Sponsorer:
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Nykommer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)

Pris på brukt TV

Jeg kjøpte en 32" LCD TV i august som nå skal selges fordi jeg har vunnet en ny større og bedre TV.

TV'en kostet 3500 kr + at jeg kjøpte en trygghets-avtale på 3 år til ca. 600 kr.
    Så totalt ca 4100 kr.

Skrev i en "salg, bytte, gis b..."-gruppe på Facebook at den var til salg. Sa først at minste prisen var 2500, men gikk ned til 2000 etter "diskusjon med/tilbakemelding fra" en annen person.

Da jeg skrev at prisen var 2000 kr, fikk jeg "Lykke til " som svar fra denne personen, med en følelse av at personen også der ville skrive "Du får aldri solgt til den prisen", Noe personen skrev da jeg sa 2500 kr.

Det er en utmerket TV, etter min mening er det strålende bilde og lyd (uten at jeg er noen ekspert), og om den nye ikke hadde vært en 40" er jeg usikker på hvilken jeg hadde lagt ut for salg.

Har også fått to andre bud på rundt 1000 kr, mens noen andre jeg har hørt med mener 2000 er nesten i billigste laget.

Er jeg er helt på jordet med en pris på 2000 kr?

Hva ville du tatt/gitt?

Gjelder denne TV'en:
    Grundig 32 LCD-TV 32 VLC 9141 T2 - Elkjøp

Aktiv
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    De fleste ville vel tatt mest mulig. Det er mer interessant å spørre om hva vi ville gitt.

Og jeg ville ikke gitt mer enn 1000kr, topps.

Viderekommen
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Vel en trygghets avtale er ikke noe spes.
    Det er i det fleste tilfeller bortkastet å kjøpe en slik. Mange vil kanskje argumentere imot, så de som sier de så gi meg dere tilfeller hvor du/dere har fått brukt den hvor norsk forbrukerkjøpslov ikke strakk til.
    Vel jeg ville vel kanskje litt noe mer enn 1k, men ikke mye mer..
    Men det er Grundig da.. Bildet kan være bra men det trekker ned på salget desverre. Størrelsen trekker også ned.. Har sett 42" på finn under 2K.

Viderekommen
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Tror ikke du skal regne med å få noe som helst for trygghetsavtalen.

Når det gjelder TVen pleier jeg i utgangspunktet å si halv pris av dagens nypris for samme eller tilsvarende produkt. Men, siden TVen ikke er et halvt år gammel ennå, så burde du kunne ta litt mer. 2000,- høres derfor ut som en ganske riktig pris for meg.

Ironisk nok, tror jeg litt av problemet er at det er en ganske bra, og dermed dyr, TV. Jeg innbiller meg at de som kjøper brukt-TVer ikke er primært opptatt av kvalitet. Om de kan velge mellom en 2 år gammel dårlig TV til en tusenlapp og en 4 måneder gammel god TV til det dobbelte, så tar de den billigste hver gang. For å få best mulig pris for TVen tror jeg du må finne noen som egentlig ikke er på jakt etter en brukt TV, men en som er på jakt etter en ny 32" i 3-4000,- klassen, som gjerne kan tenke seg å spare litt på å kjøpe en som er nesten ny.

Viderekommen Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Hva skal man med trygghetsavtale på et nytt produkt med garanti?

Nykommer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Takker for svar.

Når det kommer til trygghetsavtalen har jeg vel skjønt i ettertid at det egentlig bare var tull å kjøpe den, og dette bare er noe butikkene har får å tjene mer. Men jeg hadde egentlig sett på en annen tv til litt over 4000, men ombestemte meg i butikken til en billigere, og da var jeg innafor budsjettet mitt uansette, og tentke hvor ikke, men kommer neppe til å kjøpe trygghetsavtale neste gang.

Viderekommen
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Lykke til med salget, i hvert fall

Nykommer AvB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Vel.. du har jo en trygghetsavtale.....

*hint*

Nykommer AvB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Ok, ser at det ikke er mange som skjønner poenget med en trygghetsavtale.

Du kjøper en trygghetsavtale i tilfelle du skulle være så uheldig å søle et glass cola i din 3 år gamle bærbare pc en uke før avtalen utløper. Evt at det var fryktelig klønete å miste tv'en i gulvet da du skulle flytte den fra stua til soverommet. Gjerne en uke før avtalen utløper her også.
    Vel.. dere skjønner sikkert tegningen.

Hvis man derimot ikke har tenkt å utnytte disse "idiotforsikringene" så er det jo selvfølgelig bortkastede penger å tegne slike avtaler.

Viderekommen
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Vel, litt morsomt dersom en av leserne her faktisk var en fra et slik forsikringsselskap..
    Og har man prøvd trygghetsavtalen på den måten?
    Dette blir jo registrert så du kan tenke deg hva som skjer når du virkelig er uheldig med en 60" tv til 30.000kr. Tror ikke de er så vennlig da..

Tilbake til topic. Det er er nå en Samsung 40" LED tv hos lefdal (sikkert også hos Elkjøp) til 3333Kr! Så å gi 2000 for en "brukt" Grundig er ikke det beste kjøpet..
    Og du kan jo tenke deg nyttårssalget så går ikke prisene opp akkurat.
    Så selg så raskt som mulig. Svelg det sure tapet, slik er det for oss mange her..

Viderekommen
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av AvB
    Vel.. du har jo en trygghetsavtale.....

*hint*
    Ved en slik avtale så får man ikke nødvendigvis pengene igjen,men et nytt SAMME PRODUKT,å da er man jo nesten like langt.......

Nykommer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Tror du må ned på mellom 1000 og 1500 for å få solgt en Grundig på 32 tommer. Jeg solgte nylig en pent brukt 42 tommers Panasonic plasma for 2000 kr. Den var riktignok noen år gammel, men var best i test året den kom ut. Den hadde nok et betydelig bedre bilde og lyd enn Grundigen din.

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •