Nyttårs salg TVer 2013? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir spennende å se hva som skjer med de største tv'ene prismessig. Ser f.eks på elkjøp at Sharp sin 80" skjerm har gått ned fra 39995 til 29995 allerede, og der der ikke SÅ mange måneder siden den var helt ny. Den enkleste av de to 70" som vel kostet 29995(?) opprinnelig ligger ute til 18895 nå.

Pixmania kjører 65" Panasonic til 13500, lurer på hvor langt ned de norske kjedene tar den til nyttår?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80" til 29990,- er jo også latterlig billig..
    Det var vel et par hundre tusen for bare et par år siden..:shock:

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos det.. fant denne annonsen i et blad fra 2002 :wink:

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om OLED går samme vei som plasma/LED?

Så vidt jeg vet, når CRT kom på markedet for mange,mange tiår siden kostet det flere måneders lønner (om ikke årslønn) for en vanlig nordmann bare det å ha en TV og etterhvert kunne mann kjøpe seg en skjerm til noen ukeslønner (tidlig 70 tallet) men da kom farge tven og plutselig var det en del månedslønner igjen da...

Var mye som skjedde på 80-90 tallet tenker jeg, skjermene ble jo store (36",40",50") men her har ikke jeg erfaring... husker bare pappa sin 50" sony som veide flere hundre kilo

Akkurat hvor billlig en CRT skjerm var for folk flest på 90 tallet er jeg ikke helt klar over.

Men så kom LED/plasma, som startet på et halvt års lønn og nå er de så billige at en nordmann kjøper en TV på en dags lønn (her er det snakk om finlux og grundig tver)

Til og med high end tver som 65" VT50 eller 65" ST50 kan fåes veldig enkelt i forhold til før.

Det har vært sånn med de fleste av elektronikk, men tver er kanskje et ekstremt eksempel og tv produsenter taper penger på å lage TVer. Gjorde de det før? Jeg er sikker på at i Sony sin store CRT-tid ('60-'90) så tjente de ræææva av seg, nå taper til og med samsung penger på sine skjermer..

spørsmålet er om OLED begynner på fleremånedslønn-pris (det gjør den, 120-200K) og raskt går ned til en pris så lavt at de ikke kan tjene penger?

Jeg lurer nesten på om produsentene kommer til å melke OLED så hardt at de tjener tilbake hver krone de tapte på å selge oss plasma og LED til langt mindre enn de er verdt...

Men hadde vært artig om jeg på 20-tallet kunne kjøpe meg en TV for noen timeslønner

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Pioneer 43" for 40.000 for 8 år siden, men tviler på at prisen faller like mye de neste 8 årene..
    Funker like bra enda.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden selve produskjonen av OLED ser ut til og bli både enklere og billigere når det først for tatt av så tror jeg ikke tar så lang tid før de synker i pris.

Selvsagt vil kanskje bransjen henge litt i igjen for og prøve og tjene mer penger Lg's og samsung oled ligger i prisjiktet for 60-70k og det er langt unna 140 000.

Jeg vil faktisk tro at ikke mer enn 3-4 år etter første OLED tv'n er i fritt salg vil de ha 60-70" skjermer til omtrent dagens priser.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber i bransjen selv... Hva som kommer på nyttårssalg er opptil de som sitter på hovedkontoret og bestemme, men det er mest sannsynlig de mest konkurranseutsatte produktene som feks, samsung 6 og 8 serie, lg 6, 7 og 8 serie, panasonic st og vt serie, eventuelt philips 6,7 serie.

Det avhengiger selvfølgelig av hva man har mye av inne på lager osv, tror ikke vi begynner "rydde" allerede klart til de nye modellene som kommer i vår 2013, det er litt tidlig. Prisene som er oppgitt på ST65 her inne er tap og tror ikke dere kommer til å se de prisene før eventuelt nye modeller kommer. Finner dere den til 16/17 noe sted som den har vært på før er dette absolutt en god pris og noe jeg ville kastet meg på. Ser dog at pixmania selger denne til 14, det er en butikk som jeg ville vært litt forsiktig med, mange som har brent seg på denne.

Samsung 8 serie var det kampanje på for noen uker siden, det var kjempe konkurranse fra alle kjedene og denne lå på latterlige 14995.- som man tapte penger på og det er et spm om den kommer ned i denne prisen etter nyttår, men at dere vil se gode priser etter nyttår er ikke usannsynlig, men om det er noe kaste seg helt rundt for vet jeg nok ikke, uansett er det alltid lurest kjøpe tv når de nye modellene kommer inn hver vår, hvor du da gjør et kupp på fjorårets modell, om man da er en av de som klarer sitte med fjorårets produkt :P

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbanna fristende kjøpe 65ST fra pixmania til den prisen, men er så utrolig mye drlige erfaringer med den butikken

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Forbanna fristende kjøpe 65ST fra pixmania til den prisen, men er så utrolig mye drlige erfaringer med den butikken
    13499,- er jo grisebillig da....

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    13499,- er jo grisebillig da....

Ikke når de roter vekk tv'n på vei fra det franske lageret og til døra di. Og du må bruke 18 måneder på og få tilbake penga..

Pixmania er jo også kjent for og være et helhvete og ha med og gjøre spessielt om noe skulle skje på reklamasjon.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det å kjøpe en diger tv, spesielt om den ikke har et plettfritt rykte når det kommer til feil, hadde jeg vært varsom på å handle langveisfra. Akkurat pga dette kjøpte jeg min 63" plasma på den lokale experten, og når jeg ser tilbake på hvor mye styr og kav det har vært der, som på papiret er en reklamasjonsmessig "trygg" plass å handle på så er jeg glad at det ikke var noe internettkjøp fra utlandet. Uten å ha noe erfaringer med pixmania eller andre slike selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snuser veldig på Phillips 6007T. Satser på at denne kommer på salg Ikke det at 8k er uoverkommelig....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH 85PF12E TH-85PF12EK | Billig

1100 Watt...???

Deilig å fyre med på sommeren, skjønt, denne kommer nok ikke på tilbud enda.:wink:

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Panasonic TH 85PF12E TH-85PF12EK | Billig

1100 Watt...???

Deilig å fyre med på sommeren, skjønt, denne kommer nok ikke på tilbud enda.:wink:
    Var jo en respektabel tv og da, 85" plasma på 117 kg :-D

Lurer litt på hvor artig det hadde verdt og vegg montere den...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel ingen tv den 85 tommern. Det er vel bare en monitor for bruk på senter og diverse, prisen er jo vm i stiv også, er vel forbeholdt bedrifter :P

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner nyttårs salgene å rulle ut.

Foreløpig så er det Expert som har det beste tilbudet, som er på en Samsung 46ES8005 til 9799,- inkl 7" nettbrett og 50 BD-filmer!. Dette tilbudet frister, selv om det er 9" mindre en hva jeg hadde bestemt meg for å kjøpe.

Elkjøp skuffer, ikke noen utpreget gode tilbud på TVer, Kanskje de på 65" + uten at jeg har sjekket dem. Men 55"eren fra Philips, 5-serien, virker grei nok. Ikke et knall tilbud, men er litt over tusen spenn billigere en MPX.no(uten tilbud). Noen som vet hvordan denne modellen stiller seg mot store broren som ble testet i WATT med meget gode skussmål? Er hoved forskjellen design, eller mangler den en hel masse på teknikk og bilde siden?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt nærmere granskning av papirutgaven til Expert sin kampanje avis, ser jeg at det er en del gode tilbud der. Blant annet denne: LED - PANASONIC TXL55ET5Y 55" LED TV. - expert, er det noen som har noe formeninger om denne Pannasonicen?

Valget mitt så langt står altså mellom Panasonic VS Philips(Philips 55 3D LED Smart-TV 55PFL5527T - Elkjøp. Virker som at Philipsen har noe bedre smart funksjoner.?. Er 1000,- rimeligere, samt at store boren 6007 kom godt ut i WATT.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Da begynner nyttårs salgene å rulle ut.

Foreløpig så er det Expert som har det beste tilbudet, som er på en Samsung 46ES8005 til 9799,- inkl 7" nettbrett og 50 BD-filmer!. Dette tilbudet frister, selv om det er 9" mindre en hva jeg hadde bestemt meg for å kjøpe.

Elkjøp skuffer, ikke noen utpreget gode tilbud på TVer, Kanskje de på 65" + uten at jeg har sjekket dem. Men 55"eren fra Philips, 5-serien, virker grei nok. Ikke et knall tilbud, men er litt over tusen spenn billigere en MPX.no(uten tilbud). Noen som vet hvordan denne modellen stiller seg mot store broren som ble testet i WATT med meget gode skussmål? Er hoved forskjellen design, eller mangler den en hel masse på teknikk og bilde siden?

Ser flere som skriver at Expert har tilbud på ue46es8005, men jeg er ganske sikker på at det står ue46es8001, aner ikke om det er samme tv'n !?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zacko
    Ser flere som skriver at Expert har tilbud på ue46es8005, men jeg er ganske sikker på at det står ue46es8001, aner ikke om det er samme tv'n !?
    Ja, det skal være det. Begrenset med tegn i datasystemet som gjør at det er forkortet.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •