Beste projektor til +/- 8000 kr (Budsjettet økt til ca 10 000)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste projektor til +/- 8000 kr (Budsjettet økt til ca 10 000)

Hei

Har overtatt rekkehus med en kjellerstue og skal "lage" min første, lille hjemmekino. Rommet er ca 4 m i lengden, 2.10m under taket og veggene/taket er enn så lenge hvite, men veggene vil bli vurdert malt i noe mørkere farge på sikt, men noe helt kølsvart rom vil det aldri bli da det også vil fungere som gjesterom. Det er to små vinduer i rommet som kan og vil bli helt tildekket under filmtitting.
    Projektoren kan henges i taket eller settes på hylle på bakveggen.

Har bestilt et 106" ADEO (Invideo) GREYVISION-rammelerret.

Så er spørsmålet, hvilken projektor skal jeg velge. 3D er ingen must, men helt greit hvis den har mulighet for det. Budsjettet er som nevnt tittelen på rundt 8.000 kroner. Bruken vil være film, ps3-spilling og diverse sportssendinger.

Jeg har sett på Optoma hd23 (7000 kr på Hifikubben)

Optoma 300x til ca. 8500 kr

Epson EH-TW5900 til ca. 8500 kr

Er det noen av disse som er å anbefale? Evt andre merker/modeller jeg har oversett?

Budsjettet er relativt lite fleksibelt, så er ikke vits å komme med forslag til over 9 000 kroner.

Jeg kommer nok til å gå til anskaffelse av den rett etter nyttår i tilfelle det skulle være noen nyttårstilbud på projektorer (det er lov å håpe....)

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg lander på Epson'en hvis ingen har innvendinger? Har kommet bra ut en noen tester jeg har lest.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson er et godt valg.
    Mvh bigtor

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mye det har og si, men etter hva jeg leser så har den nåværende serien til epson ille mye input lag.

Det er forsåvid det eneste vedvarende negative om de iforhold til pris etc.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Vet ikke hvor mye det har og si, men etter hva jeg leser så har den nåværende serien til epson ille mye input lag.

Det er forsåvid det eneste vedvarende negative om de iforhold til pris etc.
    Takk for svar. Hva er input-lag?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiden tv/projektor bruker på og ta imot bilde fra kilde og vise det.
    Dette er jo ikke mye problem for film/tv men på action spill kan det ha mye og si for enkelte fremvisere vil ligge en del bilder bak hva som skjer i spillmaskinen.

Ting som kan resultere i mindre tid til og korrigere for den skrensen på gran turismo eller reagere raskt nok i skyte spillene.

Display lag - Wikipedia, the free encyclopedia

Mener og ha lest noe rykte om at DLP prosjektorene er av de mer raskere men det er vel og høyst variabelt. Det er jo samme type billed behandlings chips i bruk på tvers om det plasma/lcd t eller projektor.

DLP sliter vel med dårlig sort nivå og regnbue effekt, og er kanskje ikke noe spessielt bedre på input/display lag heller.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma HD23 gir best bilde for pengene, under 10K klassen spør du meg. Sort nivå er ikke det beste... Men til den prisen er det holder det med et fint 1080p bilde på store lerret (godt over 100 tommer)!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å øke budsjettet noe, til ca 10 000 kroner. Vil f.eks en optoma hd33 være verdt prisøkningen? Andre alternativer til rundt 10 000 kroner som er verdt å titte på?

Begynner å se meg blind på alternativer nå, det ene stedet sier en ting og det andre en annen, så er ikke så lett å bli klok på hva det beste alternativet er.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virrer fortsatt fra den ene til den andre modellen.

Budsjettet er/kan økes til ca 10 000 hvis det er verdt det.
    Har skjønt at i den prisklassen har de fleste de samme svakhetene som ikke så bra sortnivå og mangel på lens-shift.

De som peker seg mest ut nå er nok Epson TW6000 til ca litt over 10 000, kan prishoppet fra tw5900 (ca 1500 kr) forsvares?

Dessuten er Optoma hd33 tatt med i vurderingen. Er det noe kvalitetsmessige forskjell å snakke om i 2D fra HD23 til HD33?

Ser fortsatt på 3D som en kjekk bonus, men om jeg synes det er verdt 3 000 kroner vet jeg ikke.

Dessuten har jeg sett at INFOCUS SP8604 ligger på rundt 10 000, denne har lens-shift. Noen som kjenner til denne modellen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •