Lampetimer på projektor? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 69
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Det er gjennomførbart å få 720 timer på 30 døgn. Det er ikke hva som er teoretisk mulig som er poenget her, men hva som faktisk har skjedd.
    Hehe..Joda, jeg bare tuller. Hadde vært interessant å vite om pakka var spretta når han fikk den. Det er alltid lurt om den er sprettet og tapet opp igjen å ta noen bilder og kontakte leverandøren og gjøre dem oppmerksom på dette. Det reagerer jeg med en gang på om varen har vært åpnet. Men det er ikke altid like lett å tenke på det når man er giret og akkurat har fått noe nytt.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gjennomførbart å få 720 timer på 30 døgn. Det er ikke hva som er teoretisk mulig som er poenget her, men hva som faktisk har skjedd.
    Det er akkurat slik jeg ser det også og vet jo godt hva som er rett og galt her

Har null problem økonomisk å ta et tap her, men nekter å gi meg i en sak der jeg er dobbelt lurt som skrevet tidligere. Dersom det ikke er feil på telleren men selv da bør di jo ta ansvaret å ikke kaste det på kunden.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Hehe..Joda, jeg bare tuller. Hadde vært interessant å vite om pakka var spretta når han fikk den. Det er alltid lurt om den er sprettet og tapet opp igjen å ta noen bilder og kontakte leverandøren og gjøre dem oppmerksom på dette. Det reagerer jeg med en gang på om varen har vært åpnet. Men det er ikke altid like lett å tenke på det når man er giret og akkurat har fått noe nytt.
    Kunne ikke se et eneste tegn jeg husker, men jeg var rimelig ivrig og sjekket ikke produktet nøye nok.. Skal sies at det er jo bare å putte inn 2 batterier i plast og ny strøm kabel nå så ser den helt ny ut igjen uansett så vanskelig det der. Posene med bruksanvisning osv var i plastposer med klips og er jo ikke vanskelig å åpne det å legge på plass igjen det som var inni.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det orner seg . Om ikke så blir jeg overrasket.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det orner seg . Om ikke så blir jeg overrasket.
    Håper du har rett

Svaret får jeg vel imorgen når ledelsen er på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Djevelens Andre advokat må jeg jo si at det er forbaska irriterende å skulle driver forretninger med de reglene som finnes idag. Påstår ikke at du gjør dette, men det ER mange som bestiller inn for gøy og benytter seg av angreretten. Utrolig irriterende å få tilbake brukte ting som en tjener noen få kroner på som nytt og så skal man selge det med tap etterpå fordi det er brukt. Ikke lett å drive forretninger på nett på den måten. Det ser en vel i dag med alle som sliter på elektronikkbransjen. Men på den andre siden så må de jo forholde seg til regelverket, hvis ikke så er det bare å legge ned. Så mange timer på ei lampe er ganske heftig, men jeg kjenner folk som klarer dette på en mnd. Det er fullt mulig
    Merkelig at dette fungerer så bra for LSound, de har jo 45 dagers retur, og de sier selv at de har lite retur med denne ordningen. Ingen problemer med Elkjøp heller. Bare viser at det ER forskjeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oi!

Dette er jo heilt hinsides all fornuft. Eg boikotter frå no av Komplett.no.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er ikke om DU har sett på film i hele perioden eller ei 8)

Komplett har en "45dagers åpent kjøp"-ordning som du ønsker å benytte deg av. En betingelse for denne ordningen er at varen returneres i "samme" stand som ved kjøp.

Problemet ditt er timetelleren på PJ som indikerer mye bruk, som da Komplett bruker mot deg.

Dette blir en stillings"krig", der ord mot ord er måten.

Du må bare påstå det du mener er riktig og bemerke at totaltid på PJ er langt over det som er rimelig å oppnå på de dagene du har hatt den, du har jo hatt et liv utenom
    Dermed kommer bevisbyrden over på Komplett som da må bevise at timestanden er reell (mao de må garantere at den var i null ved kjøp)
    Det klarer de nok ikke 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halair

Komplett har en "45dagers åpent kjøp"-ordning som du ønsker å benytte deg av. En betingelse for denne ordningen er at varen returneres i "samme" stand som ved kjøp.

Problemet ditt er timetelleren på PJ som indikerer mye bruk, som da Komplett bruker mot deg.
    Hvis man skal se veldig strengt på det så vil du aldri kunne levere tilbake en projektor da pæren vil være i en annen stand enn hva den var når du fikk den. Hvor går grensen og hvor i betingelsene er denne grensen beskrevet? En projektor burde aldri ha en så lang åpen kjøp ordning etter min mening.

Til trådstarter, hvor mange timer vil du anslå du har brukt den?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info opprettholder komplett sin versjon uansett hva jeg sier, så Komplett sin retur ordning er verdt lik null.

Man trenger ikke være ingeniør for å skjønne at her er det noe riv ruskende galt her!!!

Di er ikke engang interresert i å sjekke timetelleren for feil......

Sier noe om seriøsiteten i bedriften spør du meg!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hvis man skal se veldig strengt på det så vil du aldri kunne levere tilbake en projektor da pæren vil være i en annen stand enn hva den var når du fikk den. Hvor går grensen og hvor i betingelsene er denne grensen beskrevet? En projektor burde aldri ha en så lang åpen kjøp ordning etter min mening.

Til trådstarter, hvor mange timer vil du anslå du har brukt den?
    Skal foreta målinger av denne time telleren så fort jeg har anledning

Ikke mange filmer som er kjørt. Kan jo regne sammen varigheten av filmene den er brukt til og selvfølgelig sette på en 2 timers film å se hvor mye den øker i timer

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Kjøpsbetingelsene til Komplett spesifiserer ikke dette, i allefall ikke som jeg kunne se, dermed er det en skjønnlig vurdering som legges til grunn. Mao en bakdør som Komplett kan benytte seg av og de har "all" makt.

Er enig at en PJ ikke bør legges inn under en slik ordning, slår litt feil ut - litt slik som Elkjøp sin kjøpsgaranti for juletrær for de som husker det

Komplett burde sjekke en lik PJ som er på hylla hos dem og lese av timetallet, kanskje den kommer med noen timer på telleren?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slik kom ihvertfall produktene levert

Slik kom ihvertfall produktene levert. Vet ikke om dette er standard, men om det er det så ser dere jo selv hvor lett det er å selge dette brukt som nytt.
    Klips poser setter jo ikke spor etter å ha vært åpnet.....

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Dette er jo heilt hinsides all fornuft. Eg boikotter frå no av Komplett.no.
    Det er vel flere som kommer til å gjøre det om det er sånn di driver butikken

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Skal foreta målinger av denne time telleren så fort jeg har anledning

Ikke mange filmer som er kjørt. Kan jo regne sammen varigheten av filmene den er brukt til og selvfølgelig sette på en 2 timers film å se hvor mye den øker i timer
    Jeg tror jeg bare hadde pakket ned pj og kontaktet Forbrukerrådet. Ikke kjør på med flere timer. Det er et fett om telleren er feil eller ikke. Har du ikke brukt den 458 timer, så har du ikke brukt den 458 timer.

Informer komplett så fort du har kontaktet Forbrukerrådet.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg bare hadde pakket ned pj og kontaktet Forbrukerrådet. Ikke kjør på med flere timer. Det er et fett om telleren er feil eller ikke. Har du ikke brukt den 458 timer, så har du ikke brukt den 458 timer.

Informer komplett så fort du har kontaktet Forbrukerrådet.
    Komplett.no

Komplett.no

Dette er 2 forskjellige linker, men tror nok noen FØR meg har fått denne returnert selv om jeg ikke får det

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Slik kom ihvertfall produktene levert. Vet ikke om dette er standard, men om det er det så ser dere jo selv hvor lett det er å selge dette brukt som nytt.
    Klips poser setter jo ikke spor etter å ha vært åpnet.....
    Ser faktisk veldig ut som det er åpnet og pakket sammen igjen synes jeg. Posene er jo helt krøllete, og den ene kabelen er klossete lagt sammen. Det er jo så vidt den får plass i posen. Var det sånn du fikk det eller er dette etter at du har pakket det ned? Det skandaløse her er jo at "somebody has to know", men de skrur deg og gir f... Det sier litt om Komplett. Jeg liker ikke det jeg ser.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Ser faktisk veldig ut som det er åpnet og pakket sammen igjen synes jeg. Posene er jo helt krøllete, og den ene kabelen er klossete lagt sammen. Det er jo så vidt den får plass i posen. Var det sånn du fikk det eller er dette etter at du har pakket det ned? Det skandaløse her er jo at "somebody has to know", men de skrur deg og gir f... Det sier litt om Komplett. Jeg liker ikke det jeg ser.
    Det er nøyaktig slik det kom.
    Kablene har jeg faktisk enda ikke rørt så både timer og et par andre ting minner meg mer og mer om en ren skjær svindel !!!
    Projektoren blir jo levert i en bag så den er jo også lett å pakke ned igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare en ting å si, Forbrukerrådet... De har solgt deg en brukt vare uten avslag i prisen, og når du prøver å bruke returordningen så prakker de bokstavelig talt varen på deg til fullpris, og kaller deg en løgner samtidig...

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk denne mailen i dag, så da får vi se om det ordner seg

Hei

Referer til vår telefonsamtale. Som avtalt så returnerer du prosjektoren til oss på ny, denne gang for kreditering Gi meg en tilbakemelding når du har levert den i PuP så skal jeg følge opp saken.

Med vennlig hilsen
    Salg & Kundeservice

Håper di holder ord og dette ordner seg, så saken er ute av verden.

Holder dere oppdatert i saken, om det faktisk blir gjort

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •