Hjelp en håpløs mann med valg av projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp en håpløs mann med valg av projektor

Jeg skal gå til anskaffelse av projektor. Jeg har hørt alle si at jeg MÅ ha en projektor med 2000+ Lumen for dette var utrolig viktig.

Jeg har sett på litt forsjellig i min prisklasse til ca 9000.- med alt. Noen som har råd.

Har ser litt på noen av disse:

Optoma HD20 denne er bare 1700 lumen
    Optoma DH1010
    Benq 1060
    Alle disse leveres medAndersson PRS 1.1 - 108"
    Muligens

Er åpen for forslag om andre typer. Jeg skal ikke ha 3D men må være 1080p

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha projektor til møterom er det riktig med 2000+ AL, og gjerne enda mere, men til hjemmekino er det ALT for mye.

Optoma HD300x ble omtalt som ny budsjettreferanse nylig i Watt, så kanskje noe å vurdere...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Hvis du skal ha projektor til møterom er det riktig med 2000+ AL, og gjerne enda mere, men til hjemmekino er det ALT for mye.

Optoma HD300x ble omtalt som ny budsjettreferanse nylig i Watt, så kanskje noe å vurdere...
    Det du sier her er helt feil, 2000AL i en hjemmekino er ikke alt for mye! Det kommer an på rommet størrelse på lerret og gain på lerret og hvor glad du er i lysstyrke.

Men det er helt sant at man ikke må ha 2000 AL i en hjemmekino, men "vanlig" størrelse på lerret og 100% lyskontroll kan det være nok med 500 AL.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal ha 108" er ca 4 til 5 meters avstand jeg har å gå på med vanlig 240 tak høyde. rommet har stort vindu og kommer til å være av lyse farger på veggen. Har dette noe å si?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det du sier her er helt feil, 2000AL i en hjemmekino er ikke alt for mye! Det kommer an på rommet størrelse på lerret og gain på lerret og hvor glad du er i lysstyrke.

Men det er helt sant at man ikke må ha 2000 AL i en hjemmekino, men "vanlig" størrelse på lerret og 100% lyskontroll kan det være nok med 500 AL.
    Ja, jeg tenkte litt kort der, tenkte mer på at for de fleste blir 2000AL fort for mye

Med 108" i et lyst rom er jeg usikker på om noen i budsjettklassen er egnet til det bruket. Og ser nå du har budsjett på 9000 ink lerret, og da bør du kanskje heller følge med på bruktmarkedet...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humbugg31
    jeg skal ha 108" er ca 4 til 5 meters avstand jeg har å gå på med vanlig 240 tak høyde. rommet har stort vindu og kommer til å være av lyse farger på veggen. Har dette noe å si?
    Med den størrelsen på lerretet og med det rommet må du ha et grått lerret og en projektor med god lysstyrke, hvilke projektorer du kan ha å velge mellom i den prisklassen du snakker om er det sikkert noen andre som kan hjelpe deg med...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke bra projektor bilde til 9000 inkludert lerret i ett lyst rom. Det er ikke mulig. Når det gjelder lerret må du som Andreas21 sier velge ett med grå duk. Det hjelper en god del. lerret av grei kvalitet koster vel 2-5k ? Usikker her, men du har iallefall ikke mye igjen til projektor.

Bruktmarkedet er nok ett godt tips.

Benq w5000
    Sony hw15
    Sony hw20
    epson tw4400
    epson tw 5500

Har ikke sett alle disse projektorene, men samtlige var vel gode i sin tid? Vet ikke hva bruktpris er på alle sammen, men det bør være mulig å finne en god pris på noen av disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo + litt på budsjettet. men jeg har aldri sett på projektor hjemme heller. så legger vel sikkert ikke merke til alt som alle andre ser som har hatt dette i flere år. Rommet skal ikke være lyst lyst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •