Lampetimer på projektor? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    458 timer på 30 dager er helt hinsides. Dette blir ikke ord mot ord. Fornuft vs eventyr.
    Helt enig med deg der

Uansett kan jeg jo ikke godta å sitte med en brukt projektor, uavhengig av angrerett eller ikke.

Blir jo spennende å høre om ledelsen i Komplett vil fortsette kundeservice sine holdninger, eller om di faktisk forstår at det er noe galt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan så emballasjen ut, så ting ut som de var pakket på fabrikken når du fikk den, polstring rundt projektoren, var strømkabelen ordentlig pakket, batterier, fjernkontroll, beskyttelsesplast? Tegn som burde bevise at projektoren har vært pakket opp før?

Hvis alt så nytt ut når du fikk den så tror jeg hadde ringt TV Norge istedet og bedte om å få være med på Åndenes Makt hvis vi skal ta Komplett seriøst her.

Men ikke true med Tv2 Hjelper deg, meld saken inn til forbrukerådet, er en særdeles dårlig praksis Komplett holder på med her.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    458 timer på 30 dager er helt hinsides. Dette blir ikke ord mot ord. Fornuft vs eventyr.
    Jada, alle vi mener dette er fjollete av komplett.

Men sålenge det er praktisk mulig å oppnå 458 timer/30dager så kan komplett hevde at kunden har brukt den så mye.
    Siden timetelleren viser 458 timer blir det derfor opp til kunden å bevise at denne ikke var ny ved levering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste

Men sålenge det er praktisk mulig å oppnå 458 timer/30dager så kan komplett hevde at kunden har brukt den så mye.
    Siden timetelleren viser 458 timer blir det derfor opp til kunden å bevise at denne ikke var ny ved levering.
    Der der stemmer overhodet ikke.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror enhver forbruker er enige om at dette er snakk om brukt vare eller feil på telleren.
    Spørsmålet er om Komplett er en seriøs forhandler eller ikke og om di er villige til å innse at det er noe riv ruskende galt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Tror enhver forbruker er enige om at dette er snakk om brukt vare eller feil på telleren.
    Spørsmålet er om Komplett er en seriøs forhandler eller ikke og om di er villige til å innse at det er noe riv ruskende galt her.
    Og velger de å holde på sitt, så blir det fort litt svett med Forbrukerrådet på nakken;-)

Tror uansett dette vil ordne seg når noen litt høyere opp i systemet tar grep

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komplett sin kundeservice står i hvertfall på sitt uansett hvot galt dette ser ut.
    Spørsmålet er om ledelsen er enig og synes det er greit å behandle sine kunder slik?
    Hvis di velger å stå på sitt og dette er malen for kundebehandling så tror jeg mange vil tenke seg om både 1 og 2 ganger før di handler hos Komplett i fremtiden.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du er feil med mitt utsagn?

Jepp, helt enig.

Komplett sin kundeservice står i hvertfall på sitt uansett hvot galt dette ser ut.
    Spørsmålet er om ledelsen er enig og synes det er greit å behandle sine kunder slik?
    Det er det som er hele poenget mitt.
    Kundeservice kan hevde at du har brukt den så mye, fordi det er fysisk mulig å oppnå 458 timer på 30 dager.
    Det hadde vært noe helt annet om timetelleren viste 1300 timer på samme antall dager...

Tror uansett dette ordner seg når de får tenkt seg om.
    Det meste pleier å gå i boks når forbrukerrådet/tv2 hjelper deg blir blandet inn
    Ikke gi deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Forbrukerrådet og Forbrukertvist utvalget er at de mangler vett, baller og bitt.

Ikke ta det for gitt at saken vil løse seg selv om du gir saken til dem.

Du kan lese mer om min erfaring her:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...87#post1862487

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Djevelens Andre advokat må jeg jo si at det er forbaska irriterende å skulle driver forretninger med de reglene som finnes idag. Påstår ikke at du gjør dette, men det ER mange som bestiller inn for gøy og benytter seg av angreretten. Utrolig irriterende å få tilbake brukte ting som en tjener noen få kroner på som nytt og så skal man selge det med tap etterpå fordi det er brukt. Ikke lett å drive forretninger på nett på den måten. Det ser en vel i dag med alle som sliter på elektronikkbransjen. Men på den andre siden så må de jo forholde seg til regelverket, hvis ikke så er det bare å legge ned. Så mange timer på ei lampe er ganske heftig, men jeg kjenner folk som klarer dette på en mnd. Det er fullt mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du er feil med mitt
    Det er ikke sånn at bevisbyrden blir liggende hos kunden. Her blir reklamasjonsretten brukt, men komplett mener at varen er brukt 458 timer på 30 dager og lukker derfor døren. Begge sider i sånne saker skal høres, men ser man på faktum, så vil komplett få store problemer med å sannsynliggjøre at produktet har blitt brukt 458 av 720 timer. Tar man da med at kunden jobber 8x5x4=160 timer, og sover 6,5x30=195 timer pr mnd, da er man oppe på 458+160+195=over 800 timer. Da er ikke fritiden tatt med (mat, barn, shopping, trening osv).

Jeg mener fremdeles at dette er en veldig grei sak.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Som Djevelens Andre advokat må jeg jo si at det er forbaska irriterende å skulle driver forretninger med de reglene som finnes idag. Påstår ikke at du gjør dette, men det ER mange som bestiller inn for gøy og benytter seg av angreretten. Utrolig irriterende å få tilbake brukte ting som en tjener noen få kroner på som nytt og så skal man selge det med tap etterpå fordi det er brukt. Ikke lett å drive forretninger på nett på den måten. Det ser en vel i dag med alle som sliter på elektronikkbransjen. Men på den andre siden så må de jo forholde seg til regelverket, hvis ikke så er det bare å legge ned. Så mange timer på ei lampe er ganske heftig, men jeg kjenner folk som klarer dette på en mnd. Det er fullt mulig
    Mye som er mulig men realistisk og ærlighet er en annen sak.
    Djevelens advokater kan brenne i ******* for min del
    Les hele innlegget og få til timene etterpå?
    Driver du firma og ikke kan regne ut dette da er det mere som er galt her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sånn at bevisbyrden blir liggende hos kunden. Her blir reklamasjonsretten brukt, men komplett mener at varen er brukt 458 timer på 30 dager og lukker derfor døren. Begge sider i sånne saker skal høres, men ser man på faktum, så vil komplett få store problemer med å sannsynliggjøre at produktet har blitt brukt 458 av 720 timer. Tar man da med at kunden jobber 8x5x4=160 timer, og sover 6,5x30=195 timer pr mnd, da er man oppe på 458+160+195=over 800 timer. Da er ikke fritiden tatt med (mat, barn, shopping, trening osv).

Jeg mener fremdeles at dette er en veldig grei sak.
    Helt enig, om man ser bort i fra at kunde har glemt å slå av prosjektoren.
    Det kan jo skje selv den beste. Jeg glemte min, og den sto på da jeg var borte i 4 dager. Om Komplett kjører på dette kortet så kan de ha en grei sak, men jeg skulle tippe at de ordner opp i denne saken når den kommer igjennom til rett person. Tror ikke kunden har noe å bekymre seg for. De er såpass store og kommersielle at de ordner opp i kundens favør selv om de kunne ha
    vunnet fram.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye som er mulig men realistisk og ærlighet er en annen sak.
    Djevelens advokater kan brenne i ******* for min del
    Les hele innlegget og få til timene etterpå?
    Driver du firma og ikke kan regne ut dette da er det mere som er galt her
    Hehe..Ja må de brenne, men nå er det ikke direkte ukjent at kunden forklarer seg alltid slik at det havner i dems favør .

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo skje selv den beste. Jeg glemte min, og den sto på da jeg var borte i 4 dager. Om Komplett kjører på dette kortet så kan de ha en grei sak, men jeg skulle tippe at de ordner opp i denne saken når den kommer igjennom til rett person. Tror ikke kunden har noe å bekymre seg for. De er såpass store og kommersielle at de ordner opp i kundens favør selv om de kunne ha
    vunnet fram.
    Jo det er en mulighet, men om man ikke hører det sinnsyke pipet er den ikke av i tillegg sier denne projektor fra trykk engang til for å slå av

Har selv drevet firma og ville aldri tatt meg bryet om det ikke var en uærlig sak det er det som driver meg i denne saken

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er en mulighet, men om man ikke hører det sinnsyke pipet er den ikke av i tillegg sier denne projektor fra trykk engang til for å slå av

Har selv drevet firma og ville aldri tatt meg bryet om det ikke var en uærlig sak det er det som driver meg i denne saken
    For meg så er det lett å glemme da jeg kan stikke ut av kinorommet og ikke komm tilbake før etter flere dager. Men jeg ser poenget. De på Komplett har jo bare mottatt varen og konstatert fakta. Jeg er helt sikker på at det ordner seg når det havner hos rett person.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vunnet fram.
    Ved 7 timers bruk pr dag i 30 dager, så måtte den surret og gått i 10 døgn 24/7 for å komme opp i antall timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved 7 timers bruk pr dag i 30 dager, så måtte den surret og gått i 10 døgn 24/7 for å komme opp i antall timer.
    Ja det er ingen umulighet, det er gjenomførbart . La oss si at du reiste til Thailand i jula og glemte å slå den av . Der har vi det, bare legg korta på bordet nå

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så er det lett å glemme da jeg kan stikke ut av kinorommet og ikke komm tilbake før etter flere dager. Men jeg ser poenget. De på Komplett har jo bare mottatt varen og konstatert fakta. Jeg er helt sikker på at det ordner seg når det havner hos rett person.
    Det håper jeg
    Vil jo ikke ha den med det time tallet på uansett når det garantert ikke er mine timer.
    Kan jo selvfølgelig ligge en feil i time telleren også. Håper uansett di tar ansvar.
    Handlet mye med di på sent på 90 tallet hadde aldri 1 Problem da og da drev jeg data firma og handlet for rimelig store summer. Hadde Gisle eller Andreas jobbet der hafde ikke dette vært noe tema engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ingen umulighet, det er gjenomførbart . La oss si at du reiste til Thailand i jula og glemte å slå den av . Der har vi det, bare legg korta på bordet nå
    Det er gjennomførbart å få 720 timer på 30 døgn. Det er ikke hva som er teoretisk mulig som er poenget her, men hva som faktisk har skjedd.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •