Priser?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Priser?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Priser?

Heisann. Er helt ny på dette, menhar store ønsker om å få til en hjemmekino. Skal flytte i nytt hus snart med kjellerstue,og trenger noe å fylle den opp

Hva koster sånn ca. og få en projektor,lerret + alt annet som må til for og få en godkjent hjemmekino?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet!

Hvor dypt du må grave i lommeboka kommer an på hvor store krav du stiller til lyd og bilde. Men et tips kan jeg jo gi, hvis du har et trangt budsjett nå og vil ha en bra hjemmekino, bør du ikke kjøpe billigere komponenter for å få alt i hus med en gang. Du vil nok ha større glede av å begynne med enkelte kvalitetskomponenter for så å utvide etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes jo fornuftig ut. Men jeg sitter kun med en gammel harmon kardon dvd20, en Grundig Xientia 32 tommers tv. Ikke noen forsterker eller noe annet brukbart annlegg.

Har lyst på projektor , men da må jeg jo også ha lerret. Forsterker er vel et "must" om jeg vil ha bra lyd.

Hva burde jeg bynne med?

Hvordan er denne projektoren? http://www.pdata.no/index.php?valg=g...p;gruppe_nr=SP

15000,- synes jeg var rimelig for en projector. Holder denne mål?

Håper dere kan komme med anbefalinger på forsterker, dvd, høytalere osv. Helst med priser.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo en grei TV, så jeg ville nok ha begynt med en surroundreceiver og fronthøyttalere. Er ikke noe særlig med projektor uten skikkelig lyd.

Anbefalinger av produkter skal jeg overlate til noen andre.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Fint å se at andre sitter oppe midt på natta :lol:

Tv`en er veldig bra, men den veier jo rundt 1 tonn! føles slik ihvertfall. :lol:

skal lete litt mere i forumet her etter tips. Håper på halvferdig kino til jul..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si jeg er i ferd med å handle selv. Etter mye tenking, lesing og spørring har jeg mer eller mindre bestemt meg for Infocus 4805. Den sammen med et greit rammelerret og noen gode kabler kommer på under 20000,-. Billigere blir det om du ikke vil ha rammelerret, men nøyer det med manuelt nedtrekkbart.

Tenkte også på Benq 5120, men virker som den ikke er så lovende som det først så ut som(???). Også Benq 7800 har jeg vurdert, men har etterhvert tenkt at prisforskjellen ikke kan forsvares ut fra mine behov. Er min første pj, og derfor velger jeg en litt moderat løsning å leke med først...

Stingray

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett hjemmekino anlegg :wink:

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=10558

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HO-HO Det så rimelig bra ut. Har ikke peiling egentlig. Har jeg hatt råd så har jeg kjøp det.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort budsjett har du til hjemmekino da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde håpet å få til noe til 20-30000,- Men er det noen vits? Blir resultatet bra med produkter i den klassen?

Siden jeg ikke har noen forsterker eller slikt så må jeg jo ha det. Samt høytaler og ny dvd. Er vel usannsynlig å få til noe bra til den prisen, når jeg i tillegg er ute etter projektor og lerret.

Må vel bare ta det sånn etterhvert...

Hvilken forsterker og høytalere anbefaler du?

Og siden jeg ikke har peiling i det hele tatt, hva trenger jeg for og få igang en hjemmekino? (Foruten det opplagte,tv,dvd, forsterker, høytalere)

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde håpet å få til noe til 20-30000,- Men er det noen vits? Blir resultatet bra med produkter i den klassen?
    På det budsjettet og de krav jeg har ett inntrykk av at du ønsker å oppnå så er det bare bruktmarkedet som kan hjelpe deg.
    Om du satser på alt nytt så må du gå med på mange kompromisser og du vil føle at det kanskje ikke var det helt store dette butikkpris anlegget.
    Hadde jeg hatt 20-30k hadde jeg villet sondert bruktmarkedet etter forsterker og høytalere og plassert det innkjøpet til ca 30k og ventet med PJ til feriepengene kommer til neste år.
    Det er iallefall ett tips.
    Men dette er bare meg da, vet ikke om jeg er kravstor men mener at ca 15-18k for HT. 7-10K til forsterker og 5K til dvd+kabler er normalt om man ikke vil gå på kompromisser i noen av komponentene.
    Nå er det fult mulig å få gode forsterkere til sterkt reduserte priser i bruktmarkedet. Samt gode høytalere. Det kan være noe å hente der, spesielt på forsterker siden. Og en annen ting, la subben bero intill videre den kan du alltids kjøpe til senere. Samme gjelder egentlig center da du har option å slå den av i forsterkeren slik at lyden som skal gå til center blir sendt til frontene, da kan du fortsatt nyte film på front og surround inntil du har penger til å kjøpe center/sub og eventuelt opp til 7.1 senere.
    En annen viktig ting er å begynn med det dyre først. Det vil alltids være lettere å få spart opp til en center enn ett par fronter

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få bra produkter til den prisen.. Jeg ville sett på Yamaha Rx-v 650 + dvd 550 som blir ca 7k. Projektor tar gjerne halve budsjettet, men hvis du venter på Benq 5120 og bruker ikea rullegardin så blir det rundt 10k. (eller grandview lerret fra avshop + 2k) Da har du 3-13k igjen til høyttalere. For eksempel dali har mange produkter som man kan få til å matche. Ellers finnes det enda mer budsjettvennlige høyttalere f eks Gale og eltax. Mange muligheter, det kommer litt an på hvordan man vil prioritere....

Når det gjelder bruktmarkedet så bør man i allefall spørre her, hvis man ikke har greie på hvilke produkter det er snakk om. Ellers krever det litt mer tålmodighet.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips. Da er vel bare å kaste seg ut i jungelen av produkter..

Hadde egentlig tenkt å skaffe meg en alienware pc, men hjemmekino kommer først!

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig tenkt å skaffe meg en alienware pc, men hjemmekino kommer først!
    Thats the spirit

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0