Nyttårs salg TVer 2013?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nyttårs salg TVer 2013?

Har tenkt å kjøpe ny TV på nyttårs salget i jan 2013. Minimum størrelse 55"+ og smart funksjon.

Det jeg lurer på er om det er noen her som har meninger om hvor billig slike TVer kan bli på salg, når prisene er så presset slik som de er idag. Som f.eks denne: Samsung 55" 3D LED Smart-TV UE55ES6305 - Elkjøp, som jeg mener er en grei pris.

Er bunnivået for hvor rimelige TVer kan bli nådd? Eller er det noe å "spare" ved å vente på nyttårs salget?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke nødvendigvis sånn at det som er tilbudsvarer pr idag blir ennå billigere ved nyttårssalg, men det kan like gjerne være sånn at litt dyrere modeller blir satt ned til samme pris som den du viser til.

Akkurat denne som du viser til er jo en kampanje-tv som vanligvis ligger til 14995, men er på tilbud nå (i avis og på nett) til 9995. Har en kompis som tok ut en sånn som erstatnings-tv for sin 60" LG plasma som tok dukken etter 7 uker. Pris i butikk er 14995, men siden den var på tilbud nå til 9995 så fikk han ta ut den for 2000 i mellomlegg (siden den andre kostet 7995).

Men når det er sagt så er det iallfall større sjangs for gode tilbud til nyttår enn det er nå, så det lønner seg sikkert å vente og se hva som dukker opp, om man ikke MÅ ha ny tv umiddelbart.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt lenge siden jeg fulgte med på TV priser og tester osv. Så jeg linket bare til den første og beste jeg fant, så ikke at det var en kampanje vare..ops:

Men det er litt inne på det jeg lurer på egentlig. Er kampanje prisene på TVer så lave idag at bunnen er nådd?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Er kampanje prisene på TVer så lave idag at bunnen er nådd?
    Jeg tror bunnen har vært nådd hver måned de siste 20 åra. Sannsynligheten for at vi når bunnen igjen neste måned er ganske stor.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg tror bunnen har vært nådd hver måned de siste 20 åra. Sannsynligheten for at vi når bunnen igjen neste måned er ganske stor.
    Er klar over, og har mange ganger vært smertelig klar over, at priser og verdien på det fleste kapitalvarer er raskt fallende.

Men det er interessant å høre andres mer eller mindre kvalifiserte gjettinger på hvordan prisnivået vil se ut når utgående modeller skal vike for nye i starten av 2013.

Jeg tror neste års prisbilde kommer til å bærepreg av at de større TVene som er 65"++ kan komme til å bli rimeligere og dermed presse prisene på de mindre størrelsene enda mer ned. Da kanskje spesielt salgene på starten av året og ut mot våren/fram til 2013 modellen begynner å fylle opp butikkene. Det er min gjetting, ikke så kvalifisert eller noe banebrytende nye spådommer, er vell mer eller mindre det som skjer hvert år.

Det jeg hadde likt å se på et knakende godt nyttårs salg, er en 55" smart Samsung/LG/Panasonic av en høy serie med gode skussmål til rundt 6-7000!!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens TVer er kunstig billig! Denne f.eks

Panasonic TX-P50ST50Y 50" full HD 3D Plasma med et strøkent bilde

50" Panasonic ST50 til kun 7990,- ?

TVen deler den dypeste sort paa markedet, uansett pris OG har en av de hoeyeste ANSI kontrastene. De fleste annmeldere er enige at tven er enten den 3. eller neste beste skjermen paa markedet :wink:

Og test resultatene beviser det 8-)

Men den gaar kanskje ned til 6990,- i nyttaars salget, og muligens 5990,- naar ST60 kommer paa markedet.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Dagens TVer er kunstig billig! Denne f.eks

Panasonic TX-P50ST50Y 50" full HD 3D Plasma med et strøkent bilde

50" Panasonic ST50 til kun 7990,- ?

TVen deler den dypeste sort paa markedet, uansett pris OG har en av de hoeyeste ANSI kontrastene. De fleste annmeldere er enige at tven er enten den 3. eller neste beste skjermen paa markedet :wink:

Og test resultatene beviser det 8-)

Men den gaar kanskje ned til 6990,- i nyttaars salget, og muligens 5990,- naar ST60 kommer paa markedet.
    Ooo, den panasonicen så snasen ut. Støtter den norsk Netflix mon tro?
    --
    Thorbjørn

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Det gjør den - min 65" ST50 gjør hvertfall det,så da regner jeg med 50 tommeren gjør det også
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig snasen er den!

Bare aa lese en test:

Panasonic TX-P50ST50B/ TX-P50ST50 (ST50) Review

Panasonic TC-P55ST50 Review - Watch CNET's Video Review

Ja, den stoetter norsk Netflix 8)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig snasen er den!

Bare aa lese en test:

Panasonic TX-P50ST50B/ TX-P50ST50 (ST50) Review

Panasonic TC-P55ST50 Review - Watch CNET's Video Review

Ja, den stoetter norsk Netflix 8)
    Eneste som stoppet meg fra å trykket kjøp hos NetOnNet i sted var at jeg leser at noen er plaget av "buzzing", det bekymret meg litt. Hvor sannsynlig er det at man får det problemet da tro.. :-(

TVen skal erstatte en god gammel Panasonic 42" HD-ready sak (G20 eller noe sånt?) som jeg i grunn er veldig fornøyd med, men kunne tenkt meg litt større bilde og en TV som estetisk ser litt bedre ut. Er Stue-TVen, så det blir vanlig TV-titting i SD/HD, og antagelig noen serier via Netflix og lignende, ikke film eller spill.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det är det som stoppar mig från att köpa den också. Det verkar som om varannan som köper den teven har mycket buzzing.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som stoppet meg fra å trykket kjøp hos NetOnNet i sted var at jeg leser at noen er plaget av "buzzing", det bekymret meg litt. Hvor sannsynlig er det at man får det problemet da tro.. :-(

TVen skal erstatte en god gammel Panasonic 42" HD-ready sak (G20 eller noe sånt?) som jeg i grunn er veldig fornøyd med, men kunne tenkt meg litt større bilde og en TV som estetisk ser litt bedre ut. Er Stue-TVen, så det blir vanlig TV-titting i SD/HD, og antagelig noen serier via Netflix og lignende, ikke film eller spill.

Tror jeg skal bestille meg en demo av en plasma for aa hoere om den i det hele tatt buzzer.. jeg har ALDRI opplevd dette. og har helt O.K. hoersel. Panasonicen fra 2008 som jeg har her buzzer ikke det hele tatt i hvert fall. Satt paa mute om natten og det var INGENTING som summet :-? Er dette kun et problem som har oppstaatt de siste aarene?

Men uansett om en TV har mye buzzing eller ikke er det ikke et problem for meg, siden jeg har hodetelefoner/alltid hoey lyd. Dessuten er jeg vandt til aa ha 5 vifter fra Pcen og en braakete projektor ved siden av meg

Jeg syns det er utrolig synd at folk velger aa kaste bort en saa utrolig skjerm som dette bare fordi den buzzer litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Är ingen som kastar bort dessa skärmar, men vi köper den inte för att det är FEL på den. Det finns en del av oss som har den i vardagsrummet, och på låg ljudnivå då vi har barn som sover i rum intill. Då är det en tragedi att höra buzzing. Från nu och fram till april är det ju bara vitt på tv med alla vintersporter och då blir denna buzzing ännu mer irriterande.

Tvärtom tycker jag det är synd att folk faktist köper ett produkt som det är fel på. Då ser Panasonic att det inte spelar någon roll att det buzzar. Folk köper den ändå.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Är ingen som kastar bort dessa skärmar, men vi köper den inte för att det är FEL på den. Det finns en del av oss som har den i vardagsrummet, och på låg ljudnivå då vi har barn som sover i rum intill. Då är det en tragedi att höra buzzing. Från nu och fram till april är det ju bara vitt på tv med alla vintersporter och då blir denna buzzing ännu mer irriterande.

Tvärtom tycker jag det är synd att folk faktist köper ett produkt som det är fel på. Då ser Panasonic att det inte spelar någon roll att det buzzar. Folk köper den ändå.

Om buzzing kun er "feil" kan det hende jeg har hatt flaks med aa aldri hatt en skjerm som har faatt det problemet?

Naa pleier jeg som sagt aldri aa se paa tven med lav lyd, men jeg testet det med en gammel panasonic plasma (cirka 2008, kanskje en PX80E?) og den buzzer ikke i det hele tatt, TVen var paa mute og det var helt stille i rommet.. Naa er ikke buzzing det foerste jeg ser etter naar jeg tester skjermer, siden jeg aldri kommer til aa hoere det uansett da jeg har hoey lyd paa dag tid og hodetelefoner paa kveldstid.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med gratis frakt!:-o Hadde vært fristende å legge inn en bestilling på den ja, men "must be strong" lovet meg selv å vente til nyttårs salget. Har også lyst på noen ekstra tommer når jeg først skal bytte ut.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal bestille meg en demo av en plasma for aa hoere om den i det hele tatt buzzer.. jeg har ALDRI opplevd dette. og har helt O.K. hoersel. Panasonicen fra 2008 som jeg har her buzzer ikke det hele tatt i hvert fall. Satt paa mute om natten og det var INGENTING som summet :-? Er dette kun et problem som har oppstaatt de siste aarene?
    Såvidt jeg forstår er det et problem med denne modellen / med neoplasmapanelene. Min panasonic fra 2008 eller deromkring buzzer heller ikke, men det betyr ikke at 2012-modellene ikke gjør det. dessverre.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Og med gratis frakt!:-o Hadde vært fristende å legge inn en bestilling på den ja, men "must be strong" lovet meg selv å vente til nyttårs salget. Har også lyst på noen ekstra tommer når jeg først skal bytte ut.

Med dagens pris (8000 for 50") skal du ikke se bort i fra at 65" som har vaert 19 990,- lenge plutselig havner paa en koselig 14 990,- pris i nyttaars salget / januarsalg / lager toemming foer ST60 kommer.

Kanskje 17 990,- 16 990,- saa 15 990,- hvem vet

Men dagens pris er fremdeles helt utrolig.

Såvidt jeg forstår er det et problem med denne modellen / med neoplasmapanelene. Min panasonic fra 2008 eller deromkring buzzer heller ikke, men det betyr ikke at 2012-modellene ikke gjør det. dessverre.
    Jeg faar proeve det engang.. Har sett paa omtrent alle moderne plasma TVer, mer buzzing kommer ikke til aa vaere et problem for meg saa jeg har ikke tenkt over det heller. proev aa ha 30dB projektor noen centimeter fra oeret saa blir ikke buzzing et stort problem i forhold! 8)

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt to Panasonic plasmaskjermer, den siste kjøpt i 2010 en VT20. Begge to har buzzet. Høres ved lav lyd og spesielt når mye hvitt farge er på skjermen. Har nå byttet til toppmodellen LED (WT50) 55" og den er totalt lydløs og med veldig bra bilde både til film og fotball. Min pris var nærmere 23.000 har sett den på tilbud etter det og regner med at prisen vil bli justert ned mot jul. Jeg anbefaler deg å ta en titt på den dersom prisen kommer ned. Har også to mindre LCD skjermer på 32 tommer og de er også totalt lydløs (Phillips).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja akk og ve, valgets kvaler. Det er jo en million modeller og noe positivt/negativt med alle Får vel vente på nyttårssalget jeg også da, og se hva som dukker opp. Bekymrer meg endel for å få buzzingproblemet, så da kanskje det ikke blir plasma likevel da.

Hadde egentlig bestemt meg for Samsung med sånn fin kryssfot da jeg synes de modellene estetisk ser veldig bra ut, men har hørt litt blandet om bildekvaliteten.. :-/ Har en phillips oppe i kinorommet som jeg er veldig fornøyd med, kanskje jeg skal se på det i steden.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Har nå byttet til toppmodellen LED (WT50) 55" og den er totalt lydløs og med veldig bra bilde både til film og fotball. Min pris var nærmere 23.000 har sett den på tilbud etter det og regner med at prisen vil bli justert ned mot jul. Jeg anbefaler deg å ta en titt på den dersom prisen kommer ned.
    Ser man det ja, virker som en bra TV det der, meget pen var den også synes jeg, fult på høyde med Samsung. Litt over mitt budsjett en så lenge. Men virker som at fastprisen nå er betydelig lavere en når du handlet: Komplett.no - Panasonic 55" 3D LED TV TX-L55WT50Y, og Panasonic TX L55WT50Y TX-L55WT50Y | På lager | Billig. Så da er det kanskje gode sjanser for at godt nyttårs salg presser prisen ned mot 10tusen området. 8)
    Med dagens pris (8000 for 50") skal du ikke se bort i fra at 65" som har vaert 19 990,- lenge plutselig havner paa en koselig 14 990,- pris i nyttaars salget / januarsalg / lager toemming foer ST60 kommer. Kanskje 17 990,- 16 990,- saa 15 990,- hvem vet
    Men dagens pris er fremdeles helt utrolig.
    Vist 65" presses helt ned i de prisnivåene så er det vell gode sjanser for at gode 55" begynner å sirkle rundt 10tusen nivået vil jeg tro
    Er helt enig med deg UltimaNoctis at prisbildet på TVer har endret seg drastisk. Har som nevnt ikke fulgt noe med på prisnivå og teknologier den siste tiden, fikk meg litt av sjokk da jeg begynte å se meg litt rundt i den jungelen. At man i dag får en ny 50" til 4tusen:shock: Samsung PS51E450 51" HD Ready plasma-TV med 2 x HDMI, er ganske så rimelig i min bok selv om det ikke er noen high end TV.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •