Billig HDMI kabel på Biltema (1.5m 30kr, 5m 40kr, 10m 50kr)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig HDMI kabel på Biltema (1.5m 30kr, 5m 40kr, 10m 50kr)

De har noen utgående varianter som de selger ut billig. Kjøpte akkurat en 1.5m kabel til 30kr... 10m til 50kr er røverkjøp! Skal være kategori 2 kabel, altså for høyeste overføringshastighet.

HDMI-kabel - Biltema

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!!!! Endelig gode priser på hdmi i Norge også!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jadda! dette ble gull for meg 10 meter for 50kr!!!

Når den kommer til Lyngdal blir det HDMI-kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe som kommer, dette er kabler som de selger ut nå, er får igjen på lager rundt om i landet, var ikke noen igjen i Kristiansand når jeg var innom på fredag...
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har aldri sett dem før jeg :roll:

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Tomle
    De har noen utgående varianter som de selger ut billig. Kjøpte akkurat en 1.5m kabel til 30kr... 10m til 50kr er røverkjøp! Skal være kategori 2 kabel, altså for høyeste overføringshastighet.

HDMI-kabel - Biltema
    Lurer på om de har noen billige dekk på Hi Fi klubben jeg..:-)

Kanskje Soundgarden har 4 tennplugger til 10 kr ???---:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Lurer på om de har noen billige dekk på Hi Fi klubben jeg..:-)

Kanskje Soundgarden har 4 tennplugger til 10 kr ???---:-)
    Smilefjes, smilefjes.. er det for billig for å tilfredstille kvalitetskravet ditt?
    Btw, det står ikke biltema på den.. helt enkel svart kabel.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Smilefjes, smilefjes.. er det for billig for å tilfredstille kvalitetskravet ditt?
    Btw, det står ikke biltema på den.. helt enkel svart kabel.
    Verden flommer over av kopiprodukter og el cheapo varianter av f. eks.
    HDMI kabler.....du får hva du betaler for.....noen her som vil kjøpe regummierte dekk til bilen sin?.....tenkte vel det....
    Blir omtrent som å taue bil med hyssing....mener nå jeg som har vært kabelnisse i snart 40 år....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema sine kabler holder mål, så lenge de er under 10 m lange. De selger unna denne typen, da de får inn nye som skal takle høyere hastigheter / lengre strekk.

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI kabler.....du får hva du betaler for.....noen her som vil kjøpe regummierte dekk til bilen sin?.....tenkte vel det....
    Blir omtrent som å taue bil med hyssing....mener nå jeg som har vært kabelnisse i snart 40 år....:-)
    Men så er nok du helt i ene enden av skalaen når det gjelder hifi intressert (eller kabelnisse som du sier).

At disse kablene duger til 90% av befolkningen er det nok ingen tvil på. Har du en bluray spiller til 500 kroner og en 50" tv til 5000 så hvorfor skal man da bruke mange hundre kroner på en hdmi kabel???

Men at de ikke er gode nok for deg tviler jeg ikke på. Men der står nok resten av utstyret i stil og tenker jeg.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Stian
    Men så er nok du helt i ene enden av skalaen når det gjelder hifi intressert (eller kabelnisse som du sier).

At disse kablene duger til 90% av befolkningen er det nok ingen tvil på. Har du en bluray spiller til 500 kroner og en 50" tv til 5000 så hvorfor skal man da bruke mange hundre kroner på en hdmi kabel???

Men at de ikke er gode nok for deg tviler jeg ikke på. Men der står nok resten av utstyret i stil og tenker jeg.
    Nå kryr det vel ikke av Blu-ray spillere til 500 kr..og de som har billig utstyr, spiser de bare First Price produkter..?? og handler klær på Fretex?....og det er nå en gang slik at 99 % av de som uttaler seg om HDMI kabler her inne har liten peilig på hvordan HDMI fungerer....et godt tips er å kjøpe siste nr. av HemmaBio hos Narvesen, der står det en kort men interessant artikkel om HDMI og hvorfor det kan være komplisert....og at det er langt fra så enkelt at det er digitale signaler som går fra en boks til en annen.....

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Biltema sine kabler holder mål, så lenge de er under 10 m lange. De selger unna denne typen, da de får inn nye som skal takle høyere hastigheter / lengre strekk.

Kim
    10M HDMI kabelen fra Exibel, som du får på classern er spesifisert for 4K og er meget tykk. Veldig god byggekvalitet.

Sitat Opprinnelig postet av lassic46
    Blir omtrent som å taue bil med hyssing....mener nå jeg som har vært kabelnisse i snart 40 år....
    Styrer du unna Nordøst også? Det er jo dyr hi-end kabel som koster en brøkdel å kjøpe inn fra Kina. Som de har mange 1000% avanse på.
    http://avforum.no/forum/kabler/12580...-kinamikk.html
    Selv om noe er dyrt så trenger det ikke være bra, eller hvis det er billig trenger det ikke være dårlig.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kryr det vel ikke av Blu-ray spillere til 500 kr..og de som har billig utstyr, spiser de bare First Price produkter..?? og handler klær på Fretex?....og det er nå en gang slik at 99 % av de som uttaler seg om HDMI kabler her inne har liten peilig på hvordan HDMI fungerer....et godt tips er å kjøpe siste nr. av HemmaBio hos Narvesen, der står det en kort men interessant artikkel om HDMI og hvorfor det kan være komplisert....og at det er langt fra så enkelt at det er digitale signaler som går fra en boks til en annen.....

Ja, HDMI er kompliserte greier, men det er fremdeles billig å produsere HDMI-kabler.

Hvorfor du blander inn fretex og first price i denne diskusjonen finner jeg meningsløst.

HDMI har, som de fleste andre digitale løsninger, automatisk feilretting som tillater seg å 'gjette' hvilken farge/informasjon en piksel skulle ha, dersom den informasjonen ikke kom frem fra pakkedataene som ble sendt. Den tillatte feilmarginen er svært lav og synlige artefakter kommer svært synlig dersom kabelen ikke er godt nok konstruert. Artefakter svært like de ved svak signal fra parabol, både hakking i bilde og lyd, samt områder i bildet som mangler/ikke oppdateres kontinuerlig. Likegyldig til om kabelen koster 10 eller 1000kr.

EDIT:
    Flott at de selger de billig nå, men synd at det bare er for å tømme lageret for å få nye inn med en litt annen merking.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema Skien har endel 1.5m og 5m i en kurv ved kassa.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    artikkel om HDMI og hvorfor det kan være komplisert....og at det er langt fra så enkelt at det er digitale signaler som går fra en boks til en annen.....
    I korte trekk.........hva er problemet mellom en billig/dyr så lenge de er produsert , solgt etter serifiserings krav ???

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt problem är att jag köper den tidningen på Rema 1000 och de är som regel billigare på det mesta, i praktiken är de billigare på tidningen då jag har kortare väg till Rema än Narvesen.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har sett en rekke HDMI-kabler på min tv, dyreste var en monster (1000lapp eller no) som visst skulle være fabelaktig osvsov, jeg kjøpte en hdmi fra gamezone som jeg ikke så EN eneste forskjell fra, så der kan folk si hva de mener ;-)

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to typer mennesker her i verden, de som tenker selv og de som tror på alt andre sier..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    Det er to typer mennesker her i verden, de som tenker selv og de som tror på alt andre sier..
    I mange tilfeller er det andre sier helt korrekt, mens det man har tenkt seg frem til selv er fullstendig på viddene.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    I mange tilfeller er det andre sier helt korrekt, mens det man har tenkt seg frem til selv er fullstendig på viddene.
    Uten håndfaste bevis så kan begge to være like mye på viddene, så hvem skal man høre på?
    Seg selv eller andre?
    Her kommer det med å teste ting ut i praksis inn, hvis jeg ikke ser forskjell på en hdmi kabel til 50kr og en til 1000kr, og selger fortsatt står bak meg og forteller meg om forskjellene, hvem skal man da høre på?
    Jeg hadde valgt å stole på mine egne øyne og oppfattelse enn selgers ord og tanker om produktet i det eksempelet..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •