play.com pakker to og to filmer sammen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

play.com pakker to og to filmer sammen!

For de av dere som handler fra play.com er det viktig at dere ikke lengre bestiller mange filmer samtidig:

play.com har nylig begynt å bunde to og to filmer sammen i en forpakning, noe som desverre gjør at summen av filmene ofte overstiger 200 NOK og da må det betales MVA og fortollingsavgift. I min siste bestilling fikk jeg tre pakker med totalt 6 filmer, hvor jeg måtte betale ca. 180 NOK ekstra for hver av dem fordi de to filmene som var pakket sammen ble mer enn 200 NOK.

Jeg sendte en supportrequest til play.com og spurte om dette var en ny praksis og det har de bekreftet. De skriver at det nå sender to og to filmer sammen for å spare miljøet og at dette er noe de har tenkt å fortsette med, selv til Norge.

Så da kjenner jeg at mitt forhold til play.com har blitt kjøligere. Er det noen andre internationale DVD/bluray selgere som er like gode og rimelige som play?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinse
    For de av dere som handler fra play.com er det viktig at dere ikke lengre bestiller mange filmer samtidig:

play.com har nylig begynt å bunde to og to filmer sammen i en forpakning, noe som desverre gjør at summen av filmene ofte overstiger 200 NOK og da må det betales MVA og fortollingsavgift. I min siste bestilling fikk jeg tre pakker med totalt 6 filmer, hvor jeg måtte betale ca. 180 NOK ekstra for hver av dem fordi de to filmene som var pakket sammen ble mer enn 200 NOK.

Jeg sendte en supportrequest til play.com og spurte om dette var en ny praksis og det har de bekreftet. De skriver at det nå sender to og to filmer sammen for å spare miljøet og at dette er noe de har tenkt å fortsette med, selv til Norge.

Så da kjenner jeg at mitt forhold til play.com har blitt kjøligere. Er det noen andre internationale DVD/bluray selgere som er like gode og rimelige som play?
    Ble ganske kjølig etter de ikke vil ta betalt i pund fra oss i norge for min del.

Kjører nå hardt på hos Amazone

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner helt ærlig ikke helt greia med pund/euro.. Ofte skilte det jo ikke mange kronene på den engelske prisen vs. hva den kostet i euro..

Men ser helt klart problemet med at de nå pakker tingene sammen..

For min egen del så kjøper jeg gjerne ikke så utrolig store kvanta på en gang, så klarer meg som regel under 200,- grensa..Men kjedelig om man f. eks skal ha en ny release samt en billig ekstra, kommer fort over tollgrensa da..

Ellers må jeg si at CDON har hatt utrolig billige kampanjer i det siste!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var spikeren i kista for play.com!
    Jeg gidder ikke handle mer derfra hvertfall

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crap!

Play.com har vært en super butikk å kjøpe film fra ganske lenge for min del.
    Men etter endringen til kun euro (som medførte litt dyrere filmer) og nå dette tror jeg det blir lite handling derfra...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var virkelig spriket i prisene mellom euro og pund såpass stort? Akkurat nå er pundet ganske sterkt igjen.

Men at de pakker flere filmer sammen igjen er ikke bra må bestille en og en da

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    var virkelig spriket i prisene mellom euro og pund såpass stort? Akkurat nå er pundet ganske sterkt igjen.

Nei det var ikke stort i mine øyne! Noen varer var dog endel rimeligere i pund, men sånn jevnt over ikke mye.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

10-15 kr dyrere pr film er stort nok til at det plager meg
    På siste bestilling jeg hadde (8 filmer) ble det ca 100kr dyrere i euro kontra pund

F.eks Mission impossible, ghost protocol
    24,49 euro = 187,85 nok
    17,99 pund = 173,55 nok

Det er ikke alle filmer som er like stor forskjell på, tror det er størst på nye utgivelser.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon UK:-D

Har sluttet kjøpe fra play etter det at amazon begynte med gratis frakt til Norge på ordre over 20 pund (inkl. VAT). De matcher i stort sett prisene til play og trekker fra VAT.

Fikk 4 filmer fra dem idag, NOK 180 levert! Ikke de nyeste filmene men veldig billig alikevel

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Amazon UK:-D

Har sluttet kjøpe fra play etter det at amazon begynte med gratis frakt til Norge på ordre over 20 pund (inkl. VAT). De matcher i stort sett prisene til play og trekker fra VAT.

Fikk 4 filmer fra dem idag, NOK 180 levert! Ikke de nyeste filmene men veldig billig alikevel

Mvh
    Peter
    Amazon.uk sender hele bestillingen i en pakke, ikke sant?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon.uk sender hele bestillingen i en pakke, ikke sant?
    Amazon sender hver ordre i en pakke. Dersom du lager flere ordre får du flere pakker. På denne måten kan du lage flere ordre med verdi på ca GBP 20 og få de levert fraktfritt uten både norsk og engelsk mva:-D

Mvh
    Peter

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger pundet såvidt under 9,5 så bør holde seg under 21£ for å være sikker på å unngå norsk mva...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    har selv brukt biit mange ganger veldig bra løsning syns jeg selv,og da jeg foretrekker med norsk tekst helst så har de et ganske greit utvalg til greie priser.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    har selv brukt biit mange ganger veldig bra løsning syns jeg selv,og da jeg foretrekker med norsk tekst helst så har de et ganske greit utvalg til greie priser.
    De har vel akkurat samme sortiment som amazon, er bare litt dyrere.

Mvh
    Peter

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    De har vel akkurat samme sortiment som amazon, er bare litt dyrere.

Mvh
    Peter
    biit.no er ikke en egen butikk, prisene er amazon sine. Det er bare en norsk front, bestillingen blir gjennomført hos amazon. De tjener noen kroner på hvert salg de gir amazon (uten at det påvirker din pris).

Egentlig er det helt poengløst å bestille via biit.no og ikke direkte hos amazon, med mindre du synes det er lettere å navigere/finne priser på norsk, og du ønsker donere penger til noen som yter deg denne servicen.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men elektroniske duppeditter som amazon ikke sender til norge, det funker da like dårlig på denne biit.no ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Men elektroniske duppeditter som amazon ikke sender til norge, det funker da like dårlig på denne biit.no ?
    Ja. biit.no gjør ingenting med bestillingen din. De har bare laget en tilpasset webside for dem som ikke liker å forholde seg til valutakurser. Alle betingelser og restriksjoner er de samme som hos Amazon UK. Det er fordi du faktisk handler hos Amazon UK.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var virkelig spriket i prisene mellom euro og pund såpass stort?
    Euro-prisene var inkludert MVA, Pund-prisene var det ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skriver at det nå sender to og to filmer sammen for å spare miljøet og at dette er noe de har tenkt å fortsette med, selv til Norge.
    Dette er nok et direkte resultat av at det ikke lenger er mulig å sende varer MVA-fritt fra Jersey eller Guernsey til UK. VAT-fritaksgrensen til UK er på £18, så det var i plays interesse å holde hver forsendelse under £18 tidligere. Nå som det ikke lenger er noe poeng i å gjøre hver pakke så billig som mulig, så er det naturlig at de optimaliserer systemene sine for å bruke så lite emballasje og porto som mulig.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •