Anbefale 3D tv med lite gjenskinn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefale 3D tv med lite gjenskinn

Hei!

Endelig er tiden kommet for å investere i ny TV, men jeg er veldig usikker på hva jeg skal gå for. Har lest en del tester, men vanskelig å finne en TV som har lite gjenskinn og som samtidig får skryt for sin 3D funksjon.

Noen som har anbefalinger?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke anbefale noe helt konkret men jeg mener phillips har lite gjenskinn på sine skjermer. De kan være verdt en kikk.

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på elkjøp og kjøpte denne idag: Philips 55 3D LED Smart-TV 55PFL5527T - Elkjøp, men får den ikke hjem før i morgen, var litt for stor for bilen...

Uansett, den har iallefall et matt panel som ble utslagsgivende for meg, samt etter en god del positiv lesning om TVen på det svenske forumet minhembio, føler jeg meg ganske sikker på valget. 2D og 3D skal vist være veldig bra i følge svenskene. Det største minuset ved TVen er vist nok en litt laber smart-del, så vist det er veldig viktig er det nok sikkert ikke den rette TVen for deg.

Vist ønskelig, så kan jeg godt komme med mine meninger om TVen, når jeg har fått den hjem og testet den litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelp! Tror jeg går for Philipsen!

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnabOle
    Tusen takk for hjelp! Tror jeg går for Philipsen!
    Ble det Philips på deg?

Hentet min igår, har fått testet den endel nå. Kan ikke si annet en at jeg er stor fornøyd så langt.

Ble litt skuffet først når jeg pakket ut TVen og fikk plassert den på TV-benken pga den fysiske størrelsen er mindre en min gamle 50" Hitachi, selv om Philipsen er 5" større. Men denne skuffelsen forsvant raskt når jeg fikk skrudd på apparatet, da kom de ekstra 5" til syne!

Etter en kjapp installering, kunne jeg prøve meg litt fram, og for et bilde, selv uten å ha justert noe. For helt fram til ikveld trodde jeg det kun var ferdig innstillinger for bilde, men så fant jeg en i en under meny en hel drøss med justeringsmuligheter. Etter å ha skrudd av og dempet funksjoner som dynamisk kontrast og HD motion Plus osv, ble bilde enda bedre. Men skal nok bruke noe mer tid på justering etterhvert, må bare bli litt vant med TVen først. Er ett helt annet bilde en plasma.

For å oppsummer mine positive inntrykk av TVen så langt:
    - Meget matt panel, kan nesten ikke se gjenskinn selv i dagslys med TVen av. I motsetning til den gamle plasma TVen, som fint kunne brukes som sminkespeil av kona under de riktige forholdene.
    - Aluminiumsrammen som er rundt TVen synes jeg riktig så pen, og gir TVen etter min mening et svært pent design. Passer godt inn i stuen min.
    -Meget lett og smal, ideell for veggmontering, når en er usikker eller ikke har mulighet for å få skrudd veggfeste i stenderverket.
    -Meget god bilde kvalitet, i 2D etter min mening. Og da har jeg enda til gode å prøve BD. Har kun prøvd HDTV på parabol/Viasat.

Minuser så langt:
    -Smart delen er så som så, har ikke prøvd den så mye, men menyene er trege og det virker som det meste går i litt sirup..
    -Lyden er helt ræva, men slik er det nok når TVene blir så smale vil jeg tro.
    -Kan se antydninger til clouding, er ikke sjenerende, legger ikke merke til det annet en når skjermen blir helt svart.

Alt i alt, så langt veldig fornøyd.

Har ikke kjøpt 3d_briller, så 3D har jeg ikke fått prøvd enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjøp for å kjøp den i sted faktisk, men ble litt skuffet når jeg fikk beskjed om at det ikke var mulig å få viaplay via smart-tv funksjonen. Så reiste tomhendt hjem igjen, og sitter nå og vurderer hva jeg skal gjøre....

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere, vist smart-TV funksjoner er viktig og avgjørende er ikke dette TVen for deg.

Men vist et matt panel, god bildekvalitet og design er viktigere en smart funksjoner, er dette en TV som bør vurderes i aller høyeste grad.

Viaplay får man jo tross alt igjennom tuneren eller ved å tilkoble en PS3, PC, eller andre media-spillere..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •