Projektor til 4k - Optoma HD600X-LV ink. 3D-XL ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor til 4k - Optoma HD600X-LV ink. 3D-XL ?

He og godt nytt åri!

Jeg har alltid drømmet om å investere i en projektor. Er student for tiden, men igår så jeg et tilbud under Komplett..no's romjulssalg som frister!

De selger en Optoma HD600X-LV ink. 3D-XL til kroner 3990. Den er visst satt ned fra 6200.

Jeg kan minimalt om projektorer, så jeg håper virkelig noen her inne kunne gi meg litt hjelp og evt et grønt lys! Har lest litt rundt på nettet om denne, og det virker som om et fornuftig valg.

Jeg har ikke mulighet til å bruke mer enn 4k på en projektor, så det jeg lurer på er hvor mye jeg kan kreve av en projektor for den prisen, og om denne er et godt valg?

Kommer til å brukes både på spilling og filming.

Håper noen har noe å si om denne, eller evt har noen alternativer.

Dustin Home har og et par alternativer i prisklassen, men jeg har ingen anelse om disse er bedre eller dårligere. Hjemmekino - Projektor | Dustinhome.no

Hjelp mottas med stoor takk!

EDIT: Tilbudet går ut klokken 00 i natt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke gått for denne. Dette er en projektor som er mer beregnet på møterom. Den har kun 300 i kontrast forhold (3000 dynamisk) og dette er fryktlig lite.

Har du vurdert og kjøpe brukt? Projektorer synker ekstremt fort i pris pga stor utviklig og det er alltid noen som vill ha det nyeste. Du kan gjøre mange kupp hvis du er litt tolmodig for tråler bruktmarkede/finn.

Mvh
    Torstein

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektor - FINN Torget
    Denne er for eksmpel ikke så dum. Spør han hvor mange timer lampen har gått. (ny lampe er dyrt så har den mange timer på seg bør du ikke gå for den.)

Epson EH-TW3200 - FINN Torget
    Litt dyrere, men orker du spare litt er dette en god kandidat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe en projektor brukt er absolutt ikke uaktuelt, men om jeg skal kjøpe en 7 år gammel projektor så bør den vil være rimelig driftssikker? Pluss det du sier om lampetid. Dessuten så gjør min heller dårligere kunnskap til projektorer at jeg veldig gjerne vil få bekreftelse fra noen andre før jeg går for en modell.
    Dessuten leste jeg at Epsonen må stå minst 4,5 meter fra veggen, noe som kan bli et problem når man flytter rundt i diverse studentboliger.

Så forøvrig at det ble lagt ut en ny annonse i dag. Projektoren ligger i Oslo så sånn sett hadde det jo vært perfekt.

Projektoren er en EPSON EMP TW700 HD: EPSON EMP TW700 HD prosjektor med lerret og 10m HD kabel - FINN

Dynamisk kontrast er ihvertfall høyere.

Noe input på denne?

EDIT: Nå leser jeg at noen på forumet mente at en god bruktpris på denne er 3-4000 kroner, i 2010! Pluss at det er skumelt å kjøpe en uten garanti/reklamasjon pga av at autoirisen (?) også blir slitt.

EDIT2: Nå glemte jeg at det følger med et lerret og, noe som også er et stort pluss. Alternativet er å lage selv.

Tusen takk for gode svar forøvrig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var en latterlig stiv pris for TW700...
    Det er mange på finn som har syke ideer om hva de kan få for en gammel projektor så post gjerne her før du kjøper der og hør hva andre mener om pris.
    Fant denne her inne på avtorget nå
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=95322&cat=5

Det er ikke en dum pris i det hele tatt. Kun litt over 100 timer på pæren.
    Eneste er at Benq trenger litt lang kaste avstand for og få stort bilde.
    Jeg hadde Benq w10000 og var kjempe fornøyd med den i flere år (modell i samme serie).
    Eneste du må passe litt på er om du er følsom for regnbue effekt ettersom dette er single chip DLP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar. Setter veldig stor pris på denne hjelpen!

Leste litt om den, og den virker jo egentlig som et fornuftig valg. Jeg har lest en del om regnbueeffekten de siste dagene, men jeg vet ikke hvor følsom jeg er for den. Har ikke merket noe på noen projektorer jeg har sett på (har dog ikke sett etter det, eller vært klar over hva det er før nå).

Jeg blir dog mer og mer fristet til å kjøpe Optoma HD600X-LV, på tross av at du helt sikkert har rett i at de andre er bedre alternativer.

Det at det fortsatt er 5 år reklamasjonstid igjen på den, veier forholdsvis tungt hos meg. Er som sagt student, så om noe skulle skjære seg så er det absolutt ikke sikkert jeg har råd til å få det reparert. Vet at 4000 ikke er allverdens med penger, men det er en god slump for meg akkurat nå.

Jeg har lest litt flere "tester" av projektoren, blandt annet av en på AVForums.com - UK Online. Alle de jeg har lest virker storfornøyde, men jeg har dog ikke klart å finne en test fra en nøytral tredjepart.

Mtp kontrasten så var det en bruker på det samme forumet som hadde vellykede resultater med å montere et ND2 filter.

Så oppsummert så virker det som om de fleste er generelt veldig fornøyd med den projektoren etter at de har funnet de optimale instillingene. Bildekvaliteten skal visst være veldig bra. Dog er det ingen som nevner kontrasten i sine tester, så mulige de er litt "blendet" av sin egen prosjektor.

Som sagt så er jeg på utkikk etter min første projektor, så jeg har nok ikke de høyeste kravene til tilfredstillelse.

Gjør jeg et veldig dumt valg nå?

EDIT: Blir også litt stresset av at Komplett sitt tilbud går ut ved midnatt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn en ordre hos komplett. De har åpent kjøp i 45 dager, så om jeg er veldig misfornøyd så får jeg heller returnere projektoren.

Takk for hjelpen, igjen! :-D

Gleder meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den, alltid litt skummelt med brukt kjøp. Spesiellt med Projektor ettersom de litt oftere enn annent AV-utstyr har en tendens til og få små feil som trenger service.

Jeg tror du blir kjempe fornøyd uansett, det og få projektor i hus for første gang er alltid like rått. Og tviler på at dette blir din siste projektor, når man først har begynt er det ingen vei tilbake 8) Jeg sitter på min tredje projektor nå og kvaliteten (og desverre prisklasse) har bare gått oppover.
    Du har nok mange fantastiske timer i mørket forran deg!

Mvh
    Torstein

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd? kan du fortelle litt om projektoren? Vurderer å kjøpe en slik selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •