg kunne brukt tiden på. Men dette er på 5 mnd!

Det sier litt. Selvsagt har du fått en brukt projektor, som noen andre sikkert har returnert. Kunne du se noen tegn til det?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Jeg bruker projektoren min MYE. Ser gjerne et par filmer om dagen, og har noen tusen timer i Battlefield på dem også. Den nye Sonyen passerte akkurat 500 t på pæra, og da har jeg brukt den så mye at jeg nesten har dårlig samvittighet med tanke på andre ting jeg kunne brukt tiden på. Men dette er på 5 mnd!

Det sier litt. Selvsagt har du fått en brukt projektor, som noen andre sikkert har returnert. Kunne du se noen tegn til det?
    Godt å se at alle er enige med meg i at disse timene er langt over hva som er mulig Håper bare at ledelsen der nede har bedre forståelse og vett en kunde service har.

Var vel litt for ivrig å naiv til å gå over utstyret så nøye som jeg burde, men kommer til å gå over ethvert produkt med lupe etter denne hendelsen.

Dobbelt rævpult når man først får et brukt produkt som di deretter nekter retur retten på pga et antall timer. Uten tvil beviser dette at det faktisk dreier seg om at di har gitt meg en brukt vare. Har prøvd å finne ut om noen har opplevd feil på telleren på denne projektoren men finner ikke det ett eneste sted på nett som kan forsvare Komplett sine 458 timer på telleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt opp ett lite regnestykke, og hvis ikke komplett ser at 458 timer på 30 dager må være feil, så er de en samlet iq på rundt 20. Pluss minus 1.

Denne saken tar du rett til forbrukerrådet hvis der ikke ordner seg i løpet av et par dager. Noe du bør gjøre komplett kjent med så fort som mulig. Arbeidsgiveren din bekrefter helt sikkert antall timer på arbeid den siste mnd, og allerede der er komplett kjørt. Tar man med litt søvn, mat, barn osvosvosv så må komplett rødme av skam.

Denne kommer du garantert seirende ut av!!!

Kjør på, være frampå og på offensiven. Vis dem at det her er komplett som er David og du er Goliat....

(Husk å nevn Forbrukerrådet)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Jeg satt opp ett lite regnestykke, og hvis ikke komplett ser at 458 timer på 30 dager må være feil, så er de en samlet iq på rundt 20. Pluss minus 1.

Denne saken tar du rett til forbrukerrådet hvis der ikke ordner seg i løpet av et par dager. Noe du bør gjøre komplett kjent med så fort som mulig. Arbeidsgiveren din bekrefter helt sikkert antall timer på arbeid den siste mnd, og allerede der er komplett kjørt. Tar man med litt søvn, mat, barn osvosvosv så må komplett rødme av skam.

Denne kommer du garantert seirende ut av!!!

Kjør på, være frampå og på offensiven. Vis dem at det her er komplett som er David og du er Goliat....

(Husk å nevn Forbrukerrådet)
    Blir jo ikke mindre motivert når jeg ser at samtlige er enig i at dette er en klage sak Takker alle for støtte i saken og rådene som kommer inn underveis

Nevnte TV2 hjelper deg og Komplett sin kunde service mente jeg bare skulle kjøre sak for jeg kom garantert til å tape......

Null problem å dokumentere både arbeids tid og kjøring jobber faktisk 4 personer på kontoret som alle kan bevitne dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Blir jo ikke mindre motivert når jeg ser at samtlige er enig i at dette er en klage sak Takker alle for støtte i saken og rådene som kommer inn underveis

Nevnte TV2 hjelper deg og Komplett sin kunde service mente jeg bare skulle kjøre sak for jeg kom garantert til å tape......

Null problem å dokumentere både arbeids tid og kjøring jobber faktisk 4 personer på kontoret som alle kan bevitne dette
    Gi dem en svarfrist på et par dager hvor du forklarer at du sender saken med all nødvendig dokumentasjon til Forbrukerrådet om de ikke etterkommer dine krav og rettigheter. Gjør dette på Mail så du har alt skriftlig. Da kan de ikke komme i ettertid og si at de mente noe annet.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nødig være djevelens advokat her men komplett kan vel fremdeles påstå at projektoren stod på selv om du beviser at du var på jobb...?
    Blir fort ord mot ord, og selv om jeg tror på din versjon er jeg redd bevisbyrden lander på deg.

Håper de tar til fornuft og at alt ordner seg i din favør!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Gi dem en svarfrist på et par dager hvor du forklarer at du sender saken med all nødvendig dokumentasjon til Forbrukerrådet om de ikke etterkommer dine krav og rettigheter. Gjør dette på Mail så du har alt skriftlig. Da kan de ikke komme i ettertid og si at de mente noe annet.
    Høres ut som en god ide
    Selv er jeg nok en person som farer litt fort frem i svingene, så får huke tak i en kompis som kan formulere et bra skriv for meg.
    Har gitt komplett frist til kl 16 mandag på å løse denne saken, da det egentlig burde være unødvendig å kaste bort tid en så klar sak. Selv om Komplett mener jeg er dømt til å tape, så får vi se hva daglig leder sier selv i en slik sak mandag. Er jo ikke akkurat noen god reklame for firmaet om di behandler kundene sine slik.

Skal følge rådene jeg har fått av dere i dag og skal selvfølgelig holde dere oppdatert fortløpende takker og bukker for alle gode råd i denne saken

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Vil nødig være djevelens advokat her men komplett kan vel fremdeles påstå at projektoren stod på selv om du beviser at du var på jobb...?
    Blir fort ord mot ord, og selv om jeg tror på din versjon er jeg redd bevisbyrden lander på deg.

Det er jo selvfølgelig slik Komplett svarte meg når jeg ringte di :cry:

Da vil det jo være fritt frem for alle firmaer å selge brukte produkter som nye og regner med forbruker rådet da tar over ballen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste

458 timer på 30 dager er helt hinsides. Dette blir ikke ord mot ord. Fornuft vs eventyr.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •