Søndagstilbud på elkjøp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Søndagstilbud på elkjøp

Heisann!

Har seg slik at jeg er på utkikk etter noe som kan ta over for min gamle LG42 traver, med noe nytt og større, og kom for tilbud på Samsung GT30 til 11k, og sony KDL-55HX75G for 10k.

Rommet er dekket med gardiner, så er ikke plaget med sollys. Veggene er hvite om det har noe av betydning.

Er ikke superintrisert i 3D, men er jo et pluss i boken å ha det liggende. Sortnivå og god kontrast, med mest naturlig bilde er vel en liten beskrivelse av hva jeg er ute etter.

Hva vil gi meg mest for pengene i et 2D bilde.

Vil bare bli brukt til film!

Mvh Samiboy

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Heisann!

Har seg slik at jeg er på utkikk etter noe som kan ta over for min gamle LG42 traver, med noe nytt og større, og kom for tilbud på Samsung GT30 til 11k, og sony KDL-55HX75G for 10k.

Rommet er dekket med gardiner, så er ikke plaget med sollys. Veggene er hvite om det har noe av betydning.

Er ikke superintrisert i 3D, men er jo et pluss i boken å ha det liggende. Sortnivå og god kontrast, med mest naturlig bilde er vel en liten beskrivelse av hva jeg er ute etter.

Hva vil gi meg mest for pengene i et 2D bilde.

Vil bare bli brukt til film!

Mvh Samiboy
    Samsung GT30? Du mener vel Panasonic GT30? Og i såfall ville jeg styrt unna den. Det er en høy pris for en fjorårsmodell som i tillegg var ganske dårlig. Årets ST50 kan fås for under 10K og er et langt bedre kjøp om du ikke absolutt må ha DVB-S-tuner.

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg ikke er så god til å lese, men inbiller meg at det står gt50 der? Panasonic 50" 3D Plasma Smart-TV TX-P50GT50Y - Elkjøp

Er den ikke å preferere altså?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg ikke er så god til å lese, men inbiller meg at det står gt50 der? Panasonic 50" 3D Plasma Smart-TV TX-P50GT50Y - Elkjøp

Er den ikke å preferere altså?
    I posten din skrev du "Samsung GT30", så med andre ord klarte du ikke å få noen ting riktig, så da er det jo ikke rart at svaret ble deretter

Jeg mener vel fremdeles at ST-en er et bedre kjøp enn GT-en også om du sammenligner årets modeller opp mot hverandre. Tilbudet Elkjøp har nå er egentlig også pristen den GT-en burde ha ligget på i utgangspunktet. GT er vel på de fleste områder mer lik en VT enn en ST, men den kommer uten 3D-briller som jo faktisk er inkludert sammen med VT-en. GT er liksom en sånn mellom-modell som egentlig ikke har noen mening. Vil man ha mer enn ST-en kan tilby så går man gjerne for VT, og trenger man ikke alt det ekstra VT-en tilbyr så holder ST-en ganske greit. Alle disse tre har samme panel, men det er noe forskjeller i skjermfilteret.

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    I posten din skrev du "Samsung GT30", så med andre ord klarte du ikke å få noen ting riktig, så da er det jo ikke rart at svaret ble deretter

Jeg mener vel fremdeles at ST-en er et bedre kjøp enn GT-en også om du sammenligner årets modeller opp mot hverandre. Tilbudet Elkjøp har nå er egentlig også pristen den GT-en burde ha ligget på i utgangspunktet. GT er vel på de fleste områder mer lik en VT enn en ST, men den kommer uten 3D-briller som jo faktisk er inkludert sammen med VT-en. GT er liksom en sånn mellom-modell som egentlig ikke har noen mening. Vil man ha mer enn ST-en kan tilby så går man gjerne for VT, og trenger man ikke alt det ekstra VT-en tilbyr så holder ST-en ganske greit. Alle disse tre har samme panel, men det er noe forskjeller i skjermfilteret.
    woops, ser man det! skrev vist gt30, er vel leggetid da tenker jeg

Så hvis man sammenligner st og gt side om side så er det lite, eller ingen forskjell som skiller de i bildekvalitet, og gt har ikke noe som er verd de ekstra pengene?

Da blir det vel en ST om jeg finner den billig en plass, med mindre det er noe annet som gir mer bilde for samme sum.

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    woops, ser man det! skrev vist gt30, er vel leggetid da tenker jeg

Så hvis man sammenligner st og gt side om side så er det lite, eller ingen forskjell som skiller de i bildekvalitet, og gt har ikke noe som er verd de ekstra pengene?

Da blir det vel en ST om jeg finner den billig en plass, med mindre det er noe annet som gir mer bilde for samme sum.
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for ST50, men hadde veldig lyst på VT50en. Men siden det var tilbud i dag på GT50en så slo jeg til, eneste grunn var egentlig at jeg ville ha THX modusen som ikke er på ST50, men på GT-VT50en.
    THX-Cinema mode + 4HDMI gjorde at det var verdt den tusen lappen for min del.

Så syns ikke man skal være så kjapp her, er du som meg som ikke har lyst å betale for proff kalibrering eller kan så mye med deg selv. Er THX modus gull verdt, etter min forståelse gir THX modus det beste bildet mulig uten kalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alekhoff
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for ST50, men hadde veldig lyst på VT50en. Men siden det var tilbud i dag på GT50en så slo jeg til, eneste grunn var egentlig at jeg ville ha THX modusen som ikke er på ST50, men på GT-VT50en.
    THX-Cinema mode + 4HDMI gjorde at det var verdt den tusen lappen for min del.

Så syns ikke man skal være så kjapp her, er du som meg som ikke har lyst å betale for proff kalibrering eller kan så mye med deg selv. Er THX modus gull verdt, etter min forståelse gir THX modus det beste bildet mulig uten kalibrering.
    Kan ikke uttale meg om THX-modusen på årets skjermer, men i fjor var den ikke spesielt mye å skryte av. Hele bildet hadde en litt sånn grønngul "skygge" over seg (og da snakker jeg ikke om denne "green blob"-greia som fjorårets paneler var plaget med). Jeg ble aldri fortrolig med det og brukte faktisk mest Standard-modusen i tillegg til Cinema.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den reduserte prisen er GT50 et SUPER KUP! Kun panasonic VT50 flagskipet har bedre bilde av alle 2012 skjermene. ST50 er er bedre verdi, men nå som GT50 er på tilbud er det minst like bra, om ikke bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min ST50 55" i en uke nå og er superfornøyd. Har ikke gjort annet enn å sette den i cinema mode, og det ser nydelig ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Til den reduserte prisen er GT50 et SUPER KUP! Kun panasonic VT50 flagskipet har bedre bilde av alle 2012 skjermene. ST50 er er bedre verdi, men nå som GT50 er på tilbud er det minst like bra, om ikke bedre.
    At det er et superkupp er jeg ikke akkurat enig i. Det er der prisen på den burde vært i utgangspunktet. Legger man på 1500 kroner for et par originale 3D-briller, så er plutselig ikke prisen veldig langt unna VT-en lenger, og med den lille prisdifferansen som er igjen da så kan man liksågodt gå "all in". Men det er nå meg At elkjøp har GT-en og VT-en priset helt likt til vanlig er litt underlig.. i praksis betyr jo det at GT-en er dyrere hos dem.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony 46" 3D LED Smart-TV KDL-46HX923 - Elkjøp idag er det sony 46 3d led 46hx923 på tilbud. må vel være en knall tv for pengene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    Sony 46" 3D LED Smart-TV KDL-46HX923 - Elkjøp idag er det sony 46 3d led 46hx923 på tilbud. må vel være en knall tv for pengene?
    Men er enn villig til å ta denne 46 tommer som er topp modelen til Sony isteden for 55 tommer og HX855 ? Det er nå det jeg sliter med, og vurderer i tilleggg samsung 55ES8005 men synes prisen for HX923 er knall denne weeken.

Setter pris på rask tilbakemeldinger der mine forutsettinger er kun at jeg vil ha best mulig LED tv og helst 55 tommer men ser fornuften i weekend-tilbudet og jeg sitter ganske nærme apparatet. :wink:

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det så jeg slo til på stortromma likevel da, ble verken ST, eller GT, ei heller 50".

Neida, nå er det lagt til bestilling på en 65" VT fra Panasonic
    tenker at det ble en bedre størrelse når man tenker på at avstanden er på ca 4 meter, samt at man bare må ha noe som er større enn pappas 60" pioneer
    håper den kommer iløpet av uken

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    At det er et superkupp er jeg ikke akkurat enig i. Det er der prisen på den burde vært i utgangspunktet. Legger man på 1500 kroner for et par originale 3D-briller, så er plutselig ikke prisen veldig langt unna VT-en lenger, og med den lille prisdifferansen som er igjen da så kan man liksågodt gå "all in". Men det er nå meg At elkjøp har GT-en og VT-en priset helt likt til vanlig er litt underlig.. i praksis betyr jo det at GT-en er dyrere hos dem.
    Elkjöp/Ledfal är väl de enda som har GT på grund av att de då slipper vara med i prispressen. De har dessutom inte ST modellen, av samma anledning.

Men, det finns också en GT modell som slutar på E:

Panasonic Viera TX-P50GT50E - Plasma-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Är det samma tv, men EU kontra Nordisk modell?

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av monodrive
    Men er enn villig til å ta denne 46 tommer som er topp modelen til Sony isteden for 55 tommer og HX855 ? Det er nå det jeg sliter med, og vurderer i tilleggg samsung 55ES8005 men synes prisen for HX923 er knall denne weeken.

Setter pris på rask tilbakemeldinger der mine forutsettinger er kun at jeg vil ha best mulig LED tv og helst 55 tommer men ser fornuften i weekend-tilbudet og jeg sitter ganske nærme apparatet. :wink:
    Endte du opp med denne tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    Endte du opp med denne tven?
    Hei ja vi gikk for den og er vel snart på vei inn døra, så nå er det stereo benk jeg springer rundt og leter etter, enten bohus sin i glass til 1500 kr eller soundgarden sin til 8000 med bredde 120cm begge kan jeg få en liten senter inn på øverste hylle da jeg ikke vil ha tv hengt på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av monodrive
    Hei ja vi gikk for den og er vel snart på vei inn døra, så nå er det stereo benk jeg springer rundt og leter etter, enten bohus sin i glass til 1500 kr eller soundgarden sin til 8000 med bredde 120cm begge kan jeg få en liten senter inn på øverste hylle da jeg ikke vil ha tv hengt på veggen.
    Der var HX923 i hus og står på gulvet og venter på at jeg får montert ferdig ny tv-benk fraLAS VEGAS TV-benk - Bohus som ser grei ut men mangler litt dybde for reciveren så må nok kutte litt i bak plata for å få koblet til ledinger.
    OBS! der var plukklista ferdig fra komplett.no sitt timesalg i går kveld, fikk meg til å trykke på kjøp knappen kl. 24.00 for ny router og UE55ES8005 også, burde kanskje heller valgt TX-P55VT50 til 17990,- men hadde nå samsungen littt i tankene pga lyst rom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •