Hvor kjøpe kabel ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor kjøpe kabel ?

Jer på jakt etter en DVI-I kabel på 8 meter med male/male. Jeg har "surfet" rundt på mange nettbutikker og plasser, men finner ingen med denne lengden. De er enten 5, 6, 10 eller 12 meter. Kan kanskje gå med en 10 meter selv om jeg ikke har behov for en så lang.

Jeg er ikke interessert i Monster kabel til 3.000 - 4.000.... :?

Noen som har noe tips ? Fint hvis tipset er en butikk i Norge :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser at dette er en Singel Link. Mange av den andre kablene jeg har sett på er dual Link. Hva er forskjellen ?

Har det noe med hvor stor oppløsning kablen klarer?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på elteks hjemmeside finner du info og priser på supras bidrag i hdmi/ dvi kabel salaten. de har 8 meter ser jeg. mulig det er smart å kjøpe hdmi-dvi og så en overgang fra hdmi til dvi, så har du gardert deg hvis du i fremtiden trenger hdmi ut
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffa'meg. Prisjakt på feil plass. :shock:

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    på elteks hjemmeside finner du info og priser på supras bidrag i hdmi/ dvi kabel salaten. de har 8 meter ser jeg. mulig det er smart å kjøpe hdmi-dvi og så en overgang fra hdmi til dvi, så har du gardert deg hvis du i fremtiden trenger hdmi ut
    Er det ikke bedre å kjøpe det man trenger, og heller kjøpe en overgang senere hvis det skulle bli nødvendig??

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skrev "mulig"... tenk deg tanken: du kjøper 2910 eller 3910. den har hdmi og dvi.. hm er bildene like eller er det forskjeller.. hm man kan velge mellom rgb og de andre bokstavene på hdmi.. det kan man ikke på dvi.. hm.. kjenner jeg oss av-naut rett så vill man prøve begge deler..
    :wink:
    kjøper man en dvi-hdmi kabel og en overgang fra hdmi til dvi så dekker man alle kombinasjoner bortsett fra hdmi-hdmi. kjekt hvis man låner med seg en dvd spiller eller en projektor hjem for å prøve.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69

Ser at dette er en Singel Link. Mange av den andre kablene jeg har sett på er dual Link. Hva er forskjellen ?

Har det noe med hvor stor oppløsning kablen klarer?
    Ja, det er forskjell på båndbredden (oppløsningen) som singel og dual link klarer å overføre. Maks klokkehastighet for DVI er 165 MHz. 1600x1200 @ 60Hz krever for eksempel 162 MHz.. Hvis man vil overføre en oppløsning som krever høyere båndbredde, halveres klokkehastigheten og to ”linker” benyttes.

Hver link består av tre ledere (balansert). De to linkene har felles klokke som sendes på en egen leder.

Det samme går igjen på HDMI. Det er kanskje ikke så mange som vet det, men HDMI-kontakten kommer i to forskjellige utførelser – en for singel link og en for dual link. Disse går under betegnelsen type A og type B konnektorer. Type A har 19 pinner, mens type B har 29.

Jeg har ingen hands-on erfaring med HDMI ennå, men regner med at type B ikke finnes i markedet.

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVI HDMI og lengder

Jeg har lest flere steder på AV forum om folk som har hatt problemer med forskjellige typer av utstyr, kabler og ikke minst kabellengder.

Jeg ville unngått å basere seg på en løsning med overganger da dette kan skape mistilpassning i kabelens impedans og vil føre til refleksjoner - og i siste innstans - tap av signal.

Supra selv sier at de kan garantere 8 m med relevant oppløsning på DVI, mens på HDMI (samme kabel) går de god for 15 meter.

Uansett er det viktig å ha en avtale om åpen retur hvis man kjøper DVI/HDMI med en viss lengde. Det kan jo hende at din signalkilde (PC, DVD eller D-VHS) har litt dårlige driverkretser for DVI/HDMI. Selvfølgelig er det også endeutsyr (les projektorer) som er mindre følsomme enn andre.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    http://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?page=vare&produsentID=VE011%2DD&am p;ref=hardwarePrisguide
    Dette var en knall siden antiloop. Bestilte kabel herfra. Ikke den du sendte link på med en som støtter Dual Link.

Thanks.. :lol:

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører med en 7,5 m Lindy kabel mellom Yamakawa 375 og Benq PE7800. Fungererr klokkerent. Billig var den også. Her er linken. Håper det ble riktig?

http://www.lindy.com/uk/productfolde...1244/index.php

Fra teksten. These cables incorporate a second digital link (Dual Link) which allows resolutions up to 1920 x 1080!

Vet at flere har benyttet disse med lengre lengder (15 m) med samme oppsettet som meg uten problem. Good luck.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •